Gjest catlover Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 har to skilpadde jente puser på ca 4 mnd. ( søsken) de har en tedense til å bite på fingrene mine når jeg klapper de (når de begynner å male) samme med det når de skal opp i ansiktet mitt så skal de på liv å død små bite meg på nese tuppen,.... har hatt katt før med dette er første gangen jeg opplever.. hehe er dette normalt? er det fordi de koser seg? vil det gå over med tiden ???
Gjest Sisu Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 En svensk veterinær jeg snakket med en gang forklarte det med at noen katter gir deg "kärleksbett"... Dvs ikke harde vonde bitt, men bare forsiktige - fordi katten på en måte vil vise at den bryr seg om deg. Katten min hender det at biter slik, men hun slipper med en gang. Det gjør ikke vondt.
Gjest catlover Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 hehe oki så pass, vel mine puser biler litt hardt synes jeg.. men de har jo skarpe netter så kan jo være derfor jeg føler det kan bli for hardt... noen flere som har noen form for formening eller VET hvorfor kattene mine biter slik når de maler ??
AnetteR Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Høres mest ut som kosebiting ja. Som om de steller pelsen din Mulig de også er i gang med å få tenner. Da klør det ganske godt, så jeg ville sørget for at de hadde noe å bite på. Uansett vil jeg anbefalle deg å "korrigere" adferden. Katter skal helst ikke bite på hender uansett årsak, det kan være at de trekker med seg uvanen i voksen alder. Hvis de biter, ville jeg bare fjernet hånden min. Fortsetter de å bite så setter du dem ned på gulvet. Ikke rop eller røsk til deg hånden, da blir det fort til at biting er en gøy måte å få oppmerksomhet. Poenget er å få dem til å forstå at biting ikke er akseptert, og medfører at de ikke får oppmersomhet/kos fra deg. Også må du aldri finne på å leke med kattunger med hender og føtter. Dette kan også føre til en bitende voksen katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå