LilleSol Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Leste i et elixiablad om Quorn, noe greier laget av sopp-protein? Dette har jeg ikke hørt om før, så selvfølgelig må det testes ut! Noen som har peiling? Og, leste litt på forumet, har forstått at det er vanskelig å få tak i. Tips? sentralt Oslo/Drammensområdet? Og... Er det godt?
Gjest StoreSky Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg vil også vite det! I sverige har de det overalt. Me want!
Gjest Frosk Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 (endret) Quorn er ikke så vanskelig å få tak i - de har det på ICA Maxi og ICA supermarked. Men i Norge fins foreløbig bare biter og farse (i England og Sverige har de ørten andre varianter også.) Jeg syns Quorn er ganske glimrende - bitene er gode for eksempel i wok, eller i karri. Farsen kan du bruke der du ellers ville brukt kjøttdeig - blant annet i lasagne og taco... Har skrevet litt om Quorn i bloggen min, her og her. Endret 2. september 2008 av Frosk
Gjest StoreSky Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Jeg elsker quorn! Biter til grillspyd, farse til spagetti bolognese, etc etc. Godt, sunt og proteinrikt. Skal sjekke ut Ica maxi/supermarked. Så etter det på den som er nær her, men fant det ikke.
stjernekyss Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg har servert farsen til flere kjøttspisere, som ikke merker forskjellen
LilleSol Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar! Skal jammen ta meg en tur på maxi etter trening i dag. Kanskje jeg kan smugservere det til samboeren min på fredag.. Se om jeg blir oppdaget! *tusle på maxi*
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg fant på maxi!! Så bra! De skal kunne ta det inn på alle ICA maxi og ICA supermarked (ikke de små ICA-butikkene visstnok), så om de ikke har er det bare å mase... Ifølge ICAs kundekontakt kommer det flere Quornprodukter i butikkene etterhvert, dersom salget er bra *krysse fingre*
LilleSol Skrevet 4. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2008 Det er jo kjempebra! Nå koser jeg meg med kjøtt også jeg, men ser at dette er et flott alternativ! Bra at butikkene tenker litt på alle. Gleder meg til å smake! Noe jeg bør tenke på når jeg lager det, eller kan jeg leke at det er kjøttdeig og kjøttbiter?
Gjest StoreSky Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Jeg lot som at det er kjøtt... Kanskje ørlite kortere steketid??? Eller bare innbilning!
LilleSol Skrevet 5. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2008 Hehe, da satser jeg på det same. Gleder meg til å prøve, blilr som en unge med sånne nye ting jeg ikke har prøvd før. Og det å lure samboeren min her hjemme er heller ikke å forakte! Tusen takk! Sleng det med om dere vet om noe annet godt som jeg sikkert ikke har prøvd!
Gjest Frosk Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Det er jo kjempebra! Nå koser jeg meg med kjøtt også jeg, men ser at dette er et flott alternativ! Bra at butikkene tenker litt på alle. Gleder meg til å smake! Noe jeg bør tenke på når jeg lager det, eller kan jeg leke at det er kjøttdeig og kjøttbiter? Lurt å ikke steke bitene for lenge, da kan de bli tørre. Syns de blir best om de først stekes og så får koke med i en eller annen saus en liten stund, men de funker selvsagt bra i wraps / pitabrød etc rett fra stekepannen også. Jeg tenker i grunnen på bitene som (dyrevennlige!) kyllingbiter...
Gjest Frosk Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 Sleng det med om dere vet om noe annet godt som jeg sikkert ikke har prøvd! Av vegetarferdigprodukter er jeg fan av det meste som produseres av Hälsans Kök, kanskje spesielt gourmetbullarna (tenk svenske "kjøtt"boller) De funker kjempebra på grillspyd, eller til god gammeldags søndagsmiddag med ertestuing og brun saus og sånt, eller i chilisaus i wraps og pitabrød, eller... Ellers så likte jeg veldig godt Spicy Falafel fra Nutana - men de har jeg ikke funnet de siste månedene så jeg begynner å frykte at de har gått ut av produksjon. Skriver innimellom på bloggen min om veggisprodukter jeg tester, hele listen finner du her.
LilleSol Skrevet 5. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2008 Nå skal jeg tilbake på maxi for å kikke etter mer i morgen! Liker ting jeg ikke har prøvd før, spennende å teste ut! Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå