Gå til innhold

Bunad

annamaria8

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker på å gifte meg i bunaden min. Hvor vanlig er det å gifte seg i bunad? Vil kanskje brudeparet bli litt for lik gjestene?

Endret av annamaria8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner flere som har gjort det, og de er like lykkelig gift som alle de andre. Bruden kan låne brude-utstyr til bunaden sin sånn at hun skiller seg fra gjestene, f.eks krone :)

Men for sommerbruder vil jeg ikke anbefale det, jeg hadde i hvert fall svettet i hjel i min med 7 lag ull i skjørtet...

Skrevet

Jeg synes bunadbrudepar er aldeles nydelige :rødme: Særlig hvis du har brudekrone og masse sølv! Og menn i bunad er sexy :jepp:

Skrevet
Jeg kjenner flere som har gjort det, og de er like lykkelig gift som alle de andre.

Morsomt! Det bare det at familie og venner blir litt skuffa når jeg sier at jeg vil bruke bunaden. De hadde nok sett for seg bryllupsblader, prøverunder osv. Jeg har ikke sett en eneste bunadsartikkel i de bryllupsbladene -guidene jeg har lest i. Synest egentlig at det er trist at bunaden blir gjemt bort og ekskludert. Så, go bunad! :-D

Skrevet

Det er vakkert, og fint! For å skille meg ut ville jeg absolutt ha fått tak i det som er av tilbehør, slik som krone. Benyttet meg av anledningen til å shine opp bunaden min litt (få tak i det forklet som jeg mangler, skifte ut beltet), og IKKE MINST kunne det være en bra anledning for samboeren min å skaffe seg bunad for resten av livet. Jeg skulle ønske han hadde det. Heller enn en ny dress.

Men jeg klarte ikke å stå imot tanken på å være hvit brud i ny kjole. Så sånn gikk det...

Skrevet

Bunad er veldig fint å gifte seg i synes jeg :)

Moren min giftet seg i bunad. Men som tidligere nevnt er det vel kanskje ikke det beste på sommeren?

Skrevet
Jeg tenker på å gifte meg i bunaden min. Jeg har en Rogalandsbunad. Forloveden har ikke bunad, men jeg ønsker å skaffe ham en også innen bryllupet. Hvor vanlig er det å gifte seg i bunad? Vil kanskje brudeparet bli litt for lik gjestene?

Giftet meg i bunad på Svalbard, mannen min hadde også bunad, og det var det mest fornuftige plagget i sommertemperaturen der oppe....

Bunaden min fra fastlandet hadde "ingen" sett der oppe før, så det var bare morsomt!

Skrevet

Bunadbryllup er kjempefint! Og, ja, menn i bunad er utrolig sexy! :)

Skrevet

Jeg synes det er fint og tøft og gifte seg i bunad. :) Lei en brudekrone og pynt med brudesølv, så skiller du deg ut fra gjestene. Og mann i bunad... mmm...

Skrevet

Min personlige mening: Damebunad er pent, men usexy og traust og uromantisk. Og så kan du jo bruke den på hver eneste 17.mai og høytidelige anledning i resten av ditt liv, mens brudekjole har du kun én anledning til å bruke. Men - siden du har lyst til å gifte deg i bunad, syns jeg absolutt du skal gjøre det! Det er jo DIN og DIN KJÆRES store dag!!

Skrevet

Jeg skal gifte meg i min rogalandsbunad i april :D Og jeg gleder meg kjempemasse. Har bare fått masse positive tilbakemeldinger på valg av bunad i steden for brudekjole. Forlovede får sin lagd nå.

Jeg skal leie brudekrone på Otteren på Sandnes :)

Jeg er veldig uneig i siste gjests innlegg. Bunad er romantisk :) Å tenk så gøy å kunne bruke brudeantrekket sitt mange ganger resten av livet. I barnedåpen til barna dine, i komfirmasjonen dems osv..

GO BUNAD!

Skrevet

Vi skal gifte oss i bunad om 2 uker. Min forlovede får sin bunad sydd nå, jeg bruker min som min mor sydde til konfirmasjonen min. Jeg skal ha krone og alt utstyr som hører til det. Vi gleder oss kjempemye til å gifte oss i bunad. Familie og venner synes også det er kjempestas og gleder seg til et annerledes bryllup!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...