Gå til innhold

Med stedatter på ferie


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg, mannen min, hans åtte år gamle datter og vårt ett år gamle barn skal bort på ferie i to uker om ikke så lenge. Vi skal til utlandet. Det er første gang datteren hans skal være så langt borte så lenge fra mammaen sin og søsken osv. hjemme. Vi har tidligere vært borte på ferie i en uke, men da har hun lengtet voldsomt etter mammaen mot slutten av uken. Jeg synes det er fælt å se på og jeg blir lei meg jeg også. Hvordan kan jeg hjelpe henne til å få det bedre på vår ferietur? Jeg vil jo nødig at dette skal ødelegge ferieturen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mannen min har en datter på 8 år.

Vi har ingen barn selv (ennå)

Vi lar henne ringe hjem til mor en gang om dagen og når hun måtte ha lyst ellers.Dette er ok for mammen hennes også, som sikkert savner barnet sitt.

Hun roer seg veldig når hun er med og savn har ikke vært noe problem når vi reiser.Nå hører det med til historien at hun er hos oss oftere en annenhver helg og en dag i uka. (som visstnok er den vanligste ordningen)

Vi reiser mye på hyttene og da er hun som regel med.Så hun er vant til å reise bort med far.

Noe av problemet har faktisk vært at hun har grått etter far når hun bor hos mor.

Sørg for at hun vet at hun kan ringe,skrive brev og kort osv.

Det er veldig stas å få sende et kort hjem å fortelle om hva en har gjort!!

Lykke til!!!

X-tra mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne,40

Hei, fikk lyst til å svare på innlegget ditt. :D

Jeg anbefaler en skikkelig forbredelse fra mor sin side,om at dere skal ha henne med på tur. Siden hun har lett for å savne mamman sin tror jeg det er veldig viktig at barnet ser at mor er positiv til at hun skal på ferie. Ellers kan jo dere fortelle henne om alt det fine hun skal oppleve dit dere skal. Vis bilder osv., slik at hun har noe å glede seg til. Regner med hun kan få større utbytte av ferien også på den måten.

Ha en riktig god tur alle sammen og kos dere skikkelig!!!!!!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...