Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #1 Del Skrevet 1. september 2008 Hvorfor har alle svenske menn sleik og rosa skjorte og sånn. De er jo mye mer keege en norske menn jo! å det sier en del. Er svenske rett og slett mer overfladiske og selvopptatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 1. september 2008 #2 Del Skrevet 1. september 2008 Den oppfatningen har ikke jeg i det hele tatt. Jeg tror nok du må utvide horisonten litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 1. september 2008 #3 Del Skrevet 1. september 2008 Haha, da har du bare sett svensker på TV Bor selv sammen med en svenske og kjenner meg ikke igjen av beskrivelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 1. september 2008 #4 Del Skrevet 1. september 2008 Eg er veldig einig med trådstartar. Ser og kjenner ein del svenskar (både jenter OG gutar) som er mykje meir opptatt av utsjånad enn nordmenn flest. Jenter er det kanskje ikkje SÅÅÅ stor skilnad på, men gutar...holy marony! Der er det definitivt skilnad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 1. september 2008 #5 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg kjenner mange svensker, og INGEN av dem er slik du beskriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 1. september 2008 #6 Del Skrevet 1. september 2008 Er svenske rett og slett mer overfladiske og selvopptatte. Absolutt ikke. Det er de norske mennene som er for seriøse, tungrodde, seige, trege, stumme, overvektige, deprimerte, innadvendte, passive, puslete og tafatte. De svenske mennene er mer normale, etter min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #7 Del Skrevet 1. september 2008 Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men du kjenner igjen en svenske i Oslo! Mange av de er jo så hippe at det er rent vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lill_* Skrevet 2. september 2008 #8 Del Skrevet 2. september 2008 Husker ikke hva han het... men han svenske rosa fyren med "englevinger" på ryggen fra BigBrother f.eks :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 2. september 2008 #9 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg bor mye av året mitt i Sverige, og de sossekarene må du til storbyene for å finne virker det som. Og heldigvis. Syns Norge og Sverige er veldig lik ang sleik gutta. Derfor jeg holder meg til mindre byer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 2. september 2008 #10 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har bodd i sverige. Jeg synes svensker generelt er flinkere til å kle seg enn nordmenn. Men hele verden ser til sverige når det gjelder mote. Vi har mye å lære! Og med det mener jeg ikke at alle skal få bærumstil. Det er ikke dét jeg forbinder med velkledde svensker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontinental Skrevet 2. september 2008 #11 Del Skrevet 2. september 2008 Svenskene har jo klesmerkene Tiger of Sweden (dyrt designermerke), Bjørn Borg, H&M, og en drøss av andre internasjonalt kjente merker. I tillegg har de Saab, Volvo, Ikea, Ericsson, Abba (Mamma Mia) m.m. svenskene er innovative, ser markedet og klarer å levere det folk vil ha - verden over. Nordmenn er i forhold til svenskene nissene på berget, som klager over alt de ikke har og får til, men de handler aldri, fordi det "nytter ikke" eller "det går sikkert ikke". Norske menn er selvsagt en del av denne kulturen, og kan karakterisere som sure, passive, innadvendte, utrente, mangler folkeskikk og vanlig høflighet og ser ut som små gutter, selv i en alder der de egentlig skulle være som menn å regne. I Sverige kan man se at en voksen mann er en voksen mann. I Norge ser de ut som småbarn, og oppfører seg deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. september 2008 #12 Del Skrevet 2. september 2008 Det måste ju bero på att Sverige har fler och större städer än Norge. Och att de där fina pojkarna med rosa skjorte och modeintresse gärna syns i media... det är däremot inte så hippt att vara bonde, jobba offshore (var ska de göra det då?)... men besöker du "Byhåla" - den mindre svenska staden i västra götaland där jag har en väninna - då ser du inte dessa "skjortbögar". Där är det riktiga MÄN (de kallar sig själva det i alla fall), med snus, raggarbilar, motorcykelintresse, och traditionella uppfattningar om könsroller i hemmet. De fina snobbiga pojkarna äger inte ett par turskor, de har möjligen en lyxrenoverad stuga i skärgården med vattentoalett, hemmabioanläggning och stora platt-tv skärmar. De lever friluftsliv i märkeskläder och kanot men övernattar inte i tält. Storstadens krigarpojkar är bäst på att jaga outfits... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 2. september 2008 #13 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg kjenner også mange svensker og det er kanskje 1 av 10 som er sånn som ts beskriver dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imogen Skrevet 2. september 2008 #14 Del Skrevet 2. september 2008 Høres ut som TS bare har vært på Stureplan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 2. september 2008 #15 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Jeg har bodd i sverige. Jeg synes svensker generelt er flinkere til å kle seg enn nordmenn. Men hele verden ser til sverige når det gjelder mote. Vi har mye å lære! Og med det mener jeg ikke at alle skal få bærumstil. Det er ikke dét jeg forbinder med velkledde svensker. Enig i det. Virker som sverige har kommet lengre enn oss nordmenn når det gjelder mote og stil. De tør litt mer, og det må selvfølgelig jantelov-norge rakke ned på. Edit: må bare legge til at jeg ikke sikter til TS tolkning av svensker med sleik og rosa skjorte.. det ser ikke bra ut på noen. Endret 2. september 2008 av dalieo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #16 Del Skrevet 2. september 2008 Enig med ts, det er ikke vanskelig å se at de er svenske. ikke det at det er noe galt i det. Men jeg kjenner også noen svenske menn som ikke er sånn i det hele tatt, de kommer ikke fra storbyer så det kan nok ligge der. (bare se på prinsen og kjærestene til prinsessene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lulu' Skrevet 2. september 2008 #17 Del Skrevet 2. september 2008 Du har kanskje ikke truffet så mange svensker, du ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå