Gjest Gjest_Flisa_* Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hvordan kan jeg gå opp i vekt fort? Hva slags mat inneholder flest kalorier? Jeg trenger noen ordentlige kaloribomber!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Sunt fett, avokado, olivenolje, nøtter.
Gjest TS Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Hva er det som er minimum kalorier man MÅ få i seg iløpet av en dag da? For jeg tenkte at hvis jeg spiser myemye mer kalorier enn det så burde jeg vel slutte å være så tynn?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Det er ikke noe fasitsvar på hvor mange kcal. man trenger i løpet av en dag, for det er forskjellig fra person til person. Du har tydeligvis høy forbenning, så jeg ville lagt meg på 3000 kcal. i hvertfall. Mer hvis du er i mye aktivitet.
Suzy Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Nøtter er supert som ekstra energikilde og det skal ikke mye til for å få masse kalorier i seg. Spis gjerne litt "muskelbyggepulver", sånn som kroppsbyggergutta spiser for å legge på seg.
Gjest santon Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Hva er det som er minimum kalorier man MÅ få i seg iløpet av en dag da? For jeg tenkte at hvis jeg spiser myemye mer kalorier enn det så burde jeg vel slutte å være så tynn? Hei! Din BMR er hva kroppen forbrenner på et døgn ved et visst aktivitetsnivå. Da vet du at spiser du færre kalorier enn din BMR vil du gå ned i vekt og motsatt. BMR en kan du regne ut her:Slimdog.com
Gjest Mags Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Ta noen spiseskjeer rapsolje el. hver dag.
KristiAmalie Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 jeg sliter med det samme... Hva er din BMI??
Gjest enda en gjest Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 jeg sliter med det samme... Hva er din BMI?? Hvordan måler man bmi?
Gjest santon Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Hvordan måler man bmi? Hei! Hvis din vekt er 68kg og høyde er 165cm (1.65m) kan du regne ut BMI slik: 68 ÷ (1.65 * 1.65) = 24.98
AnetteR Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde god effekt av det samme man gjør om man skal ned i vekt. Fem regelemssige måltider om dagen med sunn mat, men uten å tenke kalorier. Da stabiliserte vekten min seg, og nå slipper jeg å tenke på hverken det å spise for mye eller for lite, så lenge jeg spiser 4-5 sunne måltider om dagen. Jeg har ikke så mye tru på å stappe i seg masse ekstra kalorier for å gå opp i vekt raskt. Det fungerer omtrent som å kutte drastisk ned på maten for å gå ned i vekt raskt, du forvirrer bare kroppen og resultatet blir værre enn før.
linnmerete Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 BMI er en dårlig skala som ikke tar hennsyn til muskler og er misvisende. dersom du skal opp i vekt legger du deg på 500 kcal mer per dag enn du pleier så går du opp i vekt. Det hjelper ikke å legge seg på 3000kcal. dersom du kansje ligger høyere enn det til daglig, da går du ned i vekt. ''muskelbyggepulver'' heter Gainer og kjøpes i sportsbutikker med kosttilskudd. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå