Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hvor lenge var dere forlovet før dere satt datoen? Syns det høres så lenge ut å være forlovet i 2 år og mer!
Mrs B Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Vi forlovet oss i mai, satt vel datoen i juni og giftet oss året etter. Så kun forlovet i litt over 1år
Gjest nextlife Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 (endret) Vi var forlovet i litt over 17 år, vi måtte ha såpass tid for å få ferdig med dokurvene Endret 2. september 2008 av nextlife
linel Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Vi var forlovet i litt over 17 år, vi måtte ha såpass tid for å få ferdig med dokurvene
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Vi venter på at månen er konjunkt Saturn og til at flest mulig av våre venner har giftet seg slik at vi kan korrelere de statistiske data i forhold til hva som er optimalt i forhold til alle andre par. Ingenting blir overlat til tilfeldighetene her nei! Jeg skal ikke være annerledes enn alle andre som gifter seg. Og du mens jeg har deg på tråden har du noen tips til brudekjole,tiara, lokaler,DJ,kirke,prest,festlokale;...gjerne spesifikt med adresser,navn og andre detaljer? Hvor lang tid brukte du på å gå opp kirkegulvet? Er det ok å si jeg elsker deg etter to minutter?... Glem det, har ikke tid til å vente på svar!
linel Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Vi satte dato samme dag som vi forlovet oss, men pga av at lokalene vi ville ha var opptatt 1,5 år i forveien akkurat den dagen, valgte vi og utsette det en uke. Spilte liksom ingen rolle det, ønsket oss sensommerbryllup, og det blir det jo uansett
angara Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss på ferie nå i juli, og bestemte oss for å ha vinterbryllup. Da vi kom hjem ringte vi til kirka vi ville ha, og den var tilfeldigvis ledig på nyttårsaften. Så valgte vi det, og kommer til å være forlovet i ca 5 1/2 mnd før vi gifter oss. Men vi er såpass "gamle", da, at det ikke er noe poeng med å vente i flere år.
thapara Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 (endret) .. Endret 5. mars 2009 av thapara
Humleblomst Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss i begynnelsen av forrige desember, og bestemte datoen litt utpå nyåret. Det tok litt tid før den endelige datoen ble satt, for vi "offentliggjorde" det ikke før vi hadde kirke og lokale i boks. Vi kunne nok ha funnet på å være forlovet bare et halvt år, men min søster giftet seg nå på sensommeren, og jeg er redd hun hadde følt at vi prøvde å "kuppe" bryllupet hennes om vi hadde planlagt bryllup før hennes. Folk tar slik på forskjellig måte, og jeg ville selvfølgelig ikke ødelegge den store dagen for henne. Så jeg "safet" og vi planlegger bryllup i slutten av juni neste sommer, fordi det kommer folk tilreisende fra en annen verdensdel og det dermed var best med et sommerbryllup. Ønsker dere å ha en dato, et lokale, eller en kirke som er veldig populær, risikerer du at det allerede er booket et år i forveien. Spesielt om du skal ha flere av de overstående. Og er dere kresen med når på året bryllupet skal holdes, må dere jo la tiden gå til årstiden kommer. Er det ikke så viktig med tid og sted, kan du fint planlegge bryllup på et par måneder. Du må bare sørge for å gå litt systematisk til verks, slik at du ikke plutselig står der og har glemt noe i farten som det er forseint å gjøre noe med (f.eks. papirene fra folkeregisteret). Og når det er under en måned til den dagen dere har valgt, setter du ikke igang og spesialbestiller bordkort og servietter med tilpasset trykk fra USA, og forventer at de skal komme tidsnok fram... :gjeiper:
Gjest Gjest_charlotte_* Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Hvor lenge var dere forlovet før dere satt datoen? Syns det høres så lenge ut å være forlovet i 2 år og mer! Vi skal ikke forlove oss før vi finner dato for giftemålet!!! Jeg vill ikke gå rundt og "bare" være forlovet i noen år. Men dette er jo vår mening som vi begge er fortrolig med.
Solstrålejenta Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss nyttårsaften, satte dato tja... sikkert 3-4 januar og gifter oss august neste år Da har vi vært forlovet i 1 år og 8 måneder... Såpass tid i forveien trengte vi for å få kirke og lokaler vi ønsket oss
Concertina Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Vi satte datoen 3-4 dager etter at vi forlovet oss, måtte fundere litt på hva vi ville før vi kunne sette noen dato. Satte datoen 1 år og 8 måneder fram i tid, og det var egentlig greit for da vi skulle bestille kirke møtte vi på endel problemer som ikke ville latt seg løse om vi hadde ventet med det.
Gjest Pupsilure Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss i mai, satte datoen da, og gifter oss ganske nøyaktig et år etterpå.
thumbalina Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss 07.07.07.. faktisk helt tilfeldig hehe.. og bestemte oss for bryllupsdatoen samme dagen... valgte 23 aug 08 fordi det var det nærmeste vi kom 3 års dagen vår... (21 august 08) og vi fikk akkurat pint oss inn i kirken... som var booken fullt laaangt frem i tid.. så vi var heldige. dersom du ønsker en spesiell kirke og lokaler.. så er det lurt å være ute i god tid.. Vi ville heller ikke gå rundt å være forlovet i alle evighet..... jeg sto mellom 3 årsdagen eller vinterbryllup.... men var deilig å ha et års tid til å planlegge og bli vant til tanken på å skulle bli gift! =)
Gjest Gjest_frua_* Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 Kommer vel helt ann på hva som ligger i begrepet forlovelse (om du leser tidligere tråder er det mange meninger om hva en forlovelse er...). Det er sikkert 7 år siden vi pratet sammen og gjorde det klart for hverandre at vi skulle leve resten av livet vårt sammen. Sånn sett lovet vi oss til hverandre da. Derimot var det helt uaktuelt å løpe rundt med forlovelsesringer og være veldig "offisielle" ettersom vi ikke hadde noen fysiske gifteplaner de nærmeste årene (det viktigste for oss var at vi begge var enige om å peilie ut livet vårt sammen... ikke selve giftekonseptet som sådan). I fjor gikk mannen derimot ned på kne med ring (som er det tidspunktet jeg sier vi har vært forlovet fra formelt sett). Iløpet av de to nesten ukene bestemte vi oss for en dato det passet å gifte seg. Tilfeldighetene gjorde at det ble ca 7 måneder senere. Så i praksis : Lovet meg bort til mannen min for mange mange år siden, men forlovet var jeg bare i 7 måneder før vi giftet oss.
inger84 Skrevet 3. september 2008 #16 Skrevet 3. september 2008 vi brukte et par uker etter at han fridde på å snakke om mulige datoer da jeg plutselig kom på at han fridde på en fredag! siden det blir en lørdag neste år blir det bryllup nøyaktig et år etter frieriet:)
Disco Biscuit Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 (endret) Vi forlovet oss 5juni 07, og gifter oss omtrent to år etter det, 27juni 09. - Vi bestemte oss for omtrentlig dato samme dagen som vi forlovet oss. Synes ikke 2års forlovelses tid er så innmari lenge jeg:) Endret 3. september 2008 av MaiL
Bluespirit Skrevet 3. september 2008 #18 Skrevet 3. september 2008 Vi forlovet oss når vi visste og var helt sikre på at vi hadde lyst til å gifte oss en gang. Forlovet oss i desember 2006, satte datoen for snart to uker siden. Og har da vært forlovet i 2 1/2 år når vi gifter oss i juni 2009.
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2008 #19 Skrevet 3. september 2008 Vi satte dato ca 2 uker etter at vi forlovet oss. Var forlovet i litt over 10 måneder.
flysnuse Skrevet 3. september 2008 #20 Skrevet 3. september 2008 vi forlovet oss 23 august 07.. satt datoen for ca en mnd siden. å gifter oss 12.09.09. altså vært forlovet to år når vi gifter oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå