mocci Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hei, vet dere om noen gode nettsider som tar for seg alle sjangre/artister innen musikk og hvor man kan søke på artister samt få anbefalinger om lignende artister lik den man søkte etter.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 www.allmusic.com er veldig grei og oversiktlig. Bruker den ganske mye, selv om dekningen helt klart er best blandt amerikanske artister.
Visiter Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Du kan da bare spørre meg. Ellers har du last.fm (som du kan synce opp mot iTunesen din - den registrerer hva du hører på, og gir deg virkelig gode anbefalinger basert på dette). Dersom du ikke vil registrere deg der tror jeg ikke du må det, det er antakeligvis mulig å bruke "radio"-funksjonen der likevel. Da søker du opp et band/en artist, og kan velge å lytte til "___'s similar artists". En lignende kjekk greie er rateyourmusic.com. Her kan du registrere platekjøpene dine (i tillegg til å rate/reviewe dem og diskutere med andre), og så får du gode anbefalinger basert på hva du allerede eier eller har gitt høy score. Jeg er forresten å finne på begge sidene, hvis noen er keen på brukernavnet mitt er det bare å spørre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå