Gå til innhold

Selge bil og møbler på Finn ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne selge min 3 år gamle bil (helt strøken) og omtrent ubrukte sofa, bord og teppe på Finn.no. Bilen kostet meg 150 000 i år og møblene kostet tilsammen kr 23 000 for tre år siden.

Hvor mye kan dette selges for i dag?

Er Finn.no et sikker og bra transaksjonssted for kjøp og salg? Er det lett å få solgt/kjøpt der?

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig i annonsen. Møblene kan, hvis de ikke er slitt, selges til halv pris. Hvis du ikek får solgt de, kan du endre prisen senere.

Bilen? Der må du gå inn på finn og se på bilene som allerede ligger der for å sammenligne hva din modell er verdt. Om den er lite kjørt, engen skader, ikke rust og alle servicer er fulgt, kan du legge deg i det høyere sjiktet av de modellene av din type og årsmodell som ligger på finn.

Skrevet

Ok, takk for svar, gjest.

Bilen er faktisk helt uten skader, i "topp" stand og rust og den har nettopp vært på en full merkeverkstedkontroll der jeg har kvitteringer.

Sofaen ser helt ny ut...jeg bor alene og har omtrent ikke brukt den. Den er helt ren og pen, eid av en ikke-røyker og ingen dyr/ingen barn. Bordet er i kirsebæreik og ser helt nytt ut. Teppet er halvt lin og halvt ull i et moderne farge (ensfarget). En rens på teppet og det er så godt som nytt.

Bør slikt stå i annonsen? Samt bilder av alt?

Skrevet

Jeg tror det alltid vil lønne seg å ha bilder i anonnsene. Og det kan være et ekstra pluss at det ikke har vært eid av en som røyker eller har dyr.

Skrevet

Bil har jeg ikke så mye peiling på, men kan svare litt angående møbler.

Ha ALLTID bilde, annonnser uten bilde blir ofte oversett. Om det er merkevarer kan du legge deg noe over halv pris, men siden møbler taper seg fort i pris kan du dessverre ikke regne med å få igjen det du ga.

Finn er genialt sted for å selge og kjøpe ting :) Bare hus å be om kontant betaling når de henter varene, så slipper du tvil rundt betalingsspørsålet.

Skrevet

Ang bilen så kommer det mye ann på hvor langt den har blitt kjørt de årene den har eksistert.

Hvilken bil er det? Vil og anbefale å legge den ut på AutoDB

Møbler er lettsolgt på fin, med bilder. Jeg tror du kan selge de til halvpris, så sant man ikke finner tilsvarende møbler i tilsvarende kvalitet i butikker til samme prisen.

Skrevet

Den har kjørt litt i overkant av 45 000 km.

Takk for tipsene!

Skrevet

Har solgt noen biler og maskiner på finn.

Bilde er et veldig pluss. Å ikke ha bilde gjør at folk lett hopper over annonsen.

For å finne rikktig pris på bilen undersøk tillsvarende merker inne på Finn.no og sammenlign. Vis den nettopp er kontrolert på merkeverksted skriv det. Er den følgt opp med servise fra merkeverksted? bruk det også

Vinter/Sommerdekk? Ikke riper, bulker, rust skriv det også.

Når det gjelder Autodb. Så er det en gratis annonseplass. Sitter selv med en følelse av at det er typen billigbil det går mest av der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...