Gå til innhold

Å ta imot ros og komplimenter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan tar du imot ros og komplimenter?

Jeg pleier å takke pent, og rose den som sa noe hyggelig. Men hvis personen fortsetter å skryte av meg synes jeg det blir vanskelig... Ikke så ofte det skjer, da. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ekstremt brydd, vifter frenetisk med hånda foran fjeset, og sier "Nei nei, det er bare en gammel sak jeg fant billig på H&M" eller noe i den dur.

Det eneste som er verre enn kritikk, er komplimenter. Det er kanskje godt ment, men jeg vet jo at de juger uansett :ler:

Skrevet

:) Hm..jeg takker pent og prøver å tenke litt på det etterpå. Blir jo glad. Om det ikke blir sånn voldsomt med komplimenter da. da begynner jeg vel å lure på hva personen prøver å oppnå.

:klø:

Skrevet
Jeg blir ekstremt brydd, vifter frenetisk med hånda foran fjeset, og sier "Nei nei, det er bare en gammel sak jeg fant billig på H&M" eller noe i den dur.

:fnise: nå så jeg deg faktisk for meg. Innbiller meg at jeg har sett deg gjøre det før.

Jeg sier takk og blir glad :)

Skrevet

Jeg blir litt flau om det kommer fra noen jeg ikke kjenner. Da ror jeg meg liksom litt unna med fraser som den Nigo-san kom med.

Kommer komplimentet fra noen jeg kjenner så vet jeg at det er ekte og blir da veldig glad og takker pent :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg blir veldig glad og takker pent. Ofte sier jeg at det "var hyggelig sagt, og at nå ble jeg glad."

Dessuten legger jeg til grunn at folk mener det de sier, fordi jeg alltid gjør det selv dersom jeg skryter av andre.

Skrevet

Jeg er også veldig nøye på å si takk, det var hyggelig sagt eller liknende. Å si "Neeeei, jeg er stygg.." eller "Nei, jeg er ikke flink, du bare tøyser..." er noe fjortiser gjør, som man bør slutte med når man er blitt voksen.

Skrevet

Før jeg ble jeg ganske brydd, men nå takker jeg pent. Det har faktisk sjelden falt meg inn at vedkommende ikke mener det de sier.

Skrevet

Jeg er så fryktelig dårlig på å ta imot komplimenter. :(

Kjæresten sa en gang at alt det negative han sier eller fleiper om tror jeg på med en eneste gang, men når han gir meg et kompliment tror jeg han aldri.

Hvis andre enn han sier noe pent føler jeg meg litt brydd, men takker pent. :)

Gjest TittTitt
Skrevet

Det varierer veldig hos meg. Vis jeg har en god dag, takler jeg det kjempe godt, men vis jeg har en dårlig dag, kanjeg bli fjau og ukomfentabel :fnise: Jeg sier noe positivt om andre hver dag, det er viktig :)

Skrevet
Jeg blir veldig glad og takker pent. Ofte sier jeg at det "var hyggelig sagt, og at nå ble jeg glad."

Dessuten legger jeg til grunn at folk mener det de sier, fordi jeg alltid gjør det selv dersom jeg skryter av andre.

Akkurat det samme faktisk.

Skrevet

:jepp: Samme her!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Var skikkelig dårlig på å ta imot komplimenter før, men har blitt veldig mye bedre på det. Har måttet jobbe en del med å faktisk kunne smile og si takk istedet for å bli brydd, men føler i grunn at det har vært verdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...