Gå til innhold

Himmelblå eller Hvaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner snart to nye, norske tv-serier, Himmelblå på NRK og Hvaler på TV2. Har du tenkt til å se noen av dem? Jeg skal nok se litt, men har foreløpig mest tro på Hvaler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Nrk har vært veldig flinke når det gjelder serier i den sjanger, og kommer nok til å følge med på Himmelblå.

Skrevet

Jeg kjenner en av skuespillerne i Hvaler, så hvis jeg får tak i en TV kommer jeg nok til å se litt av det.

Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Jeg kommer helt klart til å se Himmelblå. Jeg har mye mer tro på NRKs produksjon i denne sjangeren enn tv2s produksjon av hvaler. :)

Tommeln opp for himmelblå.

Skrevet

Om jeg skal se en av de som blir nok det Hvaler. Syns rett og slett den ser mer spennende ut. Også prøver jeg å unngå nrk.

Skrevet

ikke noen av dem,har angst for å se norske serier...

Skrevet
Også prøver jeg å unngå nrk.

Why?

Jeg skal prøve å se begge. Men jeg begynner å bli kjempeirritert på at de sier "kommer snart" i begge reklamene for seriene. Kan de ikke bare si når de kommer da - og ikke gjøre seg så innmari spennende og viktig?

Skrevet

Jeg likte introen på Himmelbå, og jeg kommer garantert til å se den. Litt fordi vi faktisk seriøst har vurdert å gjøre det samme som familien i serien. ;)

Jeg kommer nok til å gi Hvaler en sjanse også. Det er såpass sjelden det kommer nye norske serier på TV, så jeg føler liksom jeg må få med meg begge.

Skrevet
Why?

Fordi jeg er sær. Ser minst mulig på nrk da jeg er allergisk mot nynorsk.

Skrevet

Tenk å være ignorant og til alt overmål stolt av det.

Det er virkelig ikke noe å kringkaste som "særhet" å være motstander av den eneste norske kanalen som faktisk kan tenkes å by på litt intellektuell motstand og stimulans.

Virkelig ikke.

Skrevet

Noen som vet om Himmelblå er en norsk historie?

Da jeg så reklamen for serien samt beskrivelse i avisen fikk jeg déjà vu.

Jeg har nemlig sett en engelsk serie som hørtes ut som akkurat samme historien.

Skrevet

Tviler sterkt på at jeg gidder, jeg ser sjeldent på tv uansett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg likte godt Seks som oss, og en av forfatterne bak, Arne Berggren har skrevet manus til Hvaler, så jeg gir den en sjanse.

Liker godt Line Verndal og ikke minst søte Edward Schultheiss (uff, aner ikke hvordan han skriver det), så det blir nok en dose Himmelblå også.

Det må jeg si. Ble nesten allergisk mot både bokmål og TV2 nå plutselig.

Skrevet
Noen som vet om Himmelblå er en norsk historie?

Da jeg så reklamen for serien samt beskrivelse i avisen fikk jeg déjà vu.

Jeg har nemlig sett en engelsk serie som hørtes ut som akkurat samme historien.

Nei, Himmelblå er norsk.

Men det kan godt være det har vært laget en engelsk serie med omtrent samme plott.

Skrevet

Jeg kommer til å se de første episodene av begge, så forsetter jeg hvis jeg synes det er bra.

Skrevet

Jeg vet Himmelblå skal sendes på søndager. Noen som vet hvilke ukedag Hvaler skal sendes?

Skrevet

Har nok mest tro på himmelblå og nrk. Men kommer nok til å se litt på hvaler også - bor i nærheten. Himmelblå begynner på søndag - to episoder.

Skrevet
Nei, Himmelblå er norsk.

Ouch... Jeg hadde aldri hørt om Himmelblå før jeg leste denne tråden, så jeg fulgte linken din av nysgjerrighet. Fytti katta, Himmelblå virker cheesy... Nei takk!

Skrevet
Nei, Himmelblå er norsk.

Men det kan godt være det har vært laget en engelsk serie med omtrent samme plott.

Serien er basert fra en britisk serie, så -ja- det stemmer, den er hentet fra en engelsk serie med omtrent samme navn. Men det er to norske forfattere som har skrevet manuset slik at det passer inn med omgivelsene på Ylvingen, og hendelsene har en sammenheng med virkeligheten.

Skrevet
Serien er basert fra en britisk serie, så -ja- det stemmer, den er hentet fra en engelsk serie med omtrent samme navn. Men det er to norske forfattere som har skrevet manuset slik at det passer inn med omgivelsene på Ylvingen, og hendelsene har en sammenheng med virkeligheten.

Oj, sier du det? Jeg synes nrk ga så tydelig inntrykk av at den var 100% deres. Litt sleipt, kanskje. Vet du hva den britiske utgaven heter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...