Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hei:) jeg har vært på dette forumet en stund og vet at noen her inne irriterer seg grenseløst over "er jeg gravid" tråder, men håper likevel på noen svar. Jeg sluttet på p pillene mine (yasmin) i begynnelsen av august, men fullførte hele brettet og fikk mensen på den tredje hvite sukkerpillen ca. 4. august. mensen varte til ca over helgen til den 10.august. Den siste måneden hadde jeg utsatt mensen på grunn av sydentur og hadde egentlig brun utflod hver dag siste måneden på grunn av det. (det var derfor jeg ville slutte på p pillen for å komme inn i normal rytme igjen) etter det har jeg ikke hatt mensen og nå er det 29 dager fra jeg fikk mens sist gang. Da jeg gikk på p pillene fikk jeg den jo alltid med 28 dagers mellomrom. Jeg VET at mensen kan bli tullete etter p pille slutt, men har sluttet en gang før på de og, og da kom den på samme dag igjen som jeg hadde da jeg gikk på p piller. Vi har vært aktive prøvere denne måneden og ca. hver tredje dag da jeg leste at det var best. I går tok jeg på meg bind for jeg hadde svake mens smerter og det har jeg litt i dag og, men tanta kommer ikke den..... jeg går på do å sjekker hele tiden jeg har så inderlig lyst å bli gravid og tidligere når jeg har vært prøver (måtte slutte på grunn av skole) så følte jeg at jeg kjente symptomer på graviditet HELE tiden, og da var jeg jo aldri gravid. Denne gangen kjenner jeg ingenting, utenom at jeg var så hard i magen en dag (helt obstipert) og at jeg plutselig har løs mage. Ellers har jeg ingen ømme pupper og ingen kvalme og alt som er normale symptomer. Jeg håper så inderlig at jeg har en liten spire i magen!!! Når fikk dere mensen etter p pille slutt??? er 28 år og i helt normal fysisk form.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 kan jo legge til at jeg tok en graviditets test 28.08 og en 29.08. Helt tydelig negative... men dette var jo litt tidlig og teste også kanskje....
Humleblomst Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Jeg fikk mensen igjen i dag 37 av syklusen da jeg sluttet på loette nå i sommer. Om du har hatt eggløsning denne måneden er det lite sansynlig at den har kommet "på dagen" slik den gjør hos en som har en stabil syklus. Dvs at det mest sansynlig uansett er for tidlig å teste. Smør deg med tålmodighet, det kan godt være det bare er kroppen din som tilpasser seg det nye nivået av hormoner. Det er også mulig det er tidlige graviditetssymptomer. Du trenger heller ikke å ha fått eggløsning denne måneden før du får mensen, og menstruasjonsymptomene kan jo også bli litt annerledes uten pillene. Gi kroppen litt tid, og ta en test igjen om en ukes tid om ikke mensen er kommet. Utover det bør du jo ta folat, ta litt ekstra vare på kroppen din, og gjerne holde deg unna alkohol og røyk uansett siden du er prøver, så om du finner ut at du er gravid i uke 4 eller 5 burde vel ikke ha så veldig mye å si...
angelou Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Jeg fikk mensen på dag 35 når jeg slutta på pillen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg fikk ikke mensen før tre mnd etter pillslutt (Yasmin)...
flickan Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg har gått på p-ring som har de samme virkestoffene som p-piler. jeg sluttet på p-ringen i mai, og det tok ca 36 dager før første mens etter pilleslutt. Deretter har syklusen vært på 16 og 43 dager. så der varierer veldig.
Skade Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Jeg slutta me p-pillen (Yasmin) siste helga i juli.... Hos meg var mensen ei og ei halv uke senere enn "vanlig"... Hadde ikke tro på at jeg var gravid, men skjekka jo for sikkerhets skyld... Negativ, selvfølgelig... Jeg slutta med pilla i mai også, pga operasjon, og da kom mensen en dag tidligere enn vanlig... Aner ikke hvorfor det var så forskjellig de to gangene, men sånn er det vel...
Gjest Trulte29 Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg slutta på yasmin helt i slutten av mai og fikk første ordinære mens i midten av juli, etter ca 7 uker.. Nå er det gått over 7 uker siden det, og har ikke fått mens igjen. Har tatt endel tester og alle er negative.. Er ikke så lett å time prøving når det er så uregelmessig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå