Gjest Musikkelskeren Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hvordan uttaler man Radka Toneff (jazzartist - meget dyktig!) ? Rett ut ra-dka toneff liksom???
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg elsker henne. Synd at den talentfulle jazzsangerinnen tok selvmord da hun var 30 år. Hun var et supertalent og CD albumet "Fairytales" med "The moon is a harsh mistress" er det beste verket jeg noensinne vil få høre. Jeg uttaler navnet "Radka Toneff", dvs. akkurat slik det står. Men hun var halvt norsk og halvt ungarsk, så mulig at det er meningen at man skal uttale det annerledes.
mysan Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jeg tror det alltid har blitt uttalt Radka, med 'd'.
Sirena Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Spørsmålet er vel om etternavnet uttales med trykk på o eller e. Jeg har hørt begge deler.
Gjest Zia Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Spørsmålet er vel om etternavnet uttales med trykk på o eller e. Jeg har hørt begge deler. Jeg har bare hørt det første alternativet. Og tro meg - jeg har hørt navnet hennes uttalt mange ganger. Dessuten var hun jo tross alt norsk. Og dermed synes jeg at det er korrekt å uttale navnet hennes på norsk manér, til tross for at det egentlig er av bulgarsk opprinnelse.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 I mitt miljø, hvor flere driver med musikk, uttales det "Raddka Tåneff"...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå