Gjest yokohama Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hunden min, en norsk buhund på to og et halvt år, er for det meste snill og grei. Når vi går tur oppfører han seg veldig fint mot andre hunder, MEN, bare visst det er en mye yngre hund, en mye eldre hund eller en tispe. Om han møter på en hannhund på ca. samme alder, har han store problemer med å ikke bli aggressiv. Han bjeffer og drar for å komme nærmere, og ja, man kan se at det er for å slåss, ikke for å hilse. Han har aldri vært i noen slåsskamp, ettersom jeg alltid går så fort jeg kan forbi. Jeg har hørt at det er feil å kjefte, ettersom han tror jeg bjeffer på samme lag som han. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjør? Det er ganske pinlig! Jeg vil ikke se hva som skjer om jeg lar han nærme seg hunden heller, redd for at han eller andre kan bli skadet! Noen andre som har problemer med at hunden deres hater en spesiell hunderase? Min klikker på lang avstand om han ser en schæfer:s Tror det er på grunn av en eneste dårlig erfaring eller noe. Ganske irriterende
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Nå svarer jeg fordi ingen andre har svart, og sikkert pga samme grunn som meg. At man ikke er helt sikker selv. Jeg har ingen kompetanse, men har hørt om hundepsykologi og dressur. Oki... Ikke gå fortere når du møter hunder du vet at han ikke liker. Gå rolig, bestemt og før han forbi som om du skulle vært ledern hans- og han bare følger etter deg og gjør akkurat som du gjør! Vær bestemt og overse oppførseln hans. Men mer, er det mer man skal gjøre? Man kan vel ikke bare overse dette også skal alt ordne seg? Hmmm Ja... mer enn dette har jeg ikke mulighet til å si, annbefaler hundebøker, snakk med en/flere hundeproffer:) Kan sikkert ringe en? Og f.eks dressurkurs... Mange gode tips her og der om man leter litt!
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Hunden din har et behov for å vise seg som større enn andre på sin egen str. Dette kan komme av at den ikke har noen leder i flokken sin, da hunder er flokkdyr og trenger en leder. En hund uten leder vil forsøke å være leder overfor eiere og andre hunder. Når den møter hunder som er mindre, er han ledern. Når han møter hunder som er på samme str, må han vise seg! Jeg tror du burde lære deg å være mer ledertypen, ja. Som nevnt over! Men du burde lære deg å være det og.. eller har du gått på dressurkurs, hørt om hundepsykologi? Skjønner godt at dette er plagsomt for deg! Ønsker deg lykketil med dette, kan du si hvordan dette går? Hilsen meg:)
Gjest yokohama Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Takk for svar folkens:) Det har sikkert mye med at han ikke ser på meg som en leder ute. Jeg har bare ikke tenkt over det, ettersom han ser på meg som lederen inne.. virker det som da i alle fall! Jeg må nok innrømme at jeg kanskje gir fra meg en usikker og stresset energi når jeg går tur med han og ser at en potensiell fiende kommer! Jeg får prøve å bli mer bestemt! Jeg har jo sett på "hundehviskeren" på tvnorge, og han snakker jo bare om energier. Den fyren er fantastisk! Og ellers har jeg lest mange bøker, men aldri vært på kurs. Men man hører jo så veldig mange forskjellige triks liksom :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå