Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Lastet ned den nyeste versjonen av Firefox nylig, og merker at det er en liten ting som irriterer meg. Adresselinja er jo helt annerledes satt opp enn det jeg er vant med, når jeg nå for eksempel skriver D for å gå inn på dagbladet er man jo vant med at alle sider som STARTER på D listes opp, mens med denne versjonen listes alle sider som har D i seg. Lurer på om det er noe man kan gjøre med innstillingene for å få "vanlig" liste, finner ikke ut av det.
Gjest Magica de Spell Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Lastet ned den nyeste versjonen av Firefox nylig, og merker at det er en liten ting som irriterer meg. Adresselinja er jo helt annerledes satt opp enn det jeg er vant med, når jeg nå for eksempel skriver D for å gå inn på dagbladet er man jo vant med at alle sider som STARTER på D listes opp, mens med denne versjonen listes alle sider som har D i seg. Lurer på om det er noe man kan gjøre med innstillingene for å få "vanlig" liste, finner ikke ut av det. Irriterer meg over det samme, og har heller ikke funnet noen løsning. Men jeg satser på at jeg venner meg til det - mange nye greier med oppdaterte produkter er irriterende til å begynne med, men når man har vendt seg til dem liker man dem likevel.
Gjest Gaby Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Firefox lærer hvilke sider du er innom oftest, slik at når du har vært på dagbladet noen ganger er det den han foreslår først når du skriver en d i adresselinja.
Gjest TS Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Ja, men nå er det ikke sånn på denne versjonen. Skriver jeg D er det langt i fra Dagbladet som kommer opp først, nei. Hvis jeg nå skriver B, kommer det ikke forslag på sider jeg har besøkt som begynner på B, det første som kommer opp er faktisk en link til finn.no fordi der er det en lang regle der det er en B et eller annet sted, så ABC startsiden, så Youtube...
Gjest TS Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 ...og jeg har vært innom Youtube og startsiden ørten ganger, men jeg bare har vært innom Finn en gang, så det kan ikke være sånn at den foreslår mest besøkt med B i først heller.
Gjest bestemor duck Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Syns den nye firefox var så dårlig, at eg gjekk faktisk tilbake den gamle.. Kan jo sikkert være bra den og då, men likte den ikkje så godt. Hadde kanskje likt den bedre etterkvart hadde eg brydd med om å sette meg inn i det, men for min del blei det litt for komplisert, og likte ikkje adressalinja, som andre og har nevnt... Prøvde å finne en innstilling som gjorde adresselinja meir normal, men uten hell..
Zzyzx Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Det finnes en eksperimentell addon som gir deg tilbake den gamle adresselinja slik man er vant til den, men den er altså eksperimentell. Ellers er det få muligheter.
Zzyzx Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Ventnålitt ... jeg har trykket litt rundt, og det finnes en måte å gjøre dette på. Det er ikke perfekt, men man får et MYE bedre resultat enn sånn det er nå. Merk: dette gjøres på EGET ansvar. Åpne en ny fane og skriv inn "about:config" uten anførselstegn, selvsagt. Da får dere opp en boks som advarer om drager, bare forsikre den om at dere skal være kjempeforsiktige, så går det helt fint. Øverst er det et filter-felt. Kopier og lim inn følgende: browser.urlbar.matchonlytyped Dobbelklikk på den (verdien forandres da til True). Lukk taben og start firefox på nytt. Håper det blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå