Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest shopoholiker
Skrevet

halloen folkens....

har nettopp kjøpt parfymer for tilsammen med frakt pålydende 700,- kr fra strawberryNET. Haket i at det skulle være gift og ytterli ba de skrive gift på pakken... tror dere den vil bli stoppet i tollen da?? evt hvor mye må jeg betale i toll om den blir stoppet? hvor mangen dager må jeg vente på pakken??

spørsmålet retter jeg til strawbærry brukere som har handlet hos de før :)

over og ut.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den blir stoppet. Tollen kjenner til strawberrynet nemlig :( Taler av erfaring.

Da blir det 25% mva + (evt toll på 10-12%) + postens forenklede tolling på 97kr..

Edit:

Tror det vil ta rundt 3-5 dager ekstra siden den blir stoppet.

Endret av pittie
Gjest shopoholiker
Skrevet

Satan :tristbla:

hmmm så total blir der kr......... *tenke* :sjenert:

Skrevet

ca 922,- uten toll, og evt ca 1020 om det er tollpliktig vare. desverre :dry:

Gjest shopoholiker
Skrevet

HVA ??? + de 700kr jeg har handlet for eller er det inkludert ???? :skravle:

Skrevet

Å krysse av for "gift" betyr ikke annet enn at de pakker pakken inn i gavepapir og slenger et kort med.

Skrevet

Gaver har høyere tollgrense, derfor mange som tilbyr dette.

Men med Strawberrynet funker det dårlig. Posten kjenner godt til disse=)

Så da blir det 25% ekstra + en hundrings i forenklet tollbehandling, om jeg husker rett. (korriger meg gjerne)

Skrevet

Er det ikke portofritt til Norge også? :) Da kan man jo neste gang bestille en ting av gangen ;) Ikke meningen å være etterpåklok på dine vegne, kjære TS... Men det er hvertfall noe å tenke på. :sjenert:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Refunderer ikke strawberrynet toll og moms du må betale i norge da? Det skal stå på siden deres. Har ikke gjort det selv, men hørt om andre som har fakset kvitteringen og fått pengene tilbake. :)

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Refunderer ikke strawberrynet toll og moms du må betale i norge da? Det skal stå på siden deres. Har ikke gjort det selv, men hørt om andre som har fakset kvitteringen og fått pengene tilbake. :)

Jo, det gjør de. Ser her. Jeg har fått penger tilbake ved å fakse kvitteringer til dem. Tok et par uker å få pengene, men de kom de :)

Skrevet

Har ikkje fax, så eg sender kvitteringa og legg ved et notat der eg forklarer kor mykje NOK eg måtte betala i toll. Det har gått veldig fint. Adressa finn du på nettsida.

Skrevet

Det senaste jag hört om strawberrynet är att säkerheten helt är ur funktion. Folk har kunnat se andra kortkunderas adresser och i vissa fall även kortnummer. Detta är nu påtalat hos dem men de har inte givit svar pä om de kommer årgärda problemet.

Mycket olustigt. Jag har som tur är bytt bank och kort sedan jag handlade där.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Bare for å understreke det: strawberrynet har ikke PLIKT til å betale deg tilbake tollen, det er noe de gjør av egen fri vilje iblant for å være hyggelig. Så det er ikke garantert at du får igjen det du betalte i tollen.

Har sett flere innlegg her fra folk som blir sure fordi de ikke får igjen pengene, og sender mail etter mail og maser på dem. Synd for dem at de ikke leser betingelsene godt nok.

Det beste du kan gjøre for å få igjen pengene er nok å sende dem kopi av kvitteringa, og VENNLIG spørre om de vil dekke det.

Ellers er jo det beste, som en var inne på her, å bestille et og et produkt så lenge de koster under 200 kr, for frakten er jo inkludert i prisen.

Skrevet (endret)

Parfyme blir alltid stoppet i toll, samme hva de koster. Dette pga nye regler om sending av alkoholholdige varer inn i landet.

Endret av Ricola
Skrevet

ält er fraktfritt fra strawberry UNNTATT parfymer, de er 10% av varens verdi i frakt.

ja er dessverre slik at det holder å skrive inn eposten ffor å få informasjon om noens adresse. de burde begynne med passord i tillegg....

ellers er det bare å scanne kvitteringen fra posten å sende i epost til strawberrynet så får du tilbake pengene du måtte betale i toll og slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...