Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Skal gifte meg i juni neste år og har et stort problem med og velge forlover. Min bestevenninne tar det som en selfølge at jeg skal velge henne, men mye har hent di to siste årene med venninne forholde våres ( lang historie) som gjør at jeg ikke vil velge henne som min forlover. Føler meg presset til og ha henne men ønsker heller mitt søskenbarn skal ha den rollen, søskenbarnet mitt er også fadder for gutten min og vi har et nært forhold. Luret på om det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få forklart dette til min venninne uten at jeg sårer henne.
Gjest Gaia Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg vil vel tro at du risikerer vennskapet hvis du velger henne bort, men det er jo en vurdering du må ta. Hvis du kjenner at du er villig til det, er det kanskje like greit? "Skillsmisse" fra venner kan av og til være helt riktig. I motsatt fall ville jeg vurdert å spørre både søskenbarnet og bestevenninnen. Du kan fint ha to forlovere.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Jeg valgte ikke min beste vennine men min svigersøster. Vennina mi ble noe bitter for dette men godtok valget mitt siden det andre alternativet tross allt var "familie"
covergrl Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 jeg ville valgt begge to.. for min del ihvertfall hadde det vært koslig.. men om du ikke ønsker din bestevenninne så er hun kanskje ikke en bestevenninne likevell..? kanskje du burde ta en prat med henne, forklare hvor vanskelig det er, men at siden søskenbarnet ditt er fadder til barnet ditt synes du også det er koselig at hun er din forlover i bryllupet.. men jeg skjønner at det ikke er enkelt.. men det er uansett IKKE frekt, da er det heller frekt at venninnen din forventer at du skal velge henne.. masse lykke til ihvertfall
Dr.Grey Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Skjønner det er vanskelig, men det er absolutt ikke frekt. Og man bør velge en fordi man vil ha dem, ikke fordi man føler man må, da kan man vel komme til å angre senere...ingen bør forvente å bli forlover, men heller ta det som en ære om de blir spurt. Kanskje du kunne funnet en annen "oppgave" til venninnen din den dagen, så hun ikke føler seg utenfor liksom, kanskje enklere å fortelle at søskenbarnet ditt skal være forlover også da?
Annie Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Syns du skal gjøre som DU vil, og blåse i hva venninnen din vil.
Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Takk for svar alle sammen Jeg har tenkt litt på det og ha to forlovere men hvet ikke helt hvordan det vil fungere i praksis!? ( noen med erfaring?) Ellers har jeg sakt til bestevenninna mi at jeg gjerne vil ha henne med å velge brudekjole sammen med meg om hun ønsker, noe hun hadde veldig lyst til men hun spør meg ikke så mye om hvordan det går med planleggingen eller hva hun kan hjelpe til med så kansje hu ikke er så innteresert alikevel, er også redd får å spørre henne om og hjelpe meg for mye i tilfelle hun føler jeg utnytter henne, at hu ikke er god nåkk til og være forlover men og "slave" for meg er greit om dere sjønner hva jeg mener.
BAMBI<3 Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Tja, du har 2 alternativer da. Alt 1: Fortell sannheten eller alt 2: Server en hvit delikat løgn som feks : ÅÅÅ! gjett hva som har skjedd! jeg klarte og forsnakke meg i fylla og sa til mitt søskenbarn at hun kunne være forlover og nå er hun så glad og i full gang med planlegging at jeg har ikke hjerte til å si at det bare var en forsnakkelse, men det er ikke så farlig for jeg tar jo med meg deg på kjole prøving osv så det blir bare på papiret at hun er forlover! TADA!!! århundrets løgn
Gjest Mor til Marius Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Off nei stakkas jente, kan ikke drive å lyge til sin beste venninne. Det beste er nok og si til venninna di som det er: "har du noe imot at jeg velger søskenbarnet mitt som forlover da hun også er fadder for gutten min?" Blir hu sur da så får du vurdere om det er ett vennskap du vil beholde eller driter i. hu venninna di har vel ikke enerett selv om hu tror det, du er fri for og velge dette selv.
Gjest Gaia Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 (endret) Tja, du har 2 alternativer da. Alt 1: Fortell sannheten eller alt 2: Server en hvit delikat løgn som feks : ÅÅÅ! gjett hva som har skjedd! jeg klarte og forsnakke meg i fylla og sa til mitt søskenbarn at hun kunne være forlover og nå er hun så glad og i full gang med planlegging at jeg har ikke hjerte til å si at det bare var en forsnakkelse, men det er ikke så farlig for jeg tar jo med meg deg på kjole prøving osv så det blir bare på papiret at hun er forlover! TADA!!! århundrets løgn Jeg tror ikke akkurat alternativ 2 vil gjøre situasjonen lettere for trådstarter, og en slik løgn synes jeg hverken er delikat eller hvit, men direkte uredelig. Denslags oppførsel ligger (heldigvis) ikke for alle. Å vikle seg inn i løgner er aldri spesielt smart. Ellers synes jeg ts har fått mange gode råd som bør bidra til å løse saken på en grei måte for alle parter. Endret 2. september 2008 av Gaia
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Tja, du har 2 alternativer da. Alt 1: Fortell sannheten eller alt 2: Server en hvit delikat løgn som feks : ÅÅÅ! gjett hva som har skjedd! jeg klarte og forsnakke meg i fylla og sa til mitt søskenbarn at hun kunne være forlover og nå er hun så glad og i full gang med planlegging at jeg har ikke hjerte til å si at det bare var en forsnakkelse, men det er ikke så farlig for jeg tar jo med meg deg på kjole prøving osv så det blir bare på papiret at hun er forlover! TADA!!! århundrets løgn Dette er bare tull, og passer knapt for fjortisser en gang. Off nei stakkas jente, kan ikke drive å lyge til sin beste venninne. Det beste er nok og si til venninna di som det er: "har du noe imot at jeg velger søskenbarnet mitt som forlover da hun også er fadder for gutten min?" Blir hu sur da så får du vurdere om det er ett vennskap du vil beholde eller driter i. hu venninna di har vel ikke enerett selv om hu tror det, du er fri for og velge dette selv. Det er jo ikke veninna som skal gi sin aksept til valg av forlover. -- Ts: Velg den du vil. Si til venninna di så raskt som mulig at du har valgt søskenbarnet ditt som forlover, men spør henne gjerne om du likevel kan få spørre henne om råd i forskjellige ting som gjelder bryllupsforberedelsene.
BAMBI<3 Skrevet 2. september 2008 #12 Skrevet 2. september 2008 Tja, du har 2 alternativer da. Alt 1: Fortell sannheten eller alt 2: Server en hvit delikat løgn som feks : ÅÅÅ! gjett hva som har skjedd! jeg klarte og forsnakke meg i fylla og sa til mitt søskenbarn at hun kunne være forlover og nå er hun så glad og i full gang med planlegging at jeg har ikke hjerte til å si at det bare var en forsnakkelse, men det er ikke så farlig for jeg tar jo med meg deg på kjole prøving osv så det blir bare på papiret at hun er forlover! TADA!!! århundrets løgn Var visst ikke alle som tok spøken min Var ment som en spøk altså. For og sette alt 2 på spissen. Det jeg skulle frem til hvis man leser mellom linjene er Fortell sannheten, gå ikke rundt grøten fordi du er redd for hva venninen din vil si. Hun vil sikkert forstå, hvis hun er en ekte venn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå