Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere barberblad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som alle vet er barberblader veldig dyrt... Tror kanskje jeg har en tendens til å skifte for sjelden, dvs jeg vil bruke det helt til det er "brukt opp".

Så lurer på hvor ofte dere spanderer på dere et nytt blad? Jeg barberer legger 1-2 ganger pr uke, i tillegg til underliv og armhuler annen hver dag.

Skrevet

jeg bytter veldig sjeldent barberblad.. er student og når åtte blader koster 170 kr så skal jeg bruke laaaang tid på dem.. Så her går det faktisk uker mellom hver gang.. Jeg prøver å "rense" dem i varmt vann.

Det varierer på hvor mye jeg barberer meg også. Omtrent en gang i uka, noen ganger to.

Skrevet

Barberer stort sett kun ansiktet, og bytter ca en gang i uken. Blir ikke så dyrt med personna balder i stedet for gilette. Synes de er bedre også. Så godt jeg fikk hamstret når det var billig porto :sjarmor:

Skrevet

Oi, jeg har hatt barberhøvelen min i flere år og jeg har bare skiftet blader 3-4 ganger eller noe. bruker den bare under armene da. men den funker jo fint kjempelenge!:)

Gjest virvelvind
Skrevet

Har hørt at man burde skifte en gang i mnd, jeg bare skifter når det ikke funker lengre jeg.

Skrevet

Jeg synes prisene på barberblad har steget noe helt vanvittig i det siste, så jeg prøver å la det gå iallefall 6 uker mellom hver gang.

Skrevet

Skifter når de begynner å lugge, eller når den blå "glattestripa" begynner å ramle av.

Skrevet
Skifter når de begynner å lugge, eller når den blå "glattestripa" begynner å ramle av.

Samme her.

Gjest TittTitt
Skrevet

Hva med first price sine da? Vis det er det de er.. De billige "engangs" høvlene de har på kiwi.. De bruker jeg.. Og jeg bruker de i flere dager, og jeg blir barbert flint. Jeg er stor fornøyd med de, og de er billige :D

Skrevet
Hva med first price sine da? Vis det er det de er.. De billige "engangs" høvlene de har på kiwi.. De bruker jeg.. Og jeg bruker de i flere dager, og jeg blir barbert flint. Jeg er stor fornøyd med de, og de er billige :D

Hva koster de, og hvor mange er det i en pakke?

Gjest TittTitt
Skrevet
Hva koster de, og hvor mange er det i en pakke?

Emm.. Hmm.. Det har jeg ikke helt i hode, men tipper det er ca 6-8 stk i pakken, og koster rundt 30 kr tror jeg.. pluss, minus.

Det er jo liksom engangshøvvel, men jeg bruker de flere ganger, funker fint for meg ihvertfall =) Har aldri problemer med å få sånne røde nupper på leggene og under armene osv, og kuttet meg selv svert skjeldent..

Er verre med de teite nuppene nedentil.. *hyyyl*

Noen som har noen bra tips for det?

Skrevet
Emm.. Hmm.. Det har jeg ikke helt i hode, men tipper det er ca 6-8 stk i pakken, og koster rundt 30 kr tror jeg.. pluss, minus.

Det er jo liksom engangshøvvel, men jeg bruker de flere ganger, funker fint for meg ihvertfall =) Har aldri problemer med å få sånne røde nupper på leggene og under armene osv, og kuttet meg selv svert skjeldent..

Er verre med de teite nuppene nedentil.. *hyyyl*

Noen som har noen bra tips for det?

Takk :) Skulle gjerne hatt tips til det jeg også... Nuppene kommer selv når jeg bruker hårfjerningskrem :kjefte:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg skifter blad etter å ha brukt det 3 - 4 ganger. Shaver hver dag.

Bruker engangshøvler fra Gillette. Tror de heter Blue plus? Koster rundt 30 kr for 5 stk. Og de er jo faktisk skarpe, imotsetning til f.eks. Venus bladene. Syns de er sløve etter å ha brukt de en gang.

Skrevet

Jeg bytter når jeg kan se at det begynner å bli slitt.

Annonse
Skrevet

5-6 engangshøvler i merket H&M koster ca 20 kr.

Ellers bytter jeg blader når jeg føler at de begynner å bli uskarpe. Den "blå gilette-stripa" faller faktisk av før bladene blir uskarpe, sleipe Gilette-folkene vil at du skal kjøpe masse dyre blader. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...