Gå til innhold

er dette dumt?

Anbefalte innlegg

Gjest lillelinn
Skrevet

vi har en veldig liten familie begge to, blir ikke mer enn 30 stk ca.

vi skal gifte oss ute, men spise inne,

tenkte litt på å lage til noen store griller og kjøpe inn masse god grill mat og tilbehør... ingen av familiene eller vennene her er så veldig staslige.

vi tenkte heller å gjøre get koselig,

grillmat er vel noe alle liker? fugl fisk kjøtt tilbehør ... man kan jo velge nesten hva som helst..

eller det det bare dumt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkte litt på å lage til noen store griller og kjøpe inn masse god grill mat og tilbehør... ingen av familiene eller vennene her er så veldig staslige.

grillmat er vel noe alle liker? fugl fisk kjøtt tilbehør ... man kan jo velge nesten hva som helst..

nei dette synes jeg var en kjempe god ide!! da får dere jo den maten dere ønsker.. det er jo faktisk deres fest, dere bestemmer hva dere vil ha... jeg synes dere skal gå for det dere vil.. tror det vil bli koslig å gjøre det slik jeg..

Skrevet

En stor grillfest er koselig det. Men hvem skal fysisk stå for grillingen?

Skrevet
En stor grillfest er koselig det. Men hvem skal fysisk stå for grillingen?

det lurte jeg også på..

Skrevet

Grillmat er noe de fleste liker, og det kan bli riktig så flott og staselig det også om man vil, og det er jo deres dag, så jeg syns dere skal gjøre det om dere har lyst. Og dere kan sikkert få noen til å komme og grille for dere den dagen? Som ikke er bedt i bryllupet, men bare skal ha ansvar for grillen,liksom?

Skrevet

høres ut som en god plan det

(vet at en del catring firmar har grillmenyer.,så, så uvanlig er det jo ikke)

Skrevet

Syns det er en god ide, men ha noen som kan det, til å grille :)

Skrevet

Ja, ha noen som står for grillingen. Det kan lett bli litt styr ellers, og så har du sånne grill-pingler som meg som alltid ender opp med pølse i brød fordi det er det enkleste, og det er minst kø på det... Mye bedre å ha noen som kan grille, som kan skjære opp kjøtt i biter eller dandere det fint, sier fra når ting er ferdige, og som får grillet det slik som folk vil ha (noen vill ah lite, andre godt stekt, etc).

Det blir sikkert kjempefint!

Skrevet

Tanken har slått meg og ;) Men vi skal ha det på høsten, og været er ikke alltid like stabilt. (Det er det vel strengt tatt ikke på sommeren heller....) Skal dere ha partytelt med tanke på været? Syntes det hørtes utrolig digg ut, hadde jeg vært gjest i ditt bryllup hadde jeg blitt glad og mett! :hoppe: Har nettopp vært i et stort bryllupp med femretters middag, hvor jeg ikke ble mett... :gjeiper:

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en kjempegod ide! Det er koselig når man kan gjøre noe som er litt utenom det vanlige (les: stek bestilt fra catering :gjeiper: ). Men hvis du er bekymret for at foreldrene deres ikke vil synes noe om det bør dere kanskje lufte ideen for dem først, før dere planlegger endelig. Det vil si: Hvis dere bryr dere om hvorvidt foreldrene ikke synes noe om det, bør dere høre med dem først... Vi jobber veldig med å få inngått kompromiss med vårt bryllup, fordi det er noen som har høye forventninger og det har ikke så mye å si for oss hvordan en del av det blir. Så vi skal servere stek, fordi det var sterkt ønske om at vi skulle ha "sit-down dinner". Foreldre betaler store deler av bryllupet vårt, og da får de være med å planlegge og bestemme litt.

Betaler dere for bryllupet selv og planlegger alt på egenhånd, er det ingenting i veien for å gå for en slik løsning. Men ha noen som har ansvar for grillingen da, ja. ;)

Skrevet

Som andre sier, så lenge en eller flere har ansvar for grillingen slik at det ikke ender opp med at noen få spiser först og resten må vente, og ender opp med å ta en pölse i bröd bare ... så syns jeg det er en genial idè.

Gjest lillelinn
Skrevet

ja, vi må finne frem noen som kan hjelpe oss med grilling,

om vi betaler alt selv vet jeg ikke ennå. vi har ikke snakket så mye om det med mine foreldre .

tenkte å ha partytelt booket, og se dagen før om det ser ut til å bli regn... men med været her , vet man jo aldri. vi har lo lokalet og skal spise inne. vi må nok finne en bra løsning på alt det der.

om andre har et ønske om at det skal være 3 retters osv, så får vi snakke om det når de sier sin mening ... og skal de på død og liv ha now dyrt og flott så får de jaggu helpe til å betale, vi har da 4+2 barn her hus og bil og gjeld. så grenser på hva vi kan sette av..

Skrevet

Kan dere ikke ha koldtbord istedenfor? Da kan alt lages ferdig på forhånd, og alle kan spise samtidig.

Å grille mat til 30 stk er en ganske stor oppgave. Dere vil uansett trenge flere griller, og antageligvis to stykker som står og griller non stop mens spisinga foregår. Mat skal legges på, mat skal snus, mat skal serveres. Og plutselig ligger det masse mat på grillen, men akkurat da vil ingen ha ny forsyning fordi de: røyker, hører på tale, synger, lar maten synke osv. Hva gjør man med den maten, lar den bli svidd elelr la den bli kald? Mange tror at grilling er en enkel form for matlaging, men det er ikke det med så mange mennesker som 30.

Vi hadde grilling for 16 i en begravelse, og da måtte sambo stå å grille non stop mens alle andre spiste.

Gjest lillelinn
Skrevet

vi er liksom ikke koldtbord mennersker... tror jeg... vi hadde tengt et par tønne griller og så må vi finne noen som kan grille.

Skrevet (endret)

Hvis dette er noe dere ønsker, så gå for ideen. :)

Jeg hadde grillfest på min 30 års dag, og der var det 65 gjester. Ikke noe problem i det hele tatt. Hadde tre stykker som hjalp meg. To grillet, og en la på salat og potetsalat og sirupmarinert løk på fatene. Fungerte kjempefint. Har fått mye skryt for det i ettertid.

Go for it, høres kjempegodt ut :)

Endret av Maye
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en kjempegod ide. Hadde storkost meg i et slikt bryllup.

Om foreldregenerasjonen på død og liv vil ha 3-retters middag så går det da ann å få det til uansett. Jeg har vært i flere selskaper med grilling hvor det både har vært forrett og dessert.

Veldig hokus pokus skal det ikke være heller så lenge dere får noen til å grille for dere. En som har peiling skal ikke ha noen problemer med å ordne grillmat til 30 personer.

Skrevet
vi er liksom ikke koldtbord mennersker... tror jeg... vi hadde tengt et par tønne griller og så må vi finne noen som kan grille.

Gjør det noe da, det viktigste er vel at det blir god mat? Å grille ute og spise inne blir litt rart. Vet ikke helt hva tønnegriller er? Mener du halve oljefat uten lokk? I så fall blir mat grillet på griller uten lokk veldig tørt da. Vil du virkelig ikke gjøre bryllupet ditt til en litt større fest enn en grillfest??

Skrevet

Skal gjestene ta med egen grillmat? Du mener ikke det??

Skrevet
Vil du virkelig ikke gjøre bryllupet ditt til en litt større fest enn en grillfest??

Ikke alle som er glad i stive middager i timevis og ditto stive priser, vet du.

Jeg synes grillfest høres ut som en god ide hvis dere vil ha det. Vi vurderte det lenge selv. Lei inn en kokk som griller. Tilbehør kan dere lage selv eller få kokken til å lage. Klart grillinga kan times med eventuelle taler og sanger!

Anbefaler partytelt, kan være greit både for regn og sol. :)

Skrevet

Gjestene skal ta med mat selv, men blir forelagt ønskeliste for gaver? Uff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...