flickan Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vi holder på å selge borettslagsleiligheten vår og har fått spørsmål fra en potensiell kjøper angående hvordan praksisen er med fremleie i borettslaget. Borettslaget er forholdsvis nytt og det har ikke vært en aktuell problemstilling før. Mannen sitter i styret og har snakket med de andre, men har ikke kommet frem til noe godt svar. Hva er vanlig praksis rundt i borettslag, og kan egentlig styre nekte noen å leie ut om de vil det? Hva er fordelene og ulempene med dette?
AnetteR Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Ja, de kan nekte fremleie i vedtektene. Det er kjøpers ansvar å sette seg inn i disse, og ditt ansvar som selger å fremskaffe disse. Ved direkte spørsmål må dere være så ærlige som mulig. Vis til hva som står i vedtektene, si at det ikke har vært en problemstilling ennå.
flickan Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2008 Er det noen god grunn til hvorfor man vil nekte noen å leie ut?
Gjest Portis Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Et av borettslagene her i byen har nektet å fremleie leiligheter fordi de önsker en viss kontroll på hvem som bor der, så det ikke blir noe alà narkoreir
AnetteR Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Er det noen god grunn til hvorfor man vil nekte noen å leie ut? Begrunnelsen har jeg aldri tenkt noe særlig over, det er vel for å ha en bedre kontroll på hvem som bor der. Men lovverket er som det er. En av grunnene til at jeg holdt meg unna borettslagsleiligheter.
Rosalie Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 http://www.lbf.no/include/default_template...e&Key=22106
Gjest Gjest_tryll_* Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg har eid 3 ulike borettslagsleiligheter og i perioder leid dem ut. Har aldri hatt problemer med det. Den siste borettslagsleiligheten jeg leide ut i 6 år (selv om vedtektene egentlig sa at man skulle søke godkjenning og ikke mer enn 2 år). Veldig mange borettslag har regelen i vedtektene men velger å ikke følge den. Derimot ønsker de ikke å fjerne vedtekten for den er fin å støtte seg på dersom leieboer fra helvete dukker opp og man ønsker å kaste dem ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå