Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Oslo city har det stått selgere som selger div hudpleieprodukter, bl a havsalt til å peele kroppen (tror jeg).

Noen her som har prøvd det, og er det verdt pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salt er fint til kroppsskrubb, men havsalt er ganske grovt, særlig hvis du har følsom hud. Du kan også bruke vanlig bordsalt. Eller være skikkelig kreativ og blande! Uansett hva slags salt du velger, er det ganske mye billigere på matbutikken! Bland med olivenolje til en tykk pasta, og ta med deg inn i dusjen. Superduper kroppsskrubb til 2 kroner.

Skrevet
Salt er fint til kroppsskrubb, men havsalt er ganske grovt, særlig hvis du har følsom hud. Du kan også bruke vanlig bordsalt. Eller være skikkelig kreativ og blande! Uansett hva slags salt du velger, er det ganske mye billigere på matbutikken! Bland med olivenolje til en tykk pasta, og ta med deg inn i dusjen. Superduper kroppsskrubb til 2 kroner.

Enig! Minst like bra som dyre kroppssckrubber :)

Skrevet

Vil det forverre kvisene mine når jeg smører huden med olivenolje da?

Tenkte liksom å prøve sånn peeling for å forebygge det. Har ikke så mye kviser, men kommer en og annen på ryggen og brystet.

Men hvis olivenolja gjør at jeg lettere får kviser, er det jo liten vits....

Skrevet

Da tror jeg det er lurt å være forsiktig med olivenolje på områder der det er et problem. Du kan i stedet blande saltet i dusjgelé. Tror også jeg ville brukt vanlig bordsalt - kviser kan bli verre av overdreven skrubbing og havsalt er så grovkornet at det kan bli for høy friksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...