Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det best å prøve hver tredje dag? Er det ikke bare å ha sex så ofte som mulig i tiden rundt EL?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

om mannen har dårlige svømmere, så anbefaller dem vel det, men om han er sunn og frisk så er det vel bare å stå i ;)

Skrevet
om mannen har dårlige svømmere, så anbefaller dem vel det, men om han er sunn og frisk så er det vel bare å stå i ;)

Hmmm... Skjønner det fortsatt ikke.. :klø:

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Hmmm... Skjønner det fortsatt ikke.. :klø:

For om han har dårlige svømmere, må man liksom "lagre opp" noen ;)

Skjønner fortsatt ikke?

Skrevet

Jo, men synes det høres litt usannsynlig ut at det skulle ha noe å si. Spermen produseres jo kontinuerlig, så ved hver ejakulasjon vil det jo komme sperm. Å vente tre dager gjør vel bare at det kommer mer?

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Jo, men synes det høres litt usannsynlig ut at det skulle ha noe å si. Spermen produseres jo kontinuerlig, så ved hver ejakulasjon vil det jo komme sperm. Å vente tre dager gjør vel bare at det kommer mer?

Nettopp :) Om man har dårlig svømmere er det jo bra at de er litt fler ;)

Skrevet

Ja, tenkte først at det burde holde med noen millioner, men det er sikkert ikke godt nok...

Søkte litt på nettet og fant ut følgende: for å regnes som infertil må man ha mindre enn 20 millioner spermier per milliliter sæd. Ved å vente noen dager mellom hver ejakulasjon øker altså mengden spermier per milliliter sæd?

Jeg trodde bare det var mengde sæd som økte...Men da tror jeg at jeg skjønner...

Skrevet

Men dette med at annenhver dag er best gjelder jo bare for de med dårlig sædkvalitet. 7 av 10 som har sex hver dag blir gravide innen 3mnd.

Skrevet

Ikke alle som orker hver dag vettu :fnise: Annenhver dag funka for oss ;)

Skrevet

Skriver også under på det med annenhver dag. Det "løpet" klarte vi å holde hele perioden fra mens til mens (jeg fikk ikke utslag på eggløsningstest eller temping, så vi ante ikke når EL var).

Skrevet

Hehe.. Nei det er klart, ikke alle orker hver dag :fnise: Men spørsmålet var hvilken hyppighet som var "best". Ifølge statisikken er "hver dag" best for de fleste, og å "spare" på sæden har bare hensikt for de med dårlig sædkvalitet.

Men når det er sagt, skal det jo holde i massevis med annenhver dag også :) Faktisk skal det være tilstrekkelig med 2 ganger i uken, jevnt fordelt. Det viktigste er at man faktisk har sex rundt EL. 20% bommer på EL når de prøver å få barn. Sånt blir det ikke barn av ;)

Skrevet (endret)

Svømmerne overlever jo i inntil fem dager da, så tror nok annenhver dag er pretty safe det også ;)

Vi kjørte det løpet fra dag 10-18 i syklusen :)

Endret av angelou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...