Gå til innhold

Hvis datteren din kom hjem med en muslim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis datteren din fortalte deg at hun hadde blitt sammen med en fra for eksempel Somalia eller Pakistan - hvordan ville du reagert?

Videoannonse
Annonse
Gjest TittTitt
Skrevet

.........Smilt og sagt "så fint vennen.. Vis du virkelig er forelsket i han, så er det bra for deg. Ta han med hjem på middag, så resten kan bli bedre kjent med han. :)" ...... MED MINDRE MAN ER RASIST! Og ikke vil gi andre en sjanse!

Skrevet

På samme måte som jeg hadde reagert om hun hadde blitt sammen med en danske, svenske eller tysker.

Og ikke alle fra somalia eller pakistan er muslimer da

Skrevet

Hadde blitt utrolig skuffet.

Ønsker ikke å forklare hvorfor, blir uansett bare stemplet som rasist.

Gjest TittTitt
Skrevet
Hadde blitt utrolig skuffet.

Ønsker ikke å forklare hvorfor, blir uansett bare stemplet som rasist.

Du må jo bare si meningen din, alle har forskjellige meninger :) Kansje vi forstår deg, vis du forklarer?

Skrevet
På samme måte som jeg hadde reagert om hun hadde blitt sammen med en danske, svenske eller tysker.

Og ikke alle fra somalia eller pakistan er muslimer da

Mht Pakistan har du muligens rett, selv om det overveldende flertallet er muslimer. Men når det gjelder somaliere finnes det så å si ingen som ikke er muslimer.

Skrevet

Hadde anbefalt henne på det sterkeste å IKKE innlede et seriøst forhold til en muslim. Og jeg er ikke rasist men realist.

Skrevet

jeg giftet meg nylig med en muslim, og han er ikke noe annerledes enn en evt. nordmann ville vært.

Ikke alle er "ihuga" muslimer vet du, akkurat som ikke alle nordmenn er "ihuga" kristne.

Skrevet

Jeg hadde sagt at det var koselig og at jeg gjerne ville bli bedre kjent med ham! Men det er mulig jeg hadde tatt en prat med henne når vi var alene om hvilken kultur hun risikerer å møte, og bedt henne om å ta vare på seg selv. Men det hadde jeg nok gjort på en veldig forsiktig måte og pressisert at det ikke var noe jeg forventet av kjæresten hennes, rett og slett fordi jeg regner med at om hun følte at jeg var imot det ville det være enda vanskeligere for henne å avslutte forholdet om oppdaget at han ikke var helt den hun håpet på og dermed at jeg hadde "rett".

Ingen muslimer er make, ingen kristne er make, og ingen er make enten de kommer fra Pakistan, Somalia, Danmark eller USA. Eller fra Norge for den saks skyld!

Skrevet
Ingen muslimer er make, ingen kristne er make, og ingen er make enten de kommer fra Pakistan, Somalia, Danmark eller USA. Eller fra Norge for den saks skyld!

Støtter denne :)

Er da det samme hvor fyren kommer fra, så lenge han er god med henne, gjør henne lykkelig og behandler henne med respekt!

Skrevet
Hvis datteren din fortalte deg at hun hadde blitt sammen med en fra for eksempel Somalia eller Pakistan - hvordan ville du reagert?

Ønsket han velkommen og tillatt meg å bli kjent med han. La de få leve i forelskelsen. Om det ble ALVOR, så hadde jeg fortalt min datter om konsekvensee ved å velge eks å flytte sammen/gifte seg med en fra en så forskjellig kultur.

Hadde han hatt hele sin oppvekst i eks Somalia og kom hit som voksen, så hadde samtalen blitt veldig alvorlig.

Som forelder ville jeg vert åpen for venner/kjærester. Selv om man som forelder ønsker noe helt annet, så må man bare bite det i seg en periode.

Skrevet
Jeg hadde sagt at det var koselig og at jeg gjerne ville bli bedre kjent med ham! Men det er mulig jeg hadde tatt en prat med henne når vi var alene om hvilken kultur hun risikerer å møte, og bedt henne om å ta vare på seg selv.

Signerer denne. Men må ærlig innrømme at jeg hadde blitt litt skeptisk, etter alt jeg har hørt (fra bekjente, ikke media) om muslimer som har slått både kona og barna halvt ihjel. Må presisere at det er kulturen jeg stiller meg skeptisk til, ikke selve menneskene - det er selvfølgelig mange mange mange som oppfører seg som folk selv om de er oppvokst i en umenneskelig og grusom kultur. ;)

Skrevet
Signerer denne. Men må ærlig innrømme at jeg hadde blitt litt skeptisk, etter alt jeg har hørt (fra bekjente, ikke media) om muslimer som har slått både kona og barna halvt ihjel. Må presisere at det er kulturen jeg stiller meg skeptisk til, ikke selve menneskene - det er selvfølgelig mange mange mange som oppfører seg som folk selv om de er oppvokst i en umenneskelig og grusom kultur. ;)

Det er klart at det finnes enkelte muslimske menn som ikke oppfører seg bra mot ektefellene sine. Dette finner vi imidlertid like mye hos etnisk norske. Det er utallige norske menn som undertrykker og utøver vold (psykisk og fysisk) mot sine kvinnelige partnere. Det spiller derfor ingen rolle hvilket hudfarge, etnisitet eller religion datterens utkårede har. Det viktige er om han er villig til å fordele likt alt arbeid som er "felleseie" for paret og respektere hennes selvstendighet når det gjelder valg av yrkesaktivitet og valg ellers i livet.

Skrevet
Det er klart at det finnes enkelte muslimske menn som ikke oppfører seg bra mot ektefellene sine. Dette finner vi imidlertid like mye hos etnisk norske. Det er utallige norske menn som undertrykker og utøver vold (psykisk og fysisk) mot sine kvinnelige partnere. Det spiller derfor ingen rolle hvilket hudfarge, etnisitet eller religion datterens utkårede har. Det viktige er om han er villig til å fordele likt alt arbeid som er "felleseie" for paret og respektere hennes selvstendighet når det gjelder valg av yrkesaktivitet og valg ellers i livet.

Etnisk norske menn (eller svenske, danske osv for den del) kan selvfølgelig også mishandle kone og barn, men... Det er et stort men. Mange muslimer er rett og slett oppdratt med et forskrudd kvinnesyn, derfor anser jeg disse som mer potensielle kvinnemishandlere enn norske menn.

Skrevet (endret)

Blitt rimelig oppgitt, akkurat som jeg ville blitt om hun kom hjem med en norsk kristen.

Endret av Helen
Skrevet (endret)
Blitt rimelig oppgitt, akkurat som jeg ville blitt om hun kom hjem med en norsk kristen.

Enig i denne. Jeg er skeptisk til all slags religion...

Endret av Helen
Skrevet (endret)

:jepp:

Endret av Helen
Gjest Gjest_Calvin 1_*
Skrevet

Om jeg hadde en datter som kom hjem med en muslim ville jeg unngått å lage noe styr,og håpet at det gikk over FORT!!!!! Har opplevd og sett altfor mye, til at jeg hadde kunnet glede meg over det.

Skrevet

Jeg hadde sett på henne med et lurt smil og sagt

"Ja, han er da i det minste ikke kristen." For det får jeg jo lov til å si uten at noen sier noe særlig om det.

Så hadde han fått akkurat samme "åh herregud, en gutt som våger å røre ved min uskyldsrene lille prinsesse?!"-behandlingen som faren hennes gir absolutt alle gutter som bare titter i hennes retning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...