Gjest Junibrud08 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Etter bryllupet måtte vi også ut på den obligatoriske bytterunden. Vi fikk mye fantastisk i gave, men vi fikk dobbelt opp av en del.. Første stopp var Christiania Glassmagasin. De var helt supre og vi fikk byttet det vi ville. Neste stopp var Tilbords på et stort senter i Oslo. Jeg hadde allerede hørt historiene fra andre brudepar. Etter å ha kjørt rundt til et titalls Tilbords butikker har de fortsatt poser med Tilbordsstæsj på loftet. Utstyrt med byttelapper og Tilbordsklisterlapper på alle varene var vi optimistiske. - men nei.. "Den fører vi ikke her", og "Den har vi, men kun på salg i denne butikken. Du kan få halv pris tilbake", "Den fører vi ikke, og den fører vi ikke.." "Den tror jeg de har på Jernia i Oslo".... Siden Tilbords butikkene er selvstendige MÅ gaven byttes på samme filial som den var kjøpt. For oss ville dette medført en lenger reise rundt i Norges land, noe som ikke er så veldig aktuelt... Mitt tips! Er du usikker på om brudeparet vil beholde gaven, kjøp den ikke på Tilbords!!! Bytting er bortimot umulig!
Kara W Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Huff, det var skikkelig trist å høre! Vi fikk fint byttet det vi fikk fra Tilbords, men det var kanskje fordi det var noe som alle butikkene førte? Og når vi først er inne på bryllupsgaver og bytting: Ikke skriv i bøkene dere gir bort! Jeg har langt fler kokebøker enn jeg egentlig har plass til, og til bryllupet fikk vi mange flere. Plukket ut et par som så fine ut og gikk for å bytte tilbake resten. Da så jeg at ene gjesten, som hadde gitt 5 (!) kokebøker hadde skrevet hilsen i alle sammen, og det var til og med identisk hilsen. Det føltes veldig unødvendog ut.
Disco Biscuit Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Etter bryllupet måtte vi også ut på den obligatoriske bytterunden. Vi fikk mye fantastisk i gave, men vi fikk dobbelt opp av en del.. Første stopp var Christiania Glassmagasin. De var helt supre og vi fikk byttet det vi ville. Neste stopp var Tilbords på et stort senter i Oslo. Jeg hadde allerede hørt historiene fra andre brudepar. Etter å ha kjørt rundt til et titalls Tilbords butikker har de fortsatt poser med Tilbordsstæsj på loftet. Utstyrt med byttelapper og Tilbordsklisterlapper på alle varene var vi optimistiske. - men nei.. "Den fører vi ikke her", og "Den har vi, men kun på salg i denne butikken. Du kan få halv pris tilbake", "Den fører vi ikke, og den fører vi ikke.." "Den tror jeg de har på Jernia i Oslo".... Siden Tilbords butikkene er selvstendige MÅ gaven byttes på samme filial som den var kjøpt. For oss ville dette medført en lenger reise rundt i Norges land, noe som ikke er så veldig aktuelt... Mitt tips! Er du usikker på om brudeparet vil beholde gaven, kjøp den ikke på Tilbords!!! Bytting er bortimot umulig! Så kjedelig at dere ikke fikk byttet Jeg synes de burde ta den inn selvom de ikke fører akkurat den varen, og heller sende den til "riktig" tilbords butikk. Men er det ikke mulig å ha ønskeliste hos de enkelte forhandlerne? De blir jo oppdatert hele tiden, så man unngår dobbelt opp... Men det går jo selvsagt ikke om gjestene kjøper noe helt annet enn det som står i ønskelistene... Hmm..
Jade Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Da vet jeg hvor jeg ikke skal ha ønskeliste, ihvertfall. Greitt nok at de er selvstendige butikker, og ikke har noe med hverandre å gjøre enn navn og et par leverandører (slik jeg forstod det nå?). Det blir jo som å bytte et Firstprice-produkt fra Safari på en Rema 1000-butikk som ikke fører varen. Men, uansett; da bør det opplyses tydelig om når kunden kjøper og ber om byttelapp! Folk flest regner som regel med (som jeg), at når butikkene har samme navn, så samarbeider de slik at de kan bytte varer på kryss av butikkene.
Gjest Liss Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Så rart at de ikke kunne hjelpe dere ja.. VI fikk byttet alt vi trengte på Tilbords, de var kjempehyggelige og behjelpelige fra A-Å. Men det var i Tønsberg da.. Så dumt for dere, skikkelig dårlig service fra den butikken dere var i da synes jeg..
HelloKjersti Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Så rart at de ikke kunne hjelpe dere ja.. VI fikk byttet alt vi trengte på Tilbords, de var kjempehyggelige og behjelpelige fra A-Å. Men det var i Tønsberg da.. Så dumt for dere, skikkelig dårlig service fra den butikken dere var i da synes jeg.. Signerer denne. Vi hadde gaveliste hos Tilbords i Tønsberg og fikk byttet det lille vi trengte å bytte.
AnetteR Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg har også bare gode erfaringer med Til Bords. De byttet alle varer med tilbords merke uten problemer, og varer som ikke hadde merke byttet de gjerne så lenge det var en vare tilbords førte. Eneste problemet var at de surret til gavelista, dette har jeg også hørt om flere ganger. Så vi fikk en del feil og dobbelt. Det medfører jo en kjedelig ekstra byttejobb. Prøv en annen butikk du Eller send en klage til de som styrer ting sentralt. Dette er jo ikke akkurat noe som oppmuntrer andre bruder til å legge inn gaveliste hos disse.
Kara W Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 En litt dum ting med listene på TilBords var at de ikke var tilgjengelige på nett. Vi hadde mange gjester som kom langveis fra, og det hadde vært fint om de kunne ha sett på hva slags ting vi ønsket oss, og kanskje kjøpt det, selv om det kom fra en annen butikk. Slik det ble fikk vi veldig lite fra ønskelisten hos TilBords
HelloKjersti Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Det er jo selvsagt en fordel å sjekke med tilgjengelighet av butikker der gjestene bor. Vi forsikret oss om at vi la ut liste i en butikk som alle gjestene våre hadde tilgang til
Humleblomst Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 En litt dum ting med listene på TilBords var at de ikke var tilgjengelige på nett. Vi hadde mange gjester som kom langveis fra, og det hadde vært fint om de kunne ha sett på hva slags ting vi ønsket oss, og kanskje kjøpt det, selv om det kom fra en annen butikk. Slik det ble fikk vi veldig lite fra ønskelisten hos TilBords Du må selv gå aktivt inn for å få ønskelisten hos tilbords ut på nett. Jeg har vært i bryllup der det var ordnet, vi fikk kode og passord, og så kunne vi gå inn å se på det. Det var veldig praktisk, da kunne vi sitte hjemme ved dataen og se hva som var kjøpt og hva som var igjen slik at vi visste ca hva vi ville kjøpe før vi sto i butikken. Men jeg vet ikke om man kan endre på den, altså legge til om man har kjøpt noe et annet sted, det tror jeg de bare kan i butikkene. Ellers er det jo fryktelig dårlig av butikkene å ikke kunne samarbeide slik at ting kan byttes. Og jeg mener så skråsikkert at jeg har kjøpt gaver på tilbords tidligere og fått med byttelapp, og de har sagt at "butikkene finnes jo over hele landet så det er ikke problem å få byttet"!
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Du må selv gå aktivt inn for å få ønskelisten hos tilbords ut på nett. Jeg har vært i bryllup der det var ordnet, vi fikk kode og passord, og så kunne vi gå inn å se på det. Det var veldig praktisk, da kunne vi sitte hjemme ved dataen og se hva som var kjøpt og hva som var igjen slik at vi visste ca hva vi ville kjøpe før vi sto i butikken. Men jeg vet ikke om man kan endre på den, altså legge til om man har kjøpt noe et annet sted, det tror jeg de bare kan i butikkene. Ellers er det jo fryktelig dårlig av butikkene å ikke kunne samarbeide slik at ting kan byttes. Og jeg mener så skråsikkert at jeg har kjøpt gaver på tilbords tidligere og fått med byttelapp, og de har sagt at "butikkene finnes jo over hele landet så det er ikke problem å få byttet"! Vi har vår på www.glassoginterior.no, vi ringte dem og de sier de bytter alt innen rimelig tid, så da slipper vi nok og løpe runbdt i butikker og bytte.
Gjest Chiffon Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Vi skulle på Til Bords og kjøpe bryllupsgave, da var halvparten på listen utilgjengelig for de var utsolgt/hadde sluttet å føre osv. Og da var det ikke mer en en måned siden brudeparet hadde oppdatert listen. Utrolig håpløst.
Concertina Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Det er jo selvsagt en fordel å sjekke med tilgjengelighet av butikker der gjestene bor. Vi forsikret oss om at vi la ut liste i en butikk som alle gjestene våre hadde tilgang til Hjelper fint lite at det er samme "kjede" så lenge de ikke tar i bytte ting akkurat den butikken har inne. Vi fikk to sett med 12-delers Hardangerbestikk i bryllupsgave levert i Tilbords-pose m/ Tilbordsklistremerke på eskene (forsinket gave derfor vet vi om innpakning og pose), vi samler på et annet bestikk og ville derfor bytte det. Man skulle tro det ikke ville være noe problem siden det trossalt var noe så vanlig som Hardangerbestikk? Vel, det er ikke så enkelt gitt, INGEN av butikkene i nærheten har 12-delers sett i sortemente, ergo får vi ikke byttet det... For å si det sånn, jeg kommer *aldri* til å kjøpe noe på Tilbords. På Christiania Glasmagasin var det derimot super service, vi kom med bla. et sett med Hardangebestikk der og (populær gave gitt...), dette hadde ikke klistremerke så egentlig kunne de ikke bytte det, de anbefalte å snakke med de andre kjedene (Jernia og Tilbords...), men da hun hørte vi samlet på et bestikke som kun de hadde så byttet hun det likevel! Det kaller man service! Vi la forresten ikke ut ønskelister på kjedebutikkene siden det kom gjester fra hele landet/utlandet, men satte heller opp en liste på findgift.com hvor jeg skrev opp tips til hvilke butikker som førte de forskjellige gavene. Fungerte veldig bra, gjestene kan reservere gaver, man kan legge inn link til nettbutikker/bilder av produktet/pris osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå