Gå til innhold

Hvor er det billigst strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli lei av høye strømregninger. Vi er to studenter som bor sammen, og jeg synes vi betaler forholdsvis mye i strøm. Men jeg er kanskje bare gjerrig? :) Vi har Hafslund strøm.

For juli og august, når vi nesten ikke har vært hjemme, hadde vi et forbruk på ca 1400 kwh. Nå fikk jeg stipulert regning for nesten 1500 kroner.

Jeg blir litt forvirret av alle postene på en regning, det er to forskjellige fastpriser, et kraftpris (spotpris) og nettleie basert på forbruk.

Vi bruker ca 20 000 kwh i året. Er det mye? I november/desember bruker vi opp mot 5000 kWh, og det er denne strømregningen som virkelig gjør vondt...

Jeg forsøkte meg på forskjellige kalkulatorer, men skjønner ikke noe særlig av dem... Lønner det seg å skifte leverandør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hafslund Strøm er leverandøren du blir registrert med i Oslo, hvis du ikke selv velger å registrere deg hos en annen leverandør. Hvis dere bruker så mye som 20 000 kwh i året (det er mye på to studenter) kan dere nok spare en del på å bytte leverandør. Det er enkelt. Bare ring leverandøren du vil bytte til eller registrer deg på nettsiden. Sjekk f.eks NorgesEnergi, Fjordkraft, Gudbrandsdal Energi (ikke la deg lure til Telinet!).

Det stipulerte forbruket blir rettet på etterskudd av kraftleverandøren. Er jo ikke lett for de å stipulere i og med at dere har veldig forskjellig forbruk når dere ikke oppholder dere i leiligheten hele året :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...