Gå til innhold

Han setter seg stadig på fanget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår nusselige staffe kommer stadig og skal sitte på fanget. Der sitter han i noen minutter, får litt klapp og kos, og så kan han gå ned igjen. Er det noen spesiell grunn til at hunder setter seg på fanget, betyr det noe spesielt, eller er han bare kosesyk?

Videoannonse
Annonse
Gjest yokohama
Skrevet

Nååh:p For et koslig problem! Min er for stor til å hoppe opp på fanget, men han kommer og står med forlabbene opp på sofaen og legger hodet sitt i fanget mitt:p Men det er kanskje viktig å ikke la han gjøre det når han vil, at heller du bestemmer når han skal få komme og kose. Jeg tenker at det har noe med at vi ikke skal vise hengivenhet så lett, da hunden kanskje oppfatter det som svakhet? Mulig jeg er helt ute på jordet.. hundepsykologi er ikke lett!

Skrevet
Nååh:p For et koslig problem! Min er for stor til å hoppe opp på fanget, men han kommer og står med forlabbene opp på sofaen og legger hodet sitt i fanget mitt:p Men det er kanskje viktig å ikke la han gjøre det når han vil, at heller du bestemmer når han skal få komme og kose. Jeg tenker at det har noe med at vi ikke skal vise hengivenhet så lett, da hunden kanskje oppfatter det som svakhet? Mulig jeg er helt ute på jordet.. hundepsykologi er ikke lett!

Det går vel mer på at man ikke vil lære hunden at det lønner seg å mase, uansett hva den tar initiativet til. Og for dem som tror på lederskap er det jo sånn at alfaulven alltid tar initiativ til lek og samvær med flokkmedlemmer. Men jeg tviler sterkt på at man blir en svekket hundeeier av å tillate kos på hundens initiativ. Så bare la vovsen komme opp i fanget og kose du. :)

Jeg har også et fangbarn, som forlengst har blitt alt for stor for fanget. Men han prøver å balansere hele seg oppå meg når jeg setter meg på gulvet. Så sitter han der ei stund til han kommer på at han må hente seg et gnagebein å kose seg med. Da blir det liksom optimalt koooos syns han. :fnise:

Skrevet

Haha, vovsen her også synes det er maksimalt kos med gnageben, men da legger han seg i sofaen eller på teppet sitt. Faste plasser for kos.

Han er også sånn at når sønnen min kommer inn i rommet, så løper han og henter en dentastix, et gnageben eller en leke for å vise frem. Skikkelig snål liten fyr...

Nå kjeder han seg, sukker og stønner som en unge som synes foreldrene og livet generelt er noe kjedelig træl.

Skrevet
Vår nusselige staffe kommer stadig og skal sitte på fanget. Der sitter han i noen minutter, får litt klapp og kos, og så kan han gå ned igjen. Er det noen spesiell grunn til at hunder setter seg på fanget, betyr det noe spesielt, eller er han bare kosesyk?

Jeg vil tro at det er kos og nærhet som frister. Er det ikke koselig?

Skrevet

Jeg har en 80 kg St. Bernhard hannhund som gjør det samme.. Han får jo ikke plass på fanget, da, men når jeg sitter i sofaen så kommer han bort og lemper baken opp i fanget på meg. Så sitter han der med baken i fanget mitt og forlabbene på gulvet og ser på tv. Jeg tror det er en kombinasjon av at han satt mye på fanget da han var liten valp, og forbinder det med kos, og så er det er fint smutthull rundt ikke-lov-å-sitte-i-sofaen-regelen. Jeg er jo ikke noen sofa, så da er det lov, må vite ;)

Gjest Elastica
Skrevet

Våre hunder gjør det samme, selvom de er ganske store. Når jeg setter meg på gulvet, legger de seg på fanget mitt med en gang, det virker som de synes det er utrolig koselig.

Jeg tar alltid initiativet til denne formen for kos, og siden de aldri har sittet på fanget mens jeg satt i sofaen da de var små, gjør de heller aldri forsøk på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...