Gå til innhold

Størrelse - SILIKON ble de som forventet ? ? ?

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Må si jeg er spent på dine vegner Camille angående størrelsen. Føler du at du fikk frem selv hva du såg for deg - og føler du at legen forstod deg -men st de likevel er blitt feil i forhold til hva du hadde i tankene? Hvis så er tilfelle så er det altså veldig viktig å presisere klart og tydelig hvordan jeg ser de for meg når jeg er der før operasjonen... (hadde jeg bare greid å bli einge med meg selv om hva jeg vil ha da :o )

Forrsten - hvordan er det med deg? har du mye smerter - og er du stiv i kroppen? Hvordan er det å sove på ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Virgo,

det går veldig greit mtp. formen. Er sprengt i puppene og litt stiv i ryggen men ellers går det bra. Sov dårlig inatt men ikke pga. smerter - mer pga. at det er litt nytt alt sammen og fordi jeg ikke kunne snu meg, ligge på siden og sånn. Blir rastløs og stiv av å ligge på ryggen hele natta.

Så jeg stod opp i 6.30 tiden. Kjente at det sprengte i puppene og tok en pinex forte. Etter den har jeg ikke tatt flere smertestillende idag og det går veldig greit.

Ellers har jeg tillit til legen mtp. at det ble 250 ml, men jeg er overrasket over hvor sprengte og store de ble...hadde vel ikke fått med meg/lest nok om dette på forhånd. Og jeg må virkelig si at jeg er litt stressa på å se så mye større ut i frontpartiet - så alle andre kan se det. Håper bare hevelsene går ned - fort, og at de blir passe til min kropp. Spennende å se hva de lander på til slutt. Legen sa jo at jeg kom til å bli en vanlig B, så en størrelse ned MÅ hevelsen gå ned...for nå likner jeg på en C, syns jeg, og det er ikke kledelig.

Du har ingenting å grue deg til Virgo - og buksa trenger du ikke tenke på at du må ta av. Ta på deg en deilig, myk joggebukse og stoooor t-skjorte eller skjorte når du skal opereres sånn at du lett får på deg på overkroppen etter operasjonen.

Jeg kjøpte en 75 B-sports-bh før jeg ble operert og regner med at de er såpass tøyelige at den vil passe om et par dager. Skal vel ikke ta av bandasjen før på mandag, men tipper jeg kanskje gjør det søndag kveld. Skal på jobb igjen allerede på mandag.

Det er gøy å ha det verste overstått - og nå venter jeg i spenning på å få se puppene!! Rart og fint er det! Du har bare masse å glede deg til - og ut fra det alle sier her inne, så tror jeg trygt at du kan velge det største av de to du står mellom. Legen vet best, og som Liza sa, hevelsene kan gå ned en hel størrelse så da er det verdt å se litt 'pamela' ut i noen dager for så å lande på noe mer moderat. Og husk; de sier at protesene alltid ser større ut når man prøver de under bh enn når de blir lagt under brystvevet (ligger mer i klem inni kroppen).

Det går så bra - ingenting å grue seg til!! Lover :P

Gjest Donna
Skrevet

Tusen takk for svar Camille - og så bra at det går fint med deg - heldiggrisen :D :hoppe:

Gjest lilletroll
Skrevet

VIRGO, LIZA, CAMILLE, HELLYBELLY, TRAMPE, NORAVIND, MAIKEN, MARIA, MISS-TRICKY, LOCO , og alle andre som har hatt operasjon, eller som er rett rundt hjørnet for en.....Tok det lang tid fra dere første gang ringte klinikken til dere fikk konsultasjonstime? Tok det lang tid å få time for operasjon etter konsultasjonstimen?? Lurer på om jeg snart må "hive meg rundt" for å få time når det passer.....

Gjest Donna
Skrevet

Lilletroll :

Jeg hadde ikke store valgene når det gjaldt operasjonen - for de skal holde stengt hele juli måned - og da måtte det skje før den tid. Altså i slutten av juni slik at det passer med ferien min.

Jeg ringde klinikken i midten av april tror jeg det var for å få time - og fikk time i begynnelsen av mai. De hadde ikke før - eller det passet dårlig for meg på det tidspunktet. Da jeg var til konsultasjon fikk jeg beskjed om at det var lurt å ikke vente for lenge med å sette av time siden det fort ble fullt - men at det ikke var bindene - jeg måtte ikke føle meg presset ......Fikk da time i uti juni. Så var det å gå og vente i halvannen måned *ler* - og DET har gått fort - vips er det under en uke igjen :o

Gjest lilletroll
Skrevet

Takk for svar Virgo!! Tenker jeg snart tar en telefon. Er bare at jeg bor et stykke unna, og har jo barn også....så det er litt som skal klaffe... :-?

Gjest Donna
Skrevet

Vanskelig da å få det til å klaffe - så ikke nøl :D Like greit å få det gjort ....så du har tid på deg til å få det til å klaffe :wink:

Gjest lilletroll
Skrevet

Noen som har betalt/skal betale mindre enn 24800?? Noen som har betalt mye mer?? Og hvor var det??

Kjenner at det begynner å nærme seg for meg nå, så det dukker stadig opp tanker og spørsmål... :roll:

Gjest Donna
Skrevet

Jeg må ut med 25 000,- Jeg betalte 500 da jeg var til konsultasjon - og betaler 24 500 på operasjonsdagen. Da får jeg kontroller og hjelp i ett år.

Skrevet

Ett spm; hvordan har dere råd til dette?

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg sparer......fikk feriepenger i dag....får skattepenger om en ukes tid.....og vips :D (jaja, kanskje ikke akkurat VIPS, da, men.... :lol: ) Men det er MYE penger!!! :-? Synes det er veldig vanskelig å bruke så mye penger på noe som kanskje virker så unyttig, men på den annen side er jeg jo ikke så fornøyd med tingenes tilstand nå, så hvis man får det mye bedre med seg selv etterpå er det kanskje verdt det allikevel.... :Nikke:

Gjest Donna
Skrevet

Lån :( .....Men bedre det enn å gå rundt og ha det vondt og mistrives med meg selv....

Skrevet

Husker ikke helt nøyaktig, men det var ikke lang ventetid for å komme til konsultasjon. Hadde time i slutten av februar, og ble operert 8.april.

Tror det er slik at man prøver å unngå laaaaang ventetid for pasienten sin del. Man betaler jo tross alt masse penger...

Jeg betalte 30 000 kroner for operasjon, konsultasjon før og tre konsultasjonstimer etterpå. Jeg har lagt inn anatomiske proteser og de er dyrere enn runde proteser. Hadde jeg valg runde ville det kostet meg 23000-25000 kroner. Men akkurat i denne sammenhengen følte jeg at 5000 fra eller til ikke betydde mye. Resultatet skal man jo leve med resten av livet.

Men dyrt er det....kunne sikkert fått DEN super ferien for 30000 kr. (men angrer likevel ikke et sekund).

Skrevet

UGH; Virgo!!!! må ikke se på sånt når du snart skal opereres!!! :o

jeg sparte penger, og tenker overhodet ikke på at de kunne vært brukt til noe annet. det er med dette i tankene jeg har spart, og har mye mer igjen for dette en f.eks en ny sofa.

og synes absolutt ikke dette er ufornuftig. tenk på alle gutter som har digre anlegg da? sambos anlegg er vel verdt hundre tusen, mine nye pupper og forbedrede livskvalitet kostet meg 25tusen!

jeg var til konsultasjon i slutten av januar, og opererte i april. dette pga ferie, måtte avklares med jobben en god stund før. dessuten ville jeg ha en god stund å tenke meg grundig om på. men kjente det da det nærmet seg opr.dato at dette bare MÅTTE gjøres, ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

og hva er vel ETT lite sprøytestikk?? det er over på under et sekund av hele ditt liv, og tilbake får du igjen så mye i form av økt selvtillit og (her klarer jeg ikke å skrive noe, fyll inn det dere selv vil. mener egentlig at du har alt å vinne!).

angrer overhodet ikke på at jeg har tatt denne operasjonen (økt livskvalitet for min del, var vel egentlig det jeg skulle skrive.tror jeg.)

jeg har vært i butikker og prøvd undertøy idag, og støtte på litt av et luksusproblem!

fant ikke store nok bikinioverdeler på h&m!!! :D :D :D

jeg er nå den stolte "eier" av 80c... :Hehe:

og enda så er ikke puppene mine store! ser ut som en b-cup. tror ikke at noen kunne gjette str ved å se på puppene mine.

må ha 80 *rundt* da, så det teller vel egentlig ikke.

og da jeg var på lindex for å prøve undertøy, passet jeg på å henge opp de jeg hadde prøvd mens det sto noen der, så de kunne se at "åh, så heldig, hun bruker 80c..." (sånn tenkte ihvertfall jeg før!)

hehehehe

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg må bare si at jeg ikke tenker over andre jenters puppestørrelse. Tynne har ofte mindre enn tykke, slik er det jo oftest.

Selv har jeg alt for store (70e), og må si det er noe dritt at folk ser på de. Må kjøpe alt for store klær (str 42, er 153 høy), overkroppen min er "bare pupp". De slutter jo nesten ved navlen, pga jeg er så liten.

Bare så urettferdig at brystreduksjon er dyrere , mer inngripende og får konsekvenser for amming. Ikke kan man jukse på størrelsen heller, som andre kan med innlegg.

Men jeg skjønner godt at dere vil ha større. Synes dere er tøffe, og ønsker alle lykke til med operasjonen. Når jeg er ferdig med barn om 10-15 år, skla jeg også operere meg. Håper bare ikke rygg og nakke er ødelagt da.

Gjest Donna
Skrevet

Sakset :The Rice Test: Determining how many cc you will need to achieve your end cup size is a matter best left to your surgeon, although you must discuss this with him so that you can ascertain as to if you both are on the same page, aesthetically. However, you may have heard of the "rice test" for trying on implant sizes. It isn't an exact science but it is fun to play around with and use to show your surgeon your desired post-operative size. You can start by gathering either Ziploc baggies or better yet, knee high stockings with uncooked, white rice. For each cup of raw rice, it is approximately equal to 270 to 275 cc. If you are a 36B cup and wish to become a 36D cup, buy yourself a 36D bra and fill the stockings with enough rice to fill that size bra. Try on different clothing and wear it around the house to determine if this size will fit your lifestyle. Even trying sleeping with them! After you are quite sure that this is the size that would best suit your frame, measure the rice for each side and be sure to tell your surgeon what you think may work for you. You may notice that the amounts per side vary in volume--this is very normal as most women have asymmetrical breasts. Repack your rice stockings and bring them to your consultations and pre-operative appointments, even with you on your surgery day. Your surgeon may not agree with you and may even think that the rice test is silly, but it can help you convey your size desires. Anything that can bridge a communication gap is not silly in the least.

Her anbefaler de altså å fylle risen i strømper ...og det synes jeg i grunnen var lurt. de anbefaler også å kjøpe BH i den størrelsen man ønsker etterpå - og så fylle i ris i sokkene - og så måle hvor mye man trenger .....lurt :lol:

Skrevet

donpedro: akkurat omvendt av meg du da... jeg hadde 75a, er ca 168cm og veier i underkant av 70kg.. så selv om jeg nå har 80c, ser det fortsatt ikke stort ut til kroppen min. hadde man sett meg og vært puppefiksert, tror jeg heller at man ville sagt de var små..

ellre; de ser helt normale ut. ikke oppsiktsvekkende store eller små. gjennomsnittlige pupper.

om du får fysiske plager, kan du få brystreduksjon dekket! men har hørt at det kan ta flere år...

Gjest Poirot
Skrevet
om du får fysiske plager, kan du få brystreduksjon dekket! men har hørt at det kan ta flere år...

Ventetiden er visst bedre nå enn før. Men jeg er redd for at hvis jeg får barn kan størrelsen endre seg, slik at de blir for små, eller at de blir store igjen... Og så vil jeg amme.

Gjest Donna
Skrevet

Hihi....*skyter bysten frem*...Nå har jeg kjøpt sportsBH ..Type Tri action - Triumph. kr 299 tror jeg ..lukking bak. 75 B

Da jeg kom hjem klippet jeg av føttene på en gammel strømpebukse ...så målte jeg opp 300 gr ris i hver fot - og knyttet for. På denne måten fikk jeg to runde "poser" som lignet mye mer på de runde silikoninnleggene enn da jeg hadde ris i vanlige brødpiser som jo ikke er runde.

Vel ...iallfall så fikk jeg dandert de nedi - og nå sitter jeg her med et sett pupper som faktisk synes !!! :lol: Trykker litt på de for å forme de for jeg vet jo ikke helt hvordan protesene skal plasseres. Men iallefall - deilig å se hvordan jeg kan se ut etterpå .......

Utrolig rar følelse at armene kommer borti noe :o Har til og med prøve "ligget" med de ..for å se om det gikk å ligge på magen - DET må jeg nok slå fra meg ...å ligge på magen når man nesten er flat - det går greit - er faktisk deilig - men ikke med to harde risposer inni :ler:

Meeeeeeen .......jeg synes ikke de ble så store ...... :roll: ...

Angående Sports-BH - hvordan skal denne sitte? Får prøve å forklare hva jeg mener: puppene skal ligge i hver sin Cup - det er greiet .....MEN skal midt fremme mellom cuppene - skal stykket der ligge inntil huden? Altså at hvis puppene er så store et de presser cuppene utover slik at den "spriker" forran - liksom ikke ligger inntil huden men lager en åpning mellom brystene - er da BH'en for liten? Dvs Cuppene for små? For det gjør denne nemlig ...... :forvirra:

Og da enten må jeg ha ny og større BH - eller jeg må legge inn mindre enn 300 gr .....eller jeg har plassert posene feil .....eller de blir mindre etter operasjonen enn når man måler ... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...