Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Tror det er ganske vanlig. Har lest om det i flere tråder så jeg anbefaler at du søker litt.
Hilde Christina Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Som med EM og alle andre mineralmerker, det finnes ikke noe i makeupen som kan tette porer og gi urenheter. Du kan reagere på noe det inneholder riktignok. Stort sett er det andre ting som gir utbrudd
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Som med EM og alle andre mineralmerker, det finnes ikke noe i makeupen som kan tette porer og gi urenheter. Du kan reagere på noe det inneholder riktignok. Stort sett er det andre ting som gir utbrudd Kviser er jo kviser uansett hva som er årsaken. Mange rapporterer kviser eller utseltt av Everyday Minerals og hun spør om det er flere som har opplevd kviser. Svaret blir jo da -- JA --. Nå om kvisene skylder tilstoppede porer eller allergi det kan jo diskuteres.
Hilde Christina Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Og JEG er den kvasse her.... Trolig er det ikke EMs foundation som gir kviser, men andre ting som feil hudpleie, kost osv.. nettopp derfor jeg skriver det jeg gjør.
villen Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Eh, EM inneholder titaniumdioksid og sinkoksid. Enkelte personer får kviser av titaniumdioksid og/eller sinkoksid. Du kan påstå til du blir blå i trynet at det er umulig er produktet som gjør dette, men når produktet inneholder ingredienser som gir enkelte kviser, hjelper ikke det.
Jean Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Du kan pröva dig fram lite bland andra mineralmakeup- märken, jag har i tidigare trådar radat upp en hel. Tror du finner dem om du söker på "mineralmakeup". Det är ju såhär med mineralmakeup, om vi nu ska se på faktiska ingredienser här: Just Titaniumdioxid och zinkoxid är två mycket bra och fotostabila UV-blockerare som finns i många bra solkrämer. I sig får man inte kvisslor av själv de ämnena, däremot kan många med en känslig hud visst få utslag som liknar just finnar. Och i det fallet håller jag med om att man bör testa ett annat märke. Men hursom helst så är idag mineralmake up, det allra bästa för huden generellt då det inte ger en "oren yta" och inte tränger ned i porerna. Men långt ifrån alla, kan ändå bruka den. Man får pröva sig fram helt enkelt! Å andra sidan: allt som är naturligt är också mer benäget att ge just allergiska reaktioner. Det är därför man ska undvika hudvård som innehåller växtextrakt och oljor generellt. Men just i foundationsegmentet så är som sagt mineralsmink det bästa för huden. Varför? Jo för att sminket i sig inte innehåller vare sig mineraloljor, vaxer, fetter. Tyvärr finns då ett och annat naturligt extrakt/mineral man då KAN reagera på som Mica och Bismuth. Kanske kan du fundera på om du kan bruka en färgad dagkräm istället? Jan Marini har flera ganska fina och även täckande, finns även spf 30 som är tintade från Marini. I Marinis solskydd förekommer Melanin som UV-blockerare även. Tyvärr har jag inga prover från olika märken att ge dig, annars hade jag gärna sänt dig några. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest *lucky* Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg fikk kviser av EM sin foundation. Er helt sikker på det. Men tåler Glo og Jane Iredale. Prøv en annen type foundation davel.
villen Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Jeg fikk kviser av EM sin foundation. Er helt sikker på det. Men tåler Glo og Jane Iredale. Prøv en annen type foundation davel. Nei det er ikke mulig fordi det er ikke mulig
Gjest *lucky* Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Nei det er ikke mulig fordi det er ikke mulig En allergisk reaksjon med kviser pga sammensettningen av stoffer i mineralfoundation er mulig.
Gjest *lucky* Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 En allergisk reaksjon med kviser pga sammensettningen av stoffer i mineralfoundation er mulig. Å jess, lønner seg å lese hele tråden før man svarer. Tok litt tid men skjønte det nå Er ikke så vant til at folk har humor her inne, men det var jaggu på tide!!
Jean Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Exakt, allergiska reaktioner är som jag tidigare skrev fullt möjliga att få, tom mer troligt att få dem av just naturliga substanser. Men som flera skrivit, så är det ofta man faktiskt just finner ett mineralsminkmärke man kan känna sig nöjd med! Skriver några igen här ifall någon missat: -Jane Iredale -Glo Minerals -Avanya -i.d -Youngblood -Lily Lolo -Tik-kei -The She Space -Meow -MAD -Mine Minerals -Tromborg bla bla...tjo, det finns mängder av märken! Ärligt talat har jag inte läst på vad gäller dessa märkens fulla ingredienslista. Ibland får man leka lite detektiv för att finna rätt! Men du ska se att du finner en favorit! Även Laura Mercier har, vilket jag vet många är stormförtjusta i. Det innehåller då lite fler ingredienser liksom Glo men verkar funka mycket bra. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Jeg holder på å teste ut ulike mineralmerker. Har nettopp prøvd EM, og merket faktisk tendens til reaksjoner i huden...så jakten fortsetter Forøvrig fant jeg denne (amerikanske) nettsiden - oversikt over ingredienser i de forskjellige merkene, sammenlikning av farger osv. http://www.mineralmakeupmania.com/ Har ikke testet den selv, så vet ikke hvor bra den er, men kanskje verdt en titt
Hilde Christina Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Eh, EM inneholder titaniumdioksid og sinkoksid. Enkelte personer får kviser av titaniumdioksid og/eller sinkoksid. Du kan påstå til du blir blå i trynet at det er umulig er produktet som gjør dette, men når produktet inneholder ingredienser som gir enkelte kviser, hjelper ikke det. Og disse ingrediensene tetter porer og gir urenheter på samme måte som f.eks. mineralolje..? Det er DET jeg mener når jeg skriver at mineralmakeup ikke kan gi urenheter, det inneholder ikke stoffer som tetter porer ! Aldri sagt det er umulig, jeg er fullt klar over at flere får urenheter av EM, men jeg snakker kun om dårlige ingredienser som tetter porer, og dermed gir kviser.
kitekatt Skrevet 4. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2008 Takk for mange bra svar jeg har tidligere brukt ID, Glo og KissMe og ikke reagert på disse. Jeg likte veldig godt Everyday Minerals, men bruker den ikke hver dag, og la merke til at de dagene jeg hadde brukt det, ble jeg kløen i huden og fikk små "kviser", dvs. knupper med hvitt inni. Massevis på haken bl.a. det er nok en reaksjon da ja. Synd, for likte fargen og konsistensen veldig godt. det startet ikke med en gang, jeg hadde bestilt prøve først, og etter det bestilt større boks, men da la jeg som sagt merke til dette. det er som flere sier vanskelig å vite hva det kom av, men har fulgt med litt etter jeg fikk mistanken og det er garantert den jeg ikke tåler da. ID fikk jeg tørr hud av, Glo syntes jeg ikke så mye om fargene, men får kanskje gå tilbake til KissMe (har kun brukt prøver derfra)
momajoja Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Tydelig at vi er forskjellige! Jeg bytta nettopp fra ID til EM fordi jeg reagerte på ID og i håp om at EM skulle behandle huden min bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå