Gjest fortviletgjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Laaang historie kort: Min kjæreste, eller forlovede da.. Han hjalp en vennine av en bekjent her for en GOD stund tilbake. OG etter det har det ikke vært fred å få, praktisk talt. Han sa han skulle hjelpe henne, fordi det var en vennine av en bekjent av han. Og det var det! I ettertid har hun sendt ustoppelig med meldinger på mobilen hans, og hun ringer i tide og utide! da mener jeg at hun ringer kanskje tyve ganger i løpet av natten. Tidvis snakker hun, og da snakker hun bare sprøyt, eller skriker, eller bare lytter eller legger på. Også sender hun meldinger, og vi snakker MANGE!! Hun sa tidlig at hun var psykisk ustabil, så endret hun historien og sier at hun aldri hr sagt det. Så snur hun om og er rasende og klikker i vinkel. Så en dag snakker hun bare tull, så sier hun at hun skal ta livet av seg. Så sier hun helt uforståelige ting, ellers så bare skriker og kjefter hun og sier det styggeste ordene i ordboka! Han har spart på alle mld hennes, og på hans mobil er det en logg, slik at man kan sehele historikken og hva henne har sendt og hva han har sendt. Han har sjeldent svart men hun gir seg ikke. Siden dette er hans jobbtelefon, kan han ikke endre nummeret sitt sånn uten videre. Vi gikk til politiet men de vil ikke gjøre noen ting, så lenge hun ikke har truet oss. Dette var for en stund siden. Jeg prøve å snakke med henne, men det er umulig å snakke me dhenne, det går rett inn og ut igjen. Hun skjeller meg ut, og kaller meg "fitte" og diverse stygge ord. Hun sier den ene dagen at hun har kjæreste, neste sier hun at hun vil ha kjæresten min. Og det sier hun til meg! Nå har det vært veldig hissig denne helgen, vi leste nettopp gjennom alle sms hun har sendt og hun har vel sendt en 30 stk i løpet av helgen. uten at vi har svart henne. På noen bare sier hun at hun skal ta livet av seg, på andre sier hun bare uforståelige ting, andre igjen sier hun at hun vil ha han, treffe han, ligger med han, ha "ku**en kans, og på andre at jeg er en billig fitte og alt det som hører med. Det rare er at hun sier at han kan holde på sånn og gjøre som han vil, på andre igjen sier hun at det er hans tap. Hun gir seg med andre ord ikke. Og vi vet ikek hva vi skal gjøre. Vi prøvde å late som om tlf hans var min nå, jeg forklarte henne når hun ringte at han hadde gitt den til meg, fordi hun paget han på jobb. Men hun nektet helt og bagynte åklikke på meg i telefonen. Det funket ikke. En dag sa hun tilogmed at hun skulle komme hjem til meg. Nå sier hun at jeg skal dø i helvete, at han er en motherfucker og skal "knulle morra si, vider sier hun at hun elsker han og vil ha han og håper at jeg dør og råtner osv... Dette er jo trusler.. Men hva skal vi gjøre, i har prøvd alt, og hun gir seg ikke..noen gode råd?? politiet tar jo ikke akkurat i så hardt,.
Gjest Nishiki Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg hadde forklart jobben behovet for å bytte nr rett og slett, så kunne hun sitte der å sende sms til et nummer som ikke er i bruk. Vil man bytte nr så går det som regel.
Gjest fortviletgjest Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 men jeg vil så gjerne at hun skal få en lærepenge som skikkelig svir.... Men det nytter tydligvis ikke...
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 man gir ikke psykisk ustabile mennesker lærepenger som svir. Det har ingenting for seg, og hjelper ingen. Enkelt og greit :-S Bytte telefonnummer er nok en mye mer gjennomførbar og praktisk handling.
Gjest Apis Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Enig med Nishiki. Prøv a bytte tlfnr på job mobilen. Det har ingenting for seg å prøve og lære tydelige ustabille folk en lekse. Det vil ikke føre frem.
Ciara Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Har samboeren din sagt til henne at det er helt uaktuelt å være sammen med henne, og at han kommer til å politianmelde henne om hun fortsetter? Ellers synes det er dårlig at det ikke kommer noe ut av å anmelde henne. Er det mulig å snakke med politiet en gang til? Og siste mulighet, som de andre nevner, skifte telefonnummer selv om det er upraktisk.
me_too Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 man gir ikke psykisk ustabile mennesker lærepenger som svir. Det har ingenting for seg, og hjelper ingen. Enkelt og greit :-S Bytte telefonnummer er nok en mye mer gjennomførbar og praktisk handling. Signerer den, jeg. Bytt nummer og lat som hun ikke eksisterer.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Politiet kan ikke si at de "ikke vil gjøre noe". Anmeld henne for brudd på straffelovens §390a (Lovdatalink). Saken er rimelig klar, og det finnes rettspraksis på området, Hennes atferd er klart et brudd på denne paragrafen. Sørg for at han har bedt henne klart å tydelig slutte å ta kontakt med henne, og at han har dette skriftlig. Pass på å fortell at dere har tatt vare alt som kreves av beviser og vel så det. Krev at de tar affære. Noen ganger trenger politifolk et lite tupp i ræva for å reise seg fra stolen. Et høflig tupp, selvfølgelig, så de ikke blir mugne. Og det må selvfølgelig være kjæresten din som anmelder ham, ikke du. Om du anmelder, vil de nok bare oppfatte deg som en overbeskyttende kjæreste. Han kan selvfølgelig også gå til sivilt søksmål, men det krever mye mer. Det krever en del tid, samt som regel advokatutgifter. Og at man ikke skal anmelde henne fordi hun er sprøyte gal må være det dummeste jeg har hørt. Jo flere saker hun får mot seg, jo bedre, så går det kanskje opp for henne eller noen rundt henne at hun bør se å bli innlagt et sted. Sånt burde jo ikke få gå løs.
Frustrert Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Om ikke politiet vil tolke dette som trusler, så er det i hvertfall trakassering! Min søster fikk lignende meldinger (både sms og tlf) fra eksmannen. Hun fikk også lite hjelp fra politiet. Men hun fikk gjennom at alle trusler og "ufine" meldinger skulle videresendes til en hos familiekontoret. Han kunne ta dette videre med politiet dersom han mente det var grunn til det. Eksmannen har nå i noen måneder holdt opp med dette, så "trusselen" imot ham hjalp. Jeg synes dere (han) skal ta det opp med politiet. Som nevnt over her, kan dere henvise til loven og vise dem sms'ene. Politiet skriver dem ut og gjelder da som bevis (Du kan ikke skrive dem ut selv, kun politiet eller advokat kan gjøre dette for at de godtar det som bevis). Håper dere blir kvitt henne. Hva sier forresten denne bekjente som "igangsatte" dette? Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Høres rart ut. Var gjennom en liknende sak i forrige uke, og da tok det fire dager før telefontrakassøren hadde fått besøksforbud. Kan være at det henger sammen med at juristen på den aktuelle stasjonen mener at det her er en ufarlig dame som plager en barsk mann, men det hun gjør er det fullt mulig å få stanset - særlig om det er av et slikt omfang som er beskrevet. Lag et dokument med alle sms'ene og legg ved logg fra telefonen. Det burde være overbevisende, og om du får nei en gang, så går det an å påløage avgjørelsen.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 men jeg vil så gjerne at hun skal få en lærepenge som skikkelig svir.... Men det nytter tydligvis ikke... Hvorfor? Det er et ærlig spørsmål. Det virker jo som det allerede svir nok for henne, mener jeg, og det er jo ikke som om hun har vært i nærheten av å faktisk få kjæresten din? Skift nummer, ikke snakk eller gjør noe med / mot henne, og legg press på politiet. Er det snakk om trusler så skal det følges opp. Hvis alt annet feiler ta kontakt med noen nær henne, et familiemedlem, gjerne foreldrene, og hør med de om de vet hva som foregår. Det kan være hun er riktig så syk og trenger hjelp.
Elle Melle Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Jeg har ett råd som funker: Ta aldri, aldri telefonen. Svar aldri på en eneste melding. Ever. Svarer du én gang har du tapt gevinsten fra alle de gangene du ikke svarte. Så uansett hvor provoserende hun er, ikke gi henne det hun ønsker, deres oppmerksomhet. Bare fullstendig stillhet. Da går de fleste lei, selv om det kan ta tid.
Lenestol Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 Jeg har ett råd som funker: Ta aldri, aldri telefonen. Svar aldri på en eneste melding. Ever. Svarer du én gang har du tapt gevinsten fra alle de gangene du ikke svarte. Så uansett hvor provoserende hun er, ikke gi henne det hun ønsker, deres oppmerksomhet. Bare fullstendig stillhet. Da går de fleste lei, selv om det kan ta tid. Må si meg enig her! Overse henne. Får man respons på slikt som hun driver på med, uansett på hvilken måte, så vil hun bare fortsette. Er også enig med dem som foreslår at han bør snakke med sjefen om å få skifte jobbnummer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå