Gå til innhold

Sagene/_Bjølsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er disse områdene å bo i? Trygt, ok, greit?

Kikker på leiligheter disse dagene, i Oslo, men er ikke såå godt kjent.

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Stina_*
Skrevet

De er litt østkant og litt harry, men man overlever der også.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg trivdes godt på Bjølsen da jeg bodde der. Skjønner ikke hva som er så harry med området?

Opplevde aldri noen som helst problemer da jeg bodde der, folk var generelt hyggelig og det var en avslappet atmosfære.

Skrevet

Det er litt usentralt og litt ingenmannsland, på en måte... Men harry er det da ikke? Hvorfor skulle det være det?

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint oppe på selve Bjølsen, særlig bygningene i den engelske hagebystilen. Sagene og Bjølsen har en balanse mellom indre og ytre by, og ligger som du kanskje har sett på kartet i midt mellom øst og vest. Det er kjempesentralt i Oslo sett som helhet, men kanskje usentralt for hipsterne som holder seg innenfor Ring 2. Skal du utover langs Ring 2 eller 3 er det like greit å ha dette området som utgangspunkt, og nå har hvertfall Bjølsen også fått t-bane i Nydalen.

Skrevet

Jeg har en venninne som bor der og hun sier det er veldig greit. Det er ikke langt ned til sentrum og gode buss og t- baneforbindelser.

Området er hyggelig og rolig.

Skrevet

Syns det er koselig der oppe :) Spiller ingen rolle om det er litt usentralt, er jo bra kollektivforbindelse.

Skrevet

Tar jo ikke lang tid med sykkel fra Sagene til sentrum da? Snakk om å være bortskjemt ;) Ikke like mye støy som midt i sentrum, endel unge og nyetablerte. De som ikke har råd til St.Hanshaugen eller Grünerløkka ser på Sagene og Bjølsen, ihvertfall det jeg har inntrykk av. Personlig liker jeg det område veldig godt!

Skrevet

Helt topp område. Stille og rolig, fine kafeer, fine parker og generelt god kollektivforbindelse. med mindre trikkene står på Storo, vel og merke. Hilsen Agathe, som mer enn én gang har stått i evigheter og kikket på at trikker kommer og går i følge sanntidssystemet...

Skrevet (endret)

Jeg bor på sagene, helt opp mot bjølsen, og stortrives!!

Skulle jeg kjøpt i oslo/sentralt, så hadde jeg kjøpt her oppe, uten tvil i mitt sinn.

Det ligger nok utenfor til å gi en litt roligere og turvennlig atmosfære en de bydelene som er mer sentrale, samtidig som det er tusen muligheter til å komme seg til sentrum, hele tiden.

Bussene går hvert 5 min, jeg har faktisk hele tre busser å velge mellom, som alle går ofte, fra tidlig morgen til litt over tolv på kvelden/natta. + at det er trikker rett på andre siden av elva, og de går minst like ofte (når de er i rute)

+ at det er T-bane i nydalen, som bare er en liten spasertur unna, og på storo.

Vi har etterhvert fått ganske mange kafeer, veldig fine og koselige med masse god mat, og flere av dem med så godt omdømme at man tidvis må stå i kø for å få bord.

Det er apotek, postkontor, en liten klesbutikk, helsekost og masse andre butikker, samt at storo er like ved. Treningssentere er det flust av i området, og jeg har vel ikke foreløpig funnet noe vi ikke har, så det blir sjeldnere og sjeldnere jeg trenger å dra ned til sentrum for annet en behandling og trening (trener ikke vanlig treningssenter, ellers hadde jeg klart meg fint med det også i nærheten)

Det tar meg kanskje 30-40 min å GÅ til sentrum, så så veldig usentralt er det jo ikke i mine øyne, og det går fint an å gå til majorstua, bislet, grunerløkka, om man ikke har lyst til å ta buss, som det også går til alle disse stedene, ofte.

nei, jeg har bare godt å si om Sagene/Bjølsen, etter å ha bodd her i to runder, nå andre gang, bor jeg her på femte året blir det vel. Stortrives.

Endret av aline
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Oslo-folk, altså! Kalle Sagene-Bjølsen usentralt :fnise:

Nåja, det gjelder vel for byfolk generelt, ikke bare de i Oslo; hvis noe tar 5 min å gå til så ligger det på verdens ende.

Skrevet
Oslo-folk, altså! Kalle Sagene-Bjølsen usentralt :fnise:

Nåja, det gjelder vel for byfolk generelt, ikke bare de i Oslo; hvis noe tar 5 min å gå til så ligger det på verdens ende.

pfft, jeg er byfolk, og jeg synes sagene og bjølsen er sentralt og fint.

så lenge jeg kan gå, på ikke mer en en time, så er det sentralt for meg. :)

Skrevet

TS her

Tuusen takk for så mange svar:) Tror flertallet har stemt for at det er en ok plass å bo på!!

Tror jeg skal slå til på denne leilgheten:)

Skrevet
pfft, jeg er byfolk, og jeg synes sagene og bjølsen er sentralt og fint.

så lenge jeg kan gå, på ikke mer en en time, så er det sentralt for meg. :)

Nei ikke sant. Hvis jeg skal se på folk jeg kjenner så er det byfolk fra mindre steder som mener mer enn 5 min er så ille når de først kommer til Oslo.

Skrevet
Nei ikke sant. Hvis jeg skal se på folk jeg kjenner så er det byfolk fra mindre steder som mener mer enn 5 min er så ille når de først kommer til Oslo.

Det er sant! Når jeg bodde på landet gikk jeg overalt! Hadde 3 km til butikk og 7 km til nærmeste utested - det var ikke noe problem. Nå som jeg bor i Oslo syns jeg det er et skikkelig ork å måtte gå mer enn 10 min til noe :sjenert:

Skrevet

Sagene-Bjølsen-Torshov er en veldig fin del av Oslo å bo i. Rolig og fint selv om sentrum ikke er langt unna. Masse parker!

Har bodd en periode på Sagene. Synes egentlig det må være et av de beste strøkene i hele Oslo å bo i. Mye bedre enn noen drabantby i hvert fall. Og mye koseligere enn villaørknene på Nordstrand eller vest for sentrum.

Grunerløkka ligger ti minutters rusletur unna. Dessuten bruker man gjerne sykkel når man bor i dette området.

Skrevet

Usentralt ?

I all verden, nå har jeg hørt det også !

Jeg trivdes godt på Sagene da jeg bodde der, koselig sted :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...