Gjest Fru Mæla Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi skal kjøpe en spillconsol, MEN problemet er at vi klarer ikke bestemme oss for HVEM vi skal ha, håper noen kan hjelpe oss? Hva er det egentlig som "skiller" disse to? Jeg har hørt at egentlig så er det kun at PS3 har BlueRay Spiller og det har ikke Xbox? At alle spillene finnes til begge to? For hvis det kun er BlueRayspiller som skiller disse to er valget lett når PS3 koster 4000 og Xbox MYE mindre! For oss er det ikke viktig med Blue Ray! Så ja, hva er forskjellen på disse? Er det forskjell i prisen på spill også? Hm, jeg håper noen kan hjelpe oss
Gjest Portis Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Vi gikk for Xbox etter å ha testet ut begge deler. Mye bedre grafikk, og vi likte den rett og slett bare bedre
Gjest Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 (endret) Det er en blueray spiler som skiller hovedsakelig. Er man ikke så alt for opptatt av hvem som har hva o.s.v så er det ikke så mye som skiller. De fleste spillene kommer jo til begge to nå om dagen så der er det ikke store forskjellen. Kontrollen skiller jo, og minne på hver maskin, og hvilken gamle spill man kan få, men playstation kan heller ikke spille gamle spill, det kan xboxen (en del, men ikke alle). Den ene tingen som fikk meg til å velge xbox er rett og slett kontrollen hehe. Jeg har hittil aldri sett noen lage en playstation lingende kontroll til xbox, mens det fins drøssevis av xbox aktige kontrollen både til ps og pc hehe.. Endret 2. september 2008 av Gjest
Gjest Fru Mæla Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Stemmer... Ja for jeg har leitet litt etter forskjeller, men har på en måte ikke funnet så mange andre forskjeller enn BlueRay + lagringsplass? Vi fikk høre at det skulle komme en ny PS3 som kunne spille av PS2 spill. Derfor ventet vi med å kjøpe før sommeren. Nå har vi ventet og ventet, men har fortsatt ikke komme noe ny modell, så jeg pratet med Expert igår som sa de ikke hadde hørt noe om dette... Hm... Rare greier! Greia er at vi har tilgang til en del PL2 spill, så dersom PL3 hadde tatt disse hadde vi sikkert valgt PS3, MEN hvis dette ikke er tilfelle så ja... Det er en blueray spiler som skiller hovedsakelig. Er man ikke så alt for opptatt av hvem som har hva o.s.v så er det ikke så mye som skiller. De fleste spillene kommer jo til begge to nå om dagen så der er det ikke store forskjellen. Kontrollen skiller jo, og minne på hver maskin, og hvilken gamle spill man kan få, men playstation kan heller ikke spille gamle spill, det kan xboxen (en del, men ikke alle). Den ene tingen som fikk meg til å velge xbox er rett og slett kontrollen hehe. Jeg har hittil aldri sett noen lage en playstation lingende kontroll til xbox, mens det fins drøssevis av xbox aktige kontrollen både til ps og pc hehe..
Gjest Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Det ahr vært en versjon som har tatt ps2 spill, men den ble borte etterhvert fordi de valgte å fjerne en del andre ting også.
BAMBI<3 Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 jeg ville helst hatt en wii, men ps3 er nest best!
Varsia Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Hvis man ikke er så nøye på det er det sikkert like greit å velge den billigste. Er man ikke opphengt i hvilke spill som kommer til hva (selv om de fleste spill kommer til begge) så er det heller ikke så viktig, men sånt som f.eks MGS4 finnes kun til PS3, så visse forskjeller er det jo. Ting avhenger jo litt av hvilken xbox du velger også. 360 pro har harddisk på 20GB, elite på 120 og PS3 på 80. Og en xbox lager mye mer lyd enn PS3 (plagsomt mye lyd). Personlig ville jeg definitivt valgt PS3. _Jeg_ synes grafikken er bedre på PS3 (men forskjellen er jo ikke stor...), og jeg kan ikke fordra duringa til xbox.Dessuten får du en veldig god bluray-spiller til en veldig liten penge (og er man først vant til å se film i HD så vil man gjerne ha bluray.. ). Uansett er det helt umulig å si hva som er best, de har hver sine kvaliteter. Stikk innom gamer.no og prøv å spørre der, da får du kanskje litt teknisk bedre svar...
Gjest Fru Mæla Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Vi har bestemt oss for at det blir XboX
flickan Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Drar opp denne igjen jeg. Har bestemt meg for å kjøpe spill-konsoll til mannen og er usikker på hva jeg skal velge.. Tenkte å slå sammen bursdags og julegave, så prisen på PS3 er ikke avskrekkende. Men er det noe vits. Vi var innom spaceworld i dag og da sa han at han hadde lyst på xbox, og da jeg spurte om hvofor ikke PS3 sa han at han synes den var dyr. Det var første etterpå at jeg fikk ideen om at kansje jeg skal gi det i julegave. Og hva bør jeg velge innenfor de ulike konsollene. Ser ut til at det er flere modeller ute av begge. Kom gjerne med flere innspill.
pittie Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Jeg syns det er litt rart når folk spør hvilken en skal kjøpe. Stikk innom en butikk hvor man kan prøve ps3 og xbox og evt wii, eller prøv med venner. Se ann hvordan man liker det, studer hvilke spill de har. Som regel så er det hovedsaklig kun en av de tre en person føler seg knyttet til. Jeg vil ha alle tre, men jeg er knyttet til playstation, og derfor valgte jeg den. Er knyttet til nintendo og, men syns ikke wii kan sammenlignes lenger, derfor spiller jeg på nes og 64 istedet. Grav og mas, evt se på spillhistorien til personen, og hvilke spill de liker før man velger Smaksak, men vedkommende blir nok ikke skuffet uansett.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Er det ingen som har nevnt hvilke spill som finnes? Det er faktisk en forskjell på spilla. Vil dere spille mye sammen er Xbox et dårlig valg, det er svært få spill med multiplayer (ihvertfall som ikke er skytespill ) Dessuten bråker xboxen noe voldsomt. ps. ønsker meg Wii til jul :D
flickan Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Jeg syns det er litt rart når folk spør hvilken en skal kjøpe. Stikk innom en butikk hvor man kan prøve ps3 og xbox og evt wii, eller prøv med venner. Siden jeg bryr meg pøkk om tv-spill er dette et dårlig alternativ for meg. Jeg vet ikke hva man skal se etter. Og jeg har ikke lyst å spørre mannen siden jeg ønsker å overraske ham... Vi har forresten Wii fra før, men han synes ikke det er lika mange bra spill til denne... Så jeg synes ikke det er rart at jeg spør folk i det hele tatt jeg, og vil gjerne ha flere svar.
flickan Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Er det ingen som har nevnt hvilke spill som finnes? Det er faktisk en forskjell på spilla. Vil dere spille mye sammen er Xbox et dårlig valg, det er svært få spill med multiplayer (ihvertfall som ikke er skytespill ) Dessuten bråker xboxen noe voldsomt. ps. ønsker meg Wii til jul :D Vi vil nok ikke spille noe særlig sammen, nei. Han spiller mest når jeg er ute av huset (heldigvis ) Men det med bråk synes jeg er nyttig info. Hatet at PS2 han bråket noe sinnsykt da han hadde det.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Mn må egentlig fundere på hvilke spill man liker, nå går det jo plutselig veldig mye om hverandre etter at flere spillutviklere også gir ut spillene sine til xbox.
flickan Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Stemmer det at PS3 kan brukes som DVD-spiller også.. ? Vi har nemlig ikke det lenger etter at den forrige røk..
Gjest Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Begge kan brukes som dvd spiller, men playstation kan brukes som blueray spiller også.
flickan Skrevet 5. november 2008 #17 Skrevet 5. november 2008 jeg merker at jeg heller mer og mer mot ps3. Bør jeg velge den med 80 eller 160 GB? Så vidt jeg kan se er det bare lagringsplassen som skilller? Vi har trådløs harddisk fra før så jeg tror han greier seg med 80...?
Gjest Skrevet 5. november 2008 #18 Skrevet 5. november 2008 Pass på at harddisken funker med ps3'en. Søk litt på nettet. Noen av ps3'ene er veldig ømfintelige, jeg har tilogmed opplevd at en ps3 ikke ville lese av musikkfilene på en psp, mens xboxen gjorde det. Nå er det nok bare lagringsplassen som skiller, jeg ville forresten også prøvd å se om noen selger den gamle modellen ny på finn.no e.l. sider. Den var nemlig bedre, hadde flere usb innganger og kunne spille ps2 spill.
Mamma1 Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 (endret) Vi har hatt x-box i snart ett år, og har forbanna den snart like lenge.. Den ødelegger spillene (riper dem opp) den bråker, den hadde en feil som gjorde at vi måtte sende den inn til reparasjon (veldig vanlig med x-box) osv...Angrer på at vi ikke kosta på litt og kjøpte PS3.. Åja, glemte å si at den låser seg nesten hver gang den er i bruk... Dvs at du må restarte maskinen... Nei, holder oss til PS heretter. Endret 5. november 2008 av Mamma1
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 5. november 2008 #20 Skrevet 5. november 2008 Xbox 360 + mange store spilltitler + veldig bra muligheter for onlinespill via LIVE + veldig god kontroller + veldig bra mediacenter + begynner å bli veldig billig - BRÅKER NOE SYKT - ikke integrert HD-drev. Ekstern HD DVD er mulig, men hvem bruker HD DVD nå? - krasjer ofte. RROD anyone? PS3 + ser veldig bra ut, stilren + hører den nesten ikke + Bluray! + harddisken kan byttes til hvilken en du ønsker. OBS! 2,5 tommers SATA disk er et krav. Jeg har selv en 250 GB disk i min. - få skikkelig store ekslusive titler - dårlig gjennomtenkt mediasenter - kontrollerne er etter min mening alt for små - hakket dyrere enn 360 Begge konsollene har så godt som lik grafikk, så der er det ingen forskjell. Vi har ennå ikke sett hva PS3 kan gjøre, siden arkitekturen dens er hakket verre å utvikle til, iforhold til 360. Begge har også DVD-spiller hvis noen lurer, og spiller også av mp3, jpeg, xvid, mpeg og haugevis av andre formater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå