Gå til innhold

Flørt med søt utenlandsk ung dame

Gentleman

Anbefalte innlegg

Hei alle damer (og menn)!

Som mann i midten av 20-årene tenkte jeg det kunne være smart å søke råd blandt kilden til min forvirring :). Dette blir en laaang post, men holder du ut ligger det en rød rose og venter som takk for "hjelpen" (er du mann og ikke synes roser er din greie spanderer jeg en cyber-øl :) Takk skal du ha!

Det har seg slik at jeg fikk kontakt med en jente via en "halvromantisk" internasjonal chatteside, hun er 3-4 år yngre og bor ikke bor i Norge (dvs hun er ikke norsk). Hun snakker/forstår ikke like bra engelsk som nordmenn gjør, dvs at jeg må forklare enkelte ord for henne, men nivået er godt nok til at vi kan kommunisere på et ok nivå, i tillegg så snakker/skriver jeg også språket hennes på et ok nivå (og forstår så og si alt som blir skrevet).

I og med at hun ikke bor i Norge ble videre kontakt opprettet på MSN og vi fant tonen med en gang. Bilder ble utvekslet, video via MSN og samtaler via MSN med mikrofon. Hun sendte linker til romantiske videoer på youtube med danse-tett-inntil-hverandre-sanger og hun sang søtt til meg over nettet. Hver gang hun kom på MSN tok hun kontakt og sa hei og vi snakket alltid litt sammen uansett om hun hadde tid eller ikke. Hun tok initiativ til live-samtaler med mikrofon, hun satte på web-cam så jeg kunne se henne selv om vi ikke snakket sammen og var alltid lei seg hvis hun måtte forlate en samtale for å gjøre noe annet. Hun lurte på om jeg hadde kjæreste og sa at jeg var den perfekte kjæreste og at hun var glad i meg. Så hun tok mye av initiativet (ikke det at jeg bare var passiv.) og det var en ganske god kjemi med romantisk undertone. Jeg kan nevne at hun har hatt en kjæreste som var utro.

Slik holdt det på en stund før det dabbet litt av, dvs at vi snakker fortsatt sammen og har relativt hyppig kontakt, men ikke like "romantisk" kontakt som før. Da jeg satt og skrev dette i gå tok hun på nytt kontakt og var nå litt av den samme gamle seg; webcamera-flørt, romatiske musikkvideoer på youtube og praten gikk greit en stund. I løpet av samtalen sa hun (hvis jeg leste rett mellom linjene :) at det ikke var umulig at vi kunne bli sammen, men at hun så på den store avstanden som et problem + at vi aldri hadde møttes.

Jeg synes hun er en søt jente som jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, altså jeg kunne tenke meg noe mer enn vennskap, men lurer på om jeg skal forfølge det med mer energi. Jeg har jo lest andre tråder om langdistanseforhold, men det er jo mellom 2 som er seriøse i utgangspunktet, mens i mitt tilfelle så er det ikke annet enn en liten flørt. Det at hun bor ganske langt unna betyr jo at vi må bli ganske godt kjent vis MSN før en av oss eventuelt reiser for å treffe den andre.

Jeg spør rett ut; skal jeg glemme alt og ha sporadisk kontakt med henne som en venn eller har noen erfaring med/tro på at dette kan gå bra? Noen som mener at dette kan gå bra og at jeg skal forsøke? Hva slags signaler har hun egentlig sendt til meg? Vil hun ha meg :) ? Er hun interessert?

Hvorfor er hun sånn av og på? Kan det virke som om jeg har havnet i venne-fella, eller hva er det som skjer i og med at hun var veldig på, så trakk seg litt tilbake og nå virker det som hun er på igjen? Jeg har med humor og på forskjellige måter gitt små, men direkte tilbakemeldinger (SOI for de som er pickup-artist-spirer) på at jeg liker henne. På samme måte har hun kommet med tilbakemeldinger om at jeg har sexy stemme osv. Er/var det kun teasing fra hennes side (til å begynne med) eller hva har skjedd? Det rare er jo at hun ikke ignorerer meg, men alltid responderer på min prat/henvendelser og at det er hun som ofte initierer samtalene.

Jeg vet at det finnes masse fisk i sjøen og at jeg sikkert etter å ha truffet noen andre damer har glemt henne, men jeg er ikke så sikker på om jeg vil glemme henne (det sier vel alle i lignende situasjoner ;). Hun har et pent utseende, men det er noe med væremåten og personligheten hennes som tiltrekker meg mest, hun er på mange måter det motsatte av meg.

Jeg (og sikkert mange av dere som leser dette) har tenkt tanken om at hennes interesse kan skylde ønske om å komme til Norge og ønske om et bedre liv, men det tror jeg ikke er tilfellet, Hun bor ikke i et u-land eller øst-Europa og velferden er relativt høy der hun bor, hun er relativt godt utdannet (snart ferdig med utdanning utover vgs) og har det bra økonomisk (vel, så bra en student kan ha det økonomisk :).

Det er jo klart at en har et litt annet perspektiv når en selv er midt opp i dette og sitter og grubler, enn hva du som leser dette har. Så hvis noen av dere har noen meninger om dette er det bare å fyre løs. Vær gjerne svært direkte i din tilbakemelding, jeg er en voksen mann og tåler det meste, men litt takt og tone kan være greit :)

@-->-->---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gia_*

Ingen som har noen råd å gi til Gentleman?

Jeg har selv litt av det samme dilemmaet. Flørter på msn med en som bor i en annen landsdel, men vet ikke om vi noen gang kommer til å møtes i virkeligheten...

Er det noen som har erfaring med denne problemstillingen? Vil tro det er andre som blir kjent på nettet som også bor litt langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Jeg har også en flørt på andre siden av landet. Liker han kjempe godt! Men usikker om det blir møte! Usikker på han, vil ikke spørre for mye, da jeg allerede har spurt en god del før.. Så har nok ikke store råd å gi..

Men

Det med skiftende kontakt.. Det skjedde med meg og flørten også en stund, dette fordi han hadde mye jobbing og jeg, så var ingen tid:S Men etter en stund kom den samme gode kontakten tilbake. Så om kontakten dabbet av en tid trenger ikke bety noe. Kanskje hun er usikker på deg også? Og derfor redd for å bli såret osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle tvilere: Go for it! Dere har alt å vinne, ingenting å tape. Hvem vet, kanskje flørten viser seg å bli deres livs store kjærlighet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, tar gjerne i mot flere tilbakemeldinger. Som mann er det hyggelig med a female perspective.

Til alle tvilere: Go for it! Dere har alt å vinne, ingenting å tape. Hvem vet, kanskje flørten viser seg å bli deres livs store kjærlighet? :)

A Lady: Det er jo ingenting som hadde vært bedre enn det :D. Jeg er forsåvidt risikovillig nok og kan tåle en crash and burn, men ville først bare sjekke at kartet mitt stemte med terrenget.

Som jeg skrev tidligere så vet jeg ikke helt hvor jeg har henne. Vil hun noe mere, men synes avstanden kan være et problem, eller "leker" hun bare med meg? Hva slags signaler har hun egentlig sendt til meg? Er hun interessert?

I dag så er hun tilbake i "av-modus" - det motsatte av romantisk, pratsom, flørtete. Neste gang kan hun være i "på-modus". Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette? Som jeg skrev så tar hun veldig ofte initiativet når hun er i "på-modus", noe jeg tolker dithen at hun faktisk liker meg, eller tar jeg helt feil? Tester hun meg? Hvordan vil hun tolke det dersom jeg tar litt avstand (ikke er tilgjengelig på MSN så ofte) og lar henne få den tiden hun trenger? Jeg kan skynde meg langsomt hvis det er det som trengs. Vil hun da tro at jeg avviser henne? Jeg skjønner argumentet om at hun kan bli såret (med tanke på at hun har hatt en utro kjæreste), men jeg skjønner ikke hvordan hun kan åpne seg sånn i et øyeblikk, for så å være helt "stengt" en annen gang.

missLady: Jeg ønsker, som du skriver, at det er studiene som gjør henne "fjern" og tar hennes fokus.

Til dere andre med samme "problem" og som har svart: Hadde situasjonen min vært at vi bodd i samme land ville jeg uten tvil ha besøkt henne. Livet er for kort . . .

Endret av Gentleman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så er hun tilbake i "av-modus" - det motsatte av romantisk, pratsom, flørtete. Neste gang kan hun være i "på-modus". Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette? Som jeg skrev så tar hun veldig ofte initiativet når hun er i "på-modus", noe jeg tolker dithen at hun faktisk liker meg, eller tar jeg helt feil? Tester hun meg? Hvordan vil hun tolke det dersom jeg tar litt avstand (ikke er tilgjengelig på MSN så ofte) og lar henne få den tiden hun trenger? Jeg kan skynde meg langsomt hvis det er det som trengs. Vil hun da tro at jeg avviser henne? Jeg skjønner argumentet om at hun kan bli såret (med tanke på at hun har hatt en utro kjæreste), men jeg skjønner ikke hvordan hun kan åpne seg sånn i et øyeblikk, for så å være helt "stengt" en annen gang.

Det er mulig jeg tar helt feil nå...men det første jeg tenkte da jeg leste dette, er at hun flørter med flere enn deg. Hvis hun ikke får napp hos de andre kommer hun tilbake til deg og skrur på sjarmen igjen. Det er lett å flørte med flere på nett, særlig når dere bor så langt fra hverandre. Dette var bare noen tanker...uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende hun, som gjest sier, flørter med flere enn bare deg, og at det kun er en lek for henne. Men, det kan også hende hun reagerer slik pga noe hun plukker opp fra deg. Kanskje hun f.eks er usikker på din seriøsitet? Jeg synes du burde spørre henne rett ut hvorfor hun er slik (på en vennlig og ikke-bedreiende måte, selvsagt). :)

Vil også anbefalle deg å kutte ut POA-"triksene". Vær modig og åpen i steden, det er mye mer sjarmerende. Mange damer er veldig kritiske og tolkende, og hvis hun har plukket opp at du bruker "metoder" for å komme deg innpå henne, er det godt mulig (og fult forståelig) at hun blir skeptisk til dine hensikter og din oppriktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene A lady. Jeg føler bare et lite behov for å klargjøre følgende; jeg er ingen pick-up artist og bruker heller ingen triks eller metoder, annet enn å være den selvsikre meg i godt humør. Men SOI (Signs Of Intent) har jeg likevel sansen for, fordi jeg da bevisst bruker uttrykk og signaliserer at jeg liker vedkommende mer enn en venn. På den måten vet hun hva jeg vil.

Det kan hende hun, som gjest sier, flørter med flere enn bare deg, og at det kun er en lek for henne. Men, det kan også hende hun reagerer slik pga noe hun plukker opp fra deg. Kanskje hun f.eks er usikker på din seriøsitet? Jeg synes du burde spørre henne rett ut hvorfor hun er slik (på en vennlig og ikke-bedreiende måte, selvsagt). :)

Vil også anbefalle deg å kutte ut POA-"triksene". Vær modig og åpen i steden, det er mye mer sjarmerende. Mange damer er veldig kritiske og tolkende, og hvis hun har plukket opp at du bruker "metoder" for å komme deg innpå henne, er det godt mulig (og fult forståelig) at hun blir skeptisk til dine hensikter og din oppriktighet.

At hun flørter med andre tar jeg for gitt :) Men det jeg lurer på er om hun leker, for da er det ikke noe vits for meg å legge noe mer energi i dette. Hvis hun synes jeg er en ok fyr ønsker jeg jo på sikt å bli den hun vil flørte mest med, også muligens ta det et skritt videre. Hvis noen har noen ideer om samtaleremner eller noe som ville fanget din interesse er jeg åpen for å høre om det.

Gjest: Jeg kan forstå at andre personer kan være mer interessante enn meg og at hun ikke alltid kan få napp hos de, men hvorfor kommer hun tilbake til meg da? Jeg mener, hvorfor gå tilbake til det du egentlig ikke vil ha? Det jeg kan tenke meg er at hun liker oppmerksomheten og bekreftelse hun får fra meg, men er kun dette noe tilfredsstillende i lengden?

Samtidig så tenker jeg at det må være enklere å flørte med personer som snakker samme språk som en selv. Ut i fra det kan jeg ikke skjønne hvorfor hun orker bryet med å flørte på engelsk med noen hun ikke har interesse av.

Uansett; takk for lykkeønskningene, det ser ut til at jeg trenger de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...