Gjest Gjest_guro_* Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Hvor ofte prater dere som er i avstandsforhold? Hver dag, annen hver dag? En gang i uken? Hva kan man egentlig forlange?
vilja Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg og kjæresten min prater hver dag. Ofte to-tre ganger om dagen. (Vi ringer gratis til hverandre) heheh. Vi sender sms også. Når man er i et avstandsforhold så må man ha mye kontakt. Ialleall må jeg det. Kjæresten min er veeeeldig flink til å ta kontakt.:) Tror ikke det hadde holdt om vi hadde snakktes 1-2 ganger i uka.
Gjest Gitte Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Ofte hver dag, ofte annenhver dag. Går litt opp og ned, men prøver å snakke sammen ihvertfall én gang om dagen. Sjelden sms, mye telefon.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Vi snakket sammen ca to ganger per dag gjennom tre år.
Gjest Me Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Her går det i annen hver dag, men føler det blir litt lite...
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Meldinger hver dag. Den som våknet først sendte først, og så ble det en samtale helt til en sovnet på kvelden. Og telefon en eller to ganger i uka eller noe sånt, jeg husker ikke.
Jigva Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Skype er litt dårlig der han er.. men vi har masse kontakt via sms. Mye kontakt på msn, gjerne hver dag, annenhver dag om vi begge har mye å gjøre. Telefon på skype 1-2 ganger i uka, avhengig av forholdene, er forholdende dårlig har det gått av og til 1-2 uker mellom hver samtale, men da har vi gjerne prøvd i mellomtiden.
Fluffie Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Vi begynte med avstand og har hatt avstand periodevis, og kontakt daglig i de periodene. Det er sjeldent det gaar en dag uten kontakt.
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Man kan ikke "forlange" noe som helst, slikt bestemmer partneren selv. Men så klart, om den ene ikke har behov for å prate mer enn en gang i uka når den andre helst ser at det blir tre telefoner ganger daglig må man jo kunne finne et kompromiss. Kanskje litt mindre telefoner og mer meldinger kan være en løsning? Da vi var i et avstandsforhold snakket vi absolutt hver dag. Det ble MASSE sms (netcoms sms mania var redninga vår og gjorde at vi kunna prate om alt fra skole til hva vi skulle ha til middag til typisk koseprat til dirtyprat om kveldene) og i gjennomsnitt 5-6 telefoner i uka (hver helg, og oftere da vi nettopp hadde fått penger, kun helg mot slutten av måneden med lite penger). Så godt som daglige msnsamtaler også. For oss trur jeg det var helt essensielt at vi prata så mye som vi gjorde. Vi var i avstandforhold i over 13 måneder og jeg vet at jeg ikke hadde holdt ut om jeg ikke hadde følt at jeg tok del i livet hans - noe jeg gjorde på grunn av all kontakten. Det samme går for han og. Så hvertfall ville "vi" rådet andre i samme situasjon til å holde masse kontakt, aller helst daglig. Om den ene syns det er mye prøv å jobb med å finne ut om det ikke er noen typer kontakt (msn/sms/mail) som gjør det lettere for den personen å snakke daglig.
Gjest I_Asia Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Jeg er i Asia. Han er i Norge. Slik har vi hatt det i over 1 år, og vi skal ha det slik i 2 år til. Snakker sammen én gang i måneden. Mailes kanskje 2 ganger i måneden eller mindre. Ser hverandre en gang i halvåret. Har ingen problemer med det, siden begge har travle liv. Blir for mye for meg hvis han skulle kreve daglig kontakt.
thapara Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 (endret) . Endret 5. mars 2009 av thapara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå