Gjest Nope Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg vet egentlig ikke hvorfor,men jeg kvir meg faktisk til å se norske filmer,tar grusom langt tid fra jeg har kjøpt filmene til jeg tørr å se dem. F.eks har både UNO og Uro,men har enda ikke klart å se dem...(klarer heller ikke å se enkelte filmer etter jeg har lest boka/bøkene) Har dere noen angst for å se noen spesielle filmer?
pittie Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg har begynt å få "småangst" for å se de fleste filmer utenom komedier. Ikke aner jeg hvorfor. Var ikke slik før Jeg gidder vel bare ikke å sitte stille så lenge for å følge med på noe jeg vet ikke gir meg latterkick
Anglofil Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Vel, jeg anbefaler ihvertfall Elling-filmene, spesielt den første og helt siste (Elling og Elsk meg i morgen). Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt glad i norske filmer selv (selv om jeg generelt er glad i filmer), men akkurat disse filmene liker jeg svært godt. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jeg har generelt angst for DVD-filmer med svart cover. Men jeg elsker mange norske filmer derimot.
FangeLiv Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Ikke angst akkurat, men er alltid så tvilende når filmens tittel er et egennavn som står over hele dvd-coveret. Michael Clayton Jason Bourne Finula Asbjørnsen "nei, den gidder jeg ikke, det er sikkert dritkjedelig". Aner ikke hvorfor jeg har det sånn, men det er generelt for alle sånne filmer med egennavn i tittel.
Vera Vinge Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Jeg skjønner ikke helt hva dere mener med angst? :klø: Er det sånn at dere ikke liker f.eks. norske filmer, eller begynner dere rett og slett å kaldtsvette når dere ser tittelen på en norsk film? Selv skyr jeg ikke norske filmer, tvert imot. Jeg ønsker å støtte norsk film, og ingenting er bedre enn om jeg kan bli underholdt av en av våre egne. Ikke alt er like bra, som med utenlandske filmer, men noe er det. Men jeg kjenner riktignok at det vrir seg litt inni meg når jeg ser coveret til "hysteriske komedier", f.eks. med Eddie Murphy eller han med det hvite håret i hovedrollen.
Blåbæret Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Angst for film? :klø: Forstår om du mener filmer man ikke liker, eller har lyst å se, men angst..? Norske filmer har tatt seg veldig opp de siste årene. Både Uro og Uno er bra filmer. Mannen som elsket Yngve er kjekk =) Ellers kan jeg grøsse litt før jeg setter på en grøsser, men det er jo fordi jeg forventer noe skummelt(blir som regel skuffet)
Rødtoppen86 Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Haha, jeg kvier meg også for å se norske filmer. Har nesten ikke sett noen fordi jeg ikke klarer de rett og slett. Får nesten angst når jeg ser det varierende skuespillet og alle de norske, overdrevne dialektene Burde nok vært litt mindre kritisk, for det finnes jo mye bra som er norsk.
Solskinnsbolla Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Jeg vet egentlig ikke hvorfor,men jeg kvir meg faktisk til å se norske filmer,tar grusom langt tid fra jeg har kjøpt filmene til jeg tørr å se dem. F.eks har både UNO og Uro,men har enda ikke klart å se dem...(klarer heller ikke å se enkelte filmer etter jeg har lest boka/bøkene) Har dere noen angst for å se noen spesielle filmer? SØNNER er fantastisk. Jeg får angst av Pia Tjelta, Nicolai Cleve Broch, hun Ane-berta, og andre fra den sørlandsgjengen- fins da for f... meg andre norske skuespillere og da!!! ellers så får jeg fnatt av svart-hvitt filmer og franske, gamle filmer m.m
superkul Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Hadde det sånn før, men etter hvert synes jeg norske filmer er blitt bare bedre og bedre. Jeg velger mye heller norsk/nordisk framfor amerikansk.
Gjest J22 Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Jeg har litt småproblemer med å se en norsk film, vil ikke kalle det angst, men jeg klarer det ikke.. Vet ikke hvorfor. Kanskje det har noe med at dem snakker Norsk.. Ser ofte eldre norske filmer. Vet ikke ikke helt hvorfor det har blitt slik :O Det er også visse skuespillere jeg ikke takler å se på skjermen: eks. Steven Segal(?), Sylvester Stallone osv.. Hehe..
Brunhilde Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Jeg blir redd av å se skrekkfilmer, derfor lar jeg det være.
Cata Skrevet 6. september 2008 #13 Skrevet 6. september 2008 Orker ikke se krigsfilmer. Det er greit hvis det er science fiction eller fantasy eller andre helt virkelighetsfjerne ting, men hvis det dreier seg om hendelser som har vært eller kunne vært virkelig orker jeg ikke se på. Det er for mye krig og elendighet i verden til at jeg klarer å la meg underholdes av det i tillegg. Skrekkfilmer av typen "blod og gørr" holder jeg meg også langt unna.
Gjest Chimamanda ikke innlogget Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 Orker ikke se krigsfilmer. Det er greit hvis det er science fiction eller fantasy eller andre helt virkelighetsfjerne ting, men hvis det dreier seg om hendelser som har vært eller kunne vært virkelig orker jeg ikke se på. Det er for mye krig og elendighet i verden til at jeg klarer å la meg underholdes av det i tillegg. Skrekkfilmer av typen "blod og gørr" holder jeg meg også langt unna. Samme her...
Lise_ Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Jeg klarer ikke se sånne ufo/romvesen/måne og planeter-filmer. Gørrende kjipe greier. Beklager, men jeg mener med hånden på hjertet at ikke StarWars var verdt det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå