Gå til innhold

Billig hotell i Køben?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jelly

Skal en tur til Køben, lurer på om noen vet om et fint og ikke altfor dyrt hotell? Drømmer om et hotell i en klassisk bygård med deilige nyoppredde senger og badekar... *sukk* Er dette mulig for rundt 500kr per pers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at hotellstandarden i København er lavere enn her.

Vi bodde en gang på et "trivelig turisthotell" - som viste seg å være ei snuskete rønne. For kun få hundrelapper ekstra kunne vi bodd på Palace på Rådhusplassen. Der bodde broren min året etter. Rommene var store, folkene hyggelige, men rent var det ikke.

Men jeg har hørt mye pent om fx hotel Alexandra - ikke langt fra jernbanen. Jeg kjenner en som jobbet der, og hadde et veldig godt inntrykk av det. Prisen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotel Savoy, Vesterbrogade.

Gammel bygning, men pent og rent og ordentlig. Helt OK rom, gammel stil. Stille til tross for at Vesterbrogade er en stor gate: rommene ligger inn mot bakgård.

http://www.savoyhotel.dk/

Har personlig dårlig erfaring med hotellene nær jernbanestasjonen. Enkelte av dem rister hver gang et tog passerer under bakken - og det gjør de hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Amalie

...alldeles nydelig og ligger rett ved danskebåtkaia, bare noen hus imellom. Kjapp spasertur så er du midt i gågata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jelly

Noen litt billigere...? Tenkte en tusing til sammen, maks. Kravet var bare rent sengetøy og en dusj. Eller noe slikt. Bare det går an å hvile ut der en natt etter Roskildefestivalens søle.

Ellers, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj....nå ble jeg skeptisk etter enkelte svar her.

Er nemelig på let etter det samme som Jelly.

Men hva med hotellkjedene? De har vel bra standar, men er vel dermed dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jelly

Trur det, ja. Kjedene pleier å ha høyere standard. Med mindre du vil på et av Købens nydelige vandrehjem da! Da prøver du http://www.sleepinheaven.com/ . Selv om du ikke blir overtalt til å bo der så kan du leke med sauene på sida. Underholdning på late dager. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var i Køben i fjord sommer, vi hadde ikke bestillt noe på forhånd, så vi kontaktet turistinformasjonen når vi kom dit.

De skaffet oss rom på helt vanlige rene, pene, trivelige og sentrale hoteller for 650-1000 dkr pr rom pr natt....

Lykke til og god tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var i Køben i fjord sommer, vi hadde ikke bestillt noe på forhånd, så vi kontaktet turistinformasjonen når vi kom dit.

De skaffet oss rom på helt vanlige rene, pene, trivelige og sentrale hoteller for 650-1000 dkr pr rom pr natt....

Lykke til og god tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv privat innkvartering! De formidler det på turistinformasjonen. Vi betalte 200 kroner natta pr pers, bodde sentralt og hadde fin standard, rent og ordentlig, med eget bad og kjøkken. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bestilte akkurat rom på Absalon via http://www.hotel.dk/. Prisen ble da 630 for et dobbeltrom, riktignok uten bad på rommet, men det pleier å gå greit for min del. Skal jo bare sove der. Det er nok noe av det billigste du kan få i sommer utenom hostels eller privat innkvartering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...