Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Jeg steker mat i ca 1 ss olivenolje. Må dette tas med i kalori-beregningen? Er jo 99 kcal i 1 ss!! Men får vel i meg disse kaloriene da?
Gjest *Mim* Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Ja, hvis det ikke ligger igjen en spiseskje olje i panna når du er ferdig med å steike, får du den i deg.
Gjest Marillia Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Noe av oljen fordamper, noe ligger igjen i stekepanna, og litt følger maten man steker. Etter å gått flere kost og ernæringskurs, er det lik beskjed over hele linja: så lenge man bruker en teflonpanne og bruker litt olje (anbefaler forøvrig ikke olivenolje da denne ikke tåler høy varme) omtrent en teskje - så trenger man ikke å regne med disse kaloriene. Likedan gjelder dette olje man bruker til å marinere kjøtt. Nå er olivenolje (ikke alle variantene) sundt, og kroppen trenger fettet - så vær ikke redd for å bruke litt olje! En liten dæsj god olivenolje over salaten er nydelig!
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Hvis du vil være sikker på at du får i deg minst mulig kalorier så kan du bruke Fry Light stekespray (selges på www.proteinfabrikken.no, har også sett den på Meny). 1 kcal per spray, trenger vel 4-5 spray for å dekke en panne. Men noen ting smaker jo best når man steker det i olje eller smør, så jeg "unner" meg de kaloriene i noen retter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå