^me^ Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 til dere som handler mat uke for uke, hva står på handlelista for denne uken? på min handleliste står det: Uke 36 Fiskekaker Fiskegrateng Middagspølse uten skinn Melk 1,5 L Poteter 5 kg Toro moussaka mix Kjøttdeig salat Fryst grønnsaksblanding 4 L brus brød sjokolademelk lørdagssnacks
Disco Biscuit Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 (endret) Her er min for neste uke (Handler helgen i forveien) UKE 37: Laks, Gul paprika Poteter, Kjøttbuljong 2 Agurk, Frosne grønnsaker 2 Creme fraiche, Fylt Fisk Rapidsalat, Aspargessuppe Sandefjordsmør, Asparges Uncle Benz , Indisk saus Ris, Nan brød Svinefilet i stimler, Rajita mix Tagliatelle Pasta, Matyoghurt 100g pepperoni, Kyllingfilet Purreløk, Indisk ris? Amerikansk gryte, Pitabrød Salat, Tomat Mais, Ananas Rød paprika, Kjøttdeig Listene kommer an på hva jeg har på middagslisten min. (Skriver nemlig middagsliste for 4 uker i forveien, samt handleliste for disse ukene) Endret 2. september 2008 av MaiL
Nilma Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Vi har ganske mye grønnsaker i kjøleskapet for øyeblikket, og det meste vi trenger av tørrvarer, så ukens handleliste er ganske kort: Sellerirot Purre Tomater Løk Frisk koriander Plantain (spørs om jeg får tak i, skal i hvert fall lete) Matfløte Skummet melk Fløtefiskeboller Breiflabb Chorizo Dessuten kommer vi nok til å kjøpe fersk fisk lørdagen, til å ha i fiskesuppen vi skal ha da (i tillegg til fiskebollene).
SuperGjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Koteletter Maiskolber Ris Pasta Brokkoli 2 x fiskepinner 2 x fiskegrateng Potetmos Kjøttdeig Spagetti Løk 2 x brød 5 x makrell i tomat Ost Pga flytting har vi et ukesbudsjett på mat på 450 kroner
Gjest Deception Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Skal vi se, vi handlet i går, men har ikke alle ukens middager klare ennå. Vi kjøpte: 2 l skummet melk 1.5 l appelsinjuice 1.5 l Bonaqua Naturell 2 kg norske epler 1 kg pærer 3 grapefrukt 1 kg gulrøtter cherrytomater leverpostei 1 kg frossen ørret 2 bokser kikerter 1 boks Kesam naturell I går hadde vi stekt kyllingfilet med hummus og grillede tomater, i dag blir det grillet ørret med potet-/gulrotmos og Kesam, i morgen sannsynligvis pannekaker, og lenger enn det har jeg ikke planlagt, men ganske sannsynlig mer fisk, samt en pastarett. Vi bruker ikke ferdigretter og halvfabrikata à la Uncle Ben's, Dolmio og Toro, og lager mat fra grunnen av uten at det tar særlig mer tid.
Gjest itla Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 (endret) Vi handlet i går, og kjøpte følgende: Poteter Avocado Tomater Ingefær Sukkererter (sugar snaps) Brekkbønner Blomkål Gul løk Hvitløk Mango Pasjonsfrukt Druer Selleri Indrefilet av svin Ørretfilet Tørrsaltet bacon Gulost (ekstra vellagret Norvegia) Mascarpone H-melk Egg Tyrkisk yoghurt Creme fraiche Farris (kasse, vi har vondt vann hjemme) Self-raising flour Lyle's golden syrup 70% kokesjokolade Krokan Melis Brød Oppvaskmaskinmiddel Dopapir Bringebærsyltetøy Hvetemel Solsikkeolje Trenger mer fisk til senere i uka, det kjøpes i fiskebutikk samme dag. Ellers har vi kjøtt/kylling i frysen. Endret 2. september 2008 av itla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå