Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting som irriterer meg grønn, og som også sårer meg enormt innimellom. Det er at jeg og mannen min alltid er de siste som får vite om en ny graviditet i familien. Alle får vite om det bortsett fra oss. Vi får gjerne vite det når de lykkelige er halvveis i svangerskapet, og da er det ingen som forteller det til oss, men vi får rede på det på andre måter.

På jobb var jeg åpen om våre problemer siden vi skulle i gang med IVF, og "takken" var at de tre jeg jobber sammen med delte en hemmelighet (en av dem var gravid) som jeg ikke fikk vite før hun var lenger uti graviditeten.

To av mannens søskenbarn er gravide nå. Ingen fortalte oss om hun ene før jeg fikk vite det av noen andre. Og hun andre fant jeg på et gravidforum på nettet. Absolutt ikke anonym og absolutt veldig gravid. Noe garantert resten av slekta vet om og snakker om, bare ikke med oss. :sukk:

Ja, det ER vondt at alle blir gravide som perler på en snor rundt oss, men det er mye, mye verre å bli utelatt fra slike nyheter. Jeg forstår at det nok er i beste mening, men så fullstendig misforstått??

Hvordan er det med dere andre, er det slik i deres krets også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt ifra om jeg var deg..

Det er vel litt vanskelig både for dere og dem, de vet vel ikke helt hvordan det skal håndteres. Dersom dere er mer åpne sammen så tror jeg kommunikasjonen blir mye bedre.

Lykke til!

Skrevet

Si fra. Det er helt sikkert gjort i beste mening, og det ikke så lett for andre å skjønne hvordan du oppfatter det med mindre du gir beskjed.

Skrevet

Jeg ikke helt logikken i at det å utelate å fortelle slikt til oss skal være til vårt beste/i beste mening. :klø: En graviditet får vi før eller siden vite om, og de fleste oppegående mennesker skjønner vel at det er mye verre for oss å bli holdt utenfor, når dette veldig sannsynlig blir snakket masse om når ikke vi er til stede. (?)

Ja, jeg kan jo si ifra, og sannsynligvis kommer jeg til å gjøre det når vi en eller annen gang får høre nyheten om av søskenbarn X er gravid igjen. Da har jeg også tenkt å opplyse at jeg har visst det lenge pga et forum på nettet og spør hvorfor i alle dager ikke de har fortalt det til oss før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...