Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hei! Vi ønsker å gifte oss i påsken 2009 i new york, men lurer litt på om det er andre også som har tenkt til dette. Vi har sendt mail til sjømannskirken, men har ikke fått noen svar på dato ennå - venter i spenning på svar. Har veldig lyst å få gjort det denne påsken pga tenker på og få barn nr 3 om ikke så alt for lenge. Er det ok å sende invitasjon til venner og familie selvom vi ikke har råd til åspandere tur på dem? Vi skal ha med oss våre foreldre, barn, søsken med mann/kone og deres barn som vi betaler for.
Solstrålejenta Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg synes dere godt kan sende invitasjon til venner og familie selv om dere ikke betaler turen for dem. Jeg tror de fleste skjønner at dere ikke har råd til å spandere New York tur til alle venner og familie. Samtidig så må jo dere også tenke på at mange venner og familie kanskje ikke har råd til å ta seg denne turen. Vær åpne på at dere ikke blir lei dere om de ikke har råd, men at de er invitert fordi dere ville synes det var hyggelig om de har råd og anledning til å komme... Bryllup i New York høres iallefall veldig koselig ut!
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg synes dere godt kan sende invitasjon til venner og familie selv om dere ikke betaler turen for dem. Jeg tror de fleste skjønner at dere ikke har råd til å spandere New York tur til alle venner og familie. Samtidig så må jo dere også tenke på at mange venner og familie kanskje ikke har råd til å ta seg denne turen. Vær åpne på at dere ikke blir lei dere om de ikke har råd, men at de er invitert fordi dere ville synes det var hyggelig om de har råd og anledning til å komme... Bryllup i New York høres iallefall veldig koselig ut! tusen takk Håper vi klarer å gjennomføre dette. det er jo litt spennende siden vi ikke får sett og bestilt alt. en ting er å se blomster osv på nettet en annen ting er hva vi får. har et vennepar som giftet seg i Paris og brudebuketten var ikke akkurat som bestilt og lite de kunne gjøre med det da. Så hvis noen har noen tips tar jeg de i mot med stor TAKK
Chianty Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Hadde det vært min søster som skulle ha giftet seg i NY hadde jeg nok blitt skuffet. Familie ønsker å være tilstedet når en av døttrene /sønnene vil gifte seg. Dette er tross alt en stor dag ikke bare for brudeparet men også for famile! Men vil dere apsolutt gifte dere der: kunne dere kanskje ha gifte dere der borte -men å ha selskapet for familien her hjemme! Det går jo også ann..
*Emma* Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 (endret) Vi giftet oss også i USA og fortalte det til venner/ familie. Vi sa det var koselig om noen hadde lyst til å bli med, men sa også at vi forsto dersom økonomi/prioriteringene deres var annerledes. Dersom dere ønsker at flest mulig skal være med (av dem som må betale selv) bør du være rimelig rask med å snakke med folk/sende invitasjoner syns jeg. Vi sa ifra til folk over 1 år i foveien slik at de hadde mulig til å spare.... Ellers syns jeg du skal bry deg midt i ryggen om sånne svar som det siste før mitt - man gifter seg vel for å dele livet sammen - ikke for å glede andre?? Man kan vel glede seg på andres veiene for at de har funnet mannen/kona si selvom man ikke selv kan være til stede under vielsen/feiringen? Ja selvfølgelig er det lov å ønske at man kunne vært tilstede med likevel.... Grow up! Og hvis man vil ha en liten fest m nær familie i utlandet skal ,man ikke føle det påkrevd å ha noen fest etterpå...igjen man gifter seg da vel ikke for å glede andre? Endret 2. september 2008 av *Emma*
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Hadde det vært min søster som skulle ha giftet seg i NY hadde jeg nok blitt skuffet. Familie ønsker å være tilstedet når en av døttrene /sønnene vil gifte seg. Dette er tross alt en stor dag ikke bare for brudeparet men også for famile! Men vil dere apsolutt gifte dere der: kunne dere kanskje ha gifte dere der borte -men å ha selskapet for familien her hjemme! Det går jo også ann.. Hei igjen! Vi skal ha med våre barn, foreldre, søsken med mann/kone og deres barn. Så disse blir betalt for om de ønsker å være med, men det er snakk om er våre venner og øvrig familie - disse har vi nok ikke råd å betale turen for. Men kan jeg alikevel invitere dem?
Gjest Lille Bie Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Hei! Så trivelig at dere planlegger bryllup i New York, det høres deilig ut! Men for å svare på ditt spm, så syntes jeg absolutt at dere kan sende ut invitasjoner til venner og familie selv om dere ikke betaler5 for dem. Da kan jo de som ønsker/har råd bli med dere, og de som ikke kan har i det minste fått tilbudet. Jeg tror nesten jeg hadde blitt litt fornærmet om jeg ikke hadde fått invitasjon om jeg hadde vært en nær venn/slekning jeg, det kan være mange rund dere som ønsker å se dere bli gift og attpåtil få en liten ferie
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Bryllup i New York er fantastisk! Jeg var forlover i sjømannskirken i fjor. Brudebuketten ble kjøpt på en blomsterbutikk bortenfor hotellet dagen før, og ble akkurat det bruden ønsket seg! Anbefaler www.shaystephens.com dersom dere ønsker fotograf der nede! Han og kona var med oss hele dagen og tok brudebilder, samt bilder under vielsen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå