Gå til innhold

Gardin farger??

Jusy me

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har litt tips til meg.

Når man har en vegg malt i offwhite, knall rød sofa og et lyst parket golv. Hva slags farge gardiner passer til det?

Ikke sånne gardiner med masse farger og dill dall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at jeg ville prøvs å ta igjen fargen på sofaen. Kanskje bare som mønster på nøytrale gardiner. Men hvis du har mye annet rødt vil det fort bli for mye.

Har du puter eller andre tekstiler? Ofte er det pent å ta igjen dette i gardinene. Eller rett og slett velge gardiner som er en nyanse mørkere enn veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har også høyrød sofa og kremhvite vegger.

Jeg valgt sandfarget og ensfarget. Som Lea sier, det kan lett bli for mye hvis du velger rødt i gardinene også, det avhenger av rommet og stilen ellers. Jeg har mørke møbler, og endel detaljer (rammer, gardinstang osv) i sort.

Jeg ønsket fokus på noen bilder og spesielle ting som jeg har (som også tar opp rødfargen fra sofaen), og siden sofaen har en såpass krevende farge i seg selv ønsket jeg at gardinene skulle være anonyme. Det finnes så utrolig mye lekkert å velge i, kunsten er ofte å begrense seg.

Men det er også viktig at det røde fra sofaen går igjen noen steder, enten i bilder, tekstiler e.l andre steder i stuen/huset, så gardiner med litt rødt i kan jo bli flott da.

Konklusjon: er enig med Lea jeg. Er visst ofte det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt enkle - kanskje litt gjennomsiktige - (krem-)hvite gardiner. Det vil gi et lyst og luftig preg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon: er enig med Lea jeg. Er visst ofte det :ler:

Nesten litt skummelt det der..

God smak har du, Mie :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Nesten litt skummelt det der..

God smak har du, Mie  :wink:

Du òg Lea! (sies i en tilbedende, nesegrus tone og med en oppriktighet som får en nyfrelst til å blekne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...