Gå til innhold

Sunt med kaviar eller makrell i tomat?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nefer_*
Skrevet

Er det sunt å spise kaviar og makrell i tomat? Spiser begge deler hver dag, for å få i meg litt fisk, spiser nemlig ikke annen fisk (ikke noe fiskemenneske). :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og nei. Makrell i tomat er supert! :) Kaviar er vel ikke det helt store - ser for meg at det er en del sukker oppi. Men det er klart, i små mengder er det greit.

Skrevet

Makrell i tomat er veldig sunt mtp næringsstoffer og sunt fett. Ett eller annet med tomaten som letter opptaket av omega 3 trur jeg... Men det er kaloririkt, så ikke noe jeg ville spist store mengder av daglig om jeg slet med vekta.

Kaviar trur jeg ikke er det sunneste. Men som regel spiser man jo dette i ganske moderate mengder.

Skrevet

Gjestekaviar på glass har i så fall færre kalorier enn den blå tuben... men vet ikke om det er fordi det er mindre sukker i den...

Skrevet
Makrell i tomat er veldig sunt mtp næringsstoffer og sunt fett. Ett eller annet med tomaten som letter opptaket av omega 3 trur jeg... Men det er kaloririkt, så ikke noe jeg ville spist store mengder av daglig om jeg slet med vekta.

Kaviar trur jeg ikke er det sunneste. Men som regel spiser man jo dette i ganske moderate mengder.

Makrell i tomat er ikke veldig kaloririkt. Det er 180 eller 190 kcal pr. 100 gram. (Avhenger litt av merket) Det er ikke all verdens. Det er absolutt ikke noe i veien for å spise dette på brødskiva hver dag.

Til sammenligning inneholder f. eks ost adskillig flere kcal pr. 100 gram.

Skrevet

Hvorfor er det slik at når folk lurer på om noe er sunt eller ikke, ender det i en debatt om kalorier?

Trådstarter spurte ikke om kalorier eller nevnte noe om vektnedgang.

JA, makrell i tomat er sunt. Kaviar er mer sunt enn Nugatti, men mindre sunt enn makrell i tomat pga. sukkeret.

Skrevet
Er det sunt å spise kaviar og makrell i tomat? Spiser begge deler hver dag, for å få i meg litt fisk, spiser nemlig ikke annen fisk (ikke noe fiskemenneske). :popcorn:

kan bare svare ut fra det jeg vet. har hjertepasient i fam. Kaviar er på neilisten. ikke bra for kolestrolet. Og tror neppe du får i deg mye "fisk" av å spise kaviar på tube. makrell i tomat er sunt. Det er en fet fisk,men det rette fettet i.

Skrevet
Hvorfor er det slik at når folk lurer på om noe er sunt eller ikke, ender det i en debatt om kalorier?

Trådstarter spurte ikke om kalorier eller nevnte noe om vektnedgang.

JA, makrell i tomat er sunt. Kaviar er mer sunt enn Nugatti, men mindre sunt enn makrell i tomat pga. sukkeret.

Akkurat det jeg sa - ja, det er sunt. Men poengterte sekundært at det i store mengder ikke var slankekost. Jeg følte dette var svar på trådstarters spørsmål, da begrepet "sunt" spenner fra hvilke næringsstoffer du får i deg til hvor mange kalorier det er i det. Selv spiser jeg makrell i tomat 2-4 ganger i uka, så var på ingen måte ment som at man ikke bør spise dette.

Gjest Gjest_Nefer_*
Skrevet
kan bare svare ut fra det jeg vet. har hjertepasient i fam. Kaviar er på neilisten. ikke bra for kolestrolet. Og tror neppe du får i deg mye "fisk" av å spise kaviar på tube. makrell i tomat er sunt. Det er en fet fisk,men det rette fettet i.

Åj, takk for at du sa ifra om det. Hadde ingen anelse at kaviar ikke var bra for kolestrolet :tristbla:

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

En skive makrell i tomat hver dag minsker faren for hjertesykdommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...