Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som går på kurs? Jeg begynte på maxi-kurs forrige mandag. Foreløpig har vi ikke fått kursbok og vi teller ikke kalorier, det begynner vi med i dag. Jeg er spent på hvordan dette går videre, jeg trenger å gå ned 25 kilo, håper dette gir meg den dytten jeg trenger.

Litt rart for en som ikke er vant til å spise mer enn maks to måltider til dagen, håper jeg venner meg til å spise flere snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på mitt andre kurs på onsdag. Gikk første kurs i mai-juni. Er rimelig fornøyd med prinsippene man skal følge, men helt klart en utfordring å få til fem-seks velbalanserte måltider i løpet av dagen når man er vant til noe annet..

Hva syns du til nå?

Skrevet

Etter første uke så sliter jeg veldig med å skulle spise hele tiden, og det er dritvanskelig å sette sammen måltider. Men vi har ikke fått noen retningslinjer ennå, vi får kursboka i dag. Men jeg har så absolutt et godt inntrykk foreløpig.

Skrevet (endret)

Syns egentlig at det er litt rart at dere ikke fikk kursboka på første møte. Sikkert litt frustrerende å ikke komme igang ordentlig fra første kveld.

Vil anbefale deg å registrere deg og bruke vektklubben.no, der får jeg masse motivasjon, og i forumet får man masse støtte hvis man ønsker det. Du kan også be kursleder om en kode slik at du kan starte arbeidsbok for kurset ditt på nett. Også får man så fine gullepler for hvert 7. trimpoeng :fnise:

Endret av Anemsi
Skrevet

Kult. Tanken bak at vi ikke fikk boka første kveld var at siden dette er et maxikurs så ville hun begynne forsiktig med å endre tankemønstre. De fleste på kurset mitt har jo et så ødelagt forhold til mat at jeg tror kanskje det var like greit at vi ikke begynte med kaloritelling med én gang. Jeg har f.eks. brukt uka på å venne meg til å spise fem måltider om dagen, uten å tenke så alt for mye på hva jeg egentlig spiste, og det var veldig fint.

Men nå er vi i gang, og jeg ligger og bikker mellom meny 2 og 3. Satser på å ligge på mellom 1600 og 1900 kalorier pr dag. Men ikke mindre enn 1500. Hvis jeg ikke holder treningsmålene mine (som ikke er endret i forhold til kurset) så må jeg revurdere.

Skrevet

Har begynt på kurs 2 forrige veka. Byrja på kurs 1 i mai, og har gått ned 4-5 kilo.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vurderte å melde meg på kurs, men lot det være..skal prøve på egenhånd, tenkte jeg. Høres sikkert litt selvgod ut, er ikke sånn ment, jeg skal prøve å legge om kosten og bevege meg. Antar du skal gå turer og lignende for å få til målet ditt? Jeg er for tiden supermotivert! Jeg satt på jobben og bestemte meg for at NÅ SKAL jeg begynne! Så jeg lagde meg en treningsdagbok her på KG. Har skrevet ned alt jeg har gjort for å holde meg i form (har bare holdt på med dette i en uke, men føler at eg klarer å holde dette!) Har aldri vært så motivert i hele mitt liv!!! Jeg har prøvd flere ganger, men aldri vært mer motivert enn nå! Jeg har fått noen støttende ord fra våre medsøstre her inne :) Det hjelper!!

Tenkte dette kunne være et lite tips for å bli motivert, og holde motivasjonen oppe i tillegg til kurset!!! :) :) :)

Håper du får stor nytte av kurset!! Lykke til!!!!!! :klemmer:

Skrevet

Eg syns støtta og oppfølgingen ein får på kurs er heilt uunværlig. Anbefalar GR!! :danser:

Skrevet

Ja, det har ikke spilt noen stor rolle hvor motivert jeg har vært når jeg skal gjøre ting alene. Kurset er nok det som får ting til å sitte.

Skrevet

Etter å ha vært syk i to uker, så har jeg nå kommet i gang med treninga igjen. Men jeg har ikke vært flink med mat, jeg orker bare ikke å detaljtelle kalorier sånn som det er forventet. Men jeg vet sånn noenlunde hva jeg får i meg via det jeg har telt før, og fordi jeg bruker mange av GR-oppskriftene på middag og slikt. Der står det hvor mye kalorier det er i en viss mengde middag. Jeg har gått ned til sammen 2,5 kilo på to uker, og i morgen er det tredje veiing. Jeg forventer ikke nedgang i morgen, for å si det mildt.

Nå gjleder det bare å opprettholde de gode vanene jeg har lagt til meg, samt å eliminere de dårlige litt etter litt. Pluss å trene, selvsagt. Tre treninger i uka pluss tur nesten hver kveld (kort, men det er bevegelse det gså) så tror jeg at dette kan gå bra.

Skrevet
jeg ligger og bikker mellom meny 2 og 3.

Dersom du ligger og bikker mellom disse to menyene, er du sikker på at maxikurs er det rette? Da jeg gikk på GR-kurs i vår lå jeg på meny 3, og jeg var en helt vanlig slappfisk i størrelse 46. Regner også ut når de kritiske punktene var (ved å sette inn formelen i et excel-ark og leke meg) for når jeg måtte gå opp eller ned i meny.

Ellers anbefaler jeg aktivkurs. Det får man inn en ekstra treningsøkt, og man slipper å snakke om mat!

Skrevet

Jeg skal ned 25-30 kilo, så maxikurs er sikkert helt greit det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...