Gå til innhold

Mat uten fiber... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til omfattende undersøkelser på et sykehus i utlandet, og skal i den forbindelse på diett de siste dagene før. Men diettbeskrivelsen er vag, de vil ikke konkretisere den for meg og jeg skal i tillegg bo på hotell (uten kjøkken, men med kjøleskap og vannkoker) denne perioden.

Jeg skal unngå all fiberrik mat, inkludert alt brød som ikke er loff, alle frokostblandinger, all pasta og ris, frukt og grønnsaker (men jeg tipper skikkelig overkokte kanske ville gå greit?).

I tillegg skal jeg ikke spise kjøtt, fisk eller skalldyr, ikke sjokolade, ikke krydret mat eller noen form for sukker eller andre naturlige eller kunstige søtningsstoffer.

I tillegg er jeg allergisk mot melkeprodukter, så det utgår.

Noen som har tips til hva jeg kan spise, enten på hotellrommet, på restaurant, kafè, bakeri eller gatekjøkken...?

Vet ærlig talt ikke om det er mulig å spise noe annet enn loff, men jeg må innrømme at jeg ikke vet om jeg tør det heller, da baguetter eller annet fint brød har en tendens til å inneholde sukker mange steder litt lenger sør.

Noen som vet hvor jeg kan finne en tabell over fiberinnhold i ulike matvarer? Det ville jo vært et sted å starte...

Og plutselig kom jeg på at egg ikke står på fy-lista!!! :) Da blir det vel norsk loff fraktet og oppbevart i lengre tid (uhhh...) med egg, da, selv om jeg er litt usikker på hvor jeg skal få tak i ferdigkokte egg til å ta med....

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Håper ikke det er lange tiden du skal gå på den dietten, for det er ikke mye du kan spise.

Vær obs på at norsk loff også ofte inneholder sukker.

Nøtter og belgvekster (erter, bønner linser etc.) utgår vel også pga fiberinnhold?

Da er det vel stort sett hvitt brød og egg. Og olje og plantemargarin kan du kanskje bruke? isåfall kan du steke egget også.

For litt mer smak kan du bruke urter, kanskje?

Usøtet soyamelk burde være greit, muligens andre soyaprodukter også, feks. tofu, hvis ikke fiberinnholdet blir for høyt igjen.

Skrevet

Galskap av de å ikke gi deg en ordentlig ok-liste!

Avocado kanskje? Jus? Det inneholder sukker, så det går egentlig ikke tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...