Gå til innhold

Kjæreste som forfaller etter vi har blitt sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble sammen med kjæresten min hadde han gått ned mange kg. Så da jeg traff ham levde han relativt sunt, dvs spiste ikke junk food og trente. Han var fortsatt en stor mann, men hadde altså gått ned mange kilo. Jeg likte han jo som person, og selv om han ikke hadde "ideal-kroppen" så jeg bort fra dette. Jeg oppmuntret ham også til ikke å skamme seg over kroppen sin. Og jeg hadde jo også respekt for at han hadde klart å gå ned mange kg.

Men nå synes jeg han har lagt på seg igjen. Har fått mage og vil nå defineres som overvektig hvis man ser på BMI og kroppsfasong. Han trener ikke like mye, og spiser mer. Jeg synes også det lukter av ham, dvs løk og junk food mat...Jeg klarer rett og slett ikke å tenne like mye på ham mer...En del av spenningen har jo også forsvunnet nå når vi kjenner hverandre, og kanskje det er forelskelsen som er i ferd med å forsvinne?

Selv har jeg heller ikke en "ideal-kropp", men er slank og holder meg i form. Spiser mye grønnsaker osv. Det har alltid vært viktig for meg å ha en kropp jeg kan trives med og som ikke er usunn.

Jeg har helt fra starten oppfordret ham til å spise sunnere, serverer alltid sunn mat her hjemme osv. Men i det siste har jeg merket en endring at han spiser mye mer, så selv om maten jeg serverer ikke er usunn så legger man jo på seg av å spise dobbelt så mye...!

Er altså nå usikker på hva jeg skal gjøre videre. Har allerede nevnt at jeg synes det er viktig å holde seg i form, men det har kanskje mest framkommet som et krav jeg stiller til meg selv...

Man skal jo tenne på kjæresten sin? Og siden jeg ikke kan kreve at han forandrer seg må jeg vel bare akseptere kroppen og forfallet hans eller gjøre det slutt...

uff, noen råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Før jeg ble sammen med kjæresten min hadde han gått ned mange kg. Så da jeg traff ham levde han relativt sunt, dvs spiste ikke junk food og trente. Han var fortsatt en stor mann, men hadde altså gått ned mange kilo. Jeg likte han jo som person, og selv om han ikke hadde "ideal-kroppen" så jeg bort fra dette. Jeg oppmuntret ham også til ikke å skamme seg over kroppen sin. Og jeg hadde jo også respekt for at han hadde klart å gå ned mange kg.

Men nå synes jeg han har lagt på seg igjen. Har fått mage og vil nå defineres som overvektig hvis man ser på BMI og kroppsfasong. Han trener ikke like mye, og spiser mer. Jeg synes også det lukter av ham, dvs løk og junk food mat...Jeg klarer rett og slett ikke å tenne like mye på ham mer...En del av spenningen har jo også forsvunnet nå når vi kjenner hverandre, og kanskje det er forelskelsen som er i ferd med å forsvinne?

Selv har jeg heller ikke en "ideal-kropp", men er slank og holder meg i form. Spiser mye grønnsaker osv. Det har alltid vært viktig for meg å ha en kropp jeg kan trives med og som ikke er usunn.

Jeg har helt fra starten oppfordret ham til å spise sunnere, serverer alltid sunn mat her hjemme osv. Men i det siste har jeg merket en endring at han spiser mye mer, så selv om maten jeg serverer ikke er usunn så legger man jo på seg av å spise dobbelt så mye...!

Er altså nå usikker på hva jeg skal gjøre videre. Har allerede nevnt at jeg synes det er viktig å holde seg i form, men det har kanskje mest framkommet som et krav jeg stiller til meg selv...

Man skal jo tenne på kjæresten sin? Og siden jeg ikke kan kreve at han forandrer seg må jeg vel bare akseptere kroppen og forfallet hans eller gjøre det slutt...

uff, noen råd???

Hei!!

Jeg hadde litt samme problemet! Samboer hadde gått ned en del da vi møttes, trente hver dag og spiste sunt. Han kunne liksom takke nei til potetgull ovs. Etter at vi hadde vært sammen en stund, merket jeg at han ikke brydde seg mer. Fikk mage og litt "manbobs" Hadde vi potetgull i huset var det borte på null komma niks. Og som du sier, jeg lukter det av han, at han ikke var like sunn som før!

Jeg begynte som deg, og ikke tenne så mye på han mer, noe som er kjempe frustrenede. JEg merket også at han ble trøttere, slappere, hadde rett og slett mindre overskudd en før.

Det jeg sa til han var at, jeg merker på deg at du er ikke har så mye overskudd som før, og jeg tror det har noe med kostholdet ditt. JEg sa uansett hvordan du ser ut, så elsker jeg deg, men du har gått opp en del etter at vi ble sammen. Jeg syns det er litt skremmende hvis du tenker at.. nå har du funnet dama du skal dele livet med så nå kan du bare forfalle liksom...! ( kanskje litt brutalt å si.. men jeg syns det var skremmende og da føler jeg det er viktig å si det!) Jeg sa også at nå nermer vi oss 30.. og forbrenningen begynner å gå tregere. Det å gå inn i 30 årene med en god form er kjempe bra... da holder man formen mye lenger!! Han var helt enig i det jeg sa.. og kontaktet rett og slett en ernæringsekspert!! Nå er han kjempe motivert på å komme i form, og det er så utrolig deilig å se!

Mange syns sikkert jeg var litt slem med det jeg sa, men kropp og tilrekking har jo utrolig mye å si i et forhold! Ser man typen sitte i sofaen med pottis dag ut og dag inn... så sprekker man til slutt.. det gjorde hvertfall jeg!:)

Det hjalp utrolig på forholdet! Viktig og være frisk og sunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...