mayomai Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Hei! Er invitert i to bryllup i høst som jeg ikke kan delta i fordi jeg for tiden bor i utlandet. Lurer på hva som er vanlig i forhold til gaver i en slik situasjon. Er det vanlig å sende gave, kjøper en isåfall en billigere gave enn hva en ville ha gjort om en deltok på festen? Eller holder det å bare sende blomster? Dersom en sender blomster, burde disse leveres til lokalet hvor festen holdes, eller f.eks. hjem til brudeparet dagen etter? Tror kanskje de skal på bryllupsreise, vil det da være rart å sende bukett nærmere jul når de kommer tilbake? Dette gjelder forøvrig venner fra studietiden som jeg treffer et par ganger i året. Tusen takk for hjelp!
Saeria Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg hadde uansett sendt dem en gave. Gjerne direkte til dem. Jeg hadde nok brukt like mye på dem som jeg ellers ville gjort også. En venn er en venn.
Humleblomst Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Jeg hadde uansett sendt dem en gave. Gjerne direkte til dem. Jeg hadde nok brukt like mye på dem som jeg ellers ville gjort også. En venn er en venn. Jeg hadde nok gjort det samme som Saeria.
Jade Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Ville nok sendt samme gave som jeg ville gjort ellers. Det er jo ikke brudeparets skyld at vi ikke kan komme. Blomster ville jeg ikke sendt. Det er stor sjangs at de sitter igjen med uhorvelig med blomster etter bryllupet uansett.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Selvfølgelig sendt samme gave som jeg ville gitt om jeg kunne gå.
mayomai Skrevet 31. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar! Da satser jeg på å sende gaver til dem. Dette er imidlertid litt komplisert:) Bryllup 1: De har gjort det klart at de ikke ønsker gaver, men penger til en veldedig organisasjon. Greit nok. Sender jeg kort, ev et slikt kort man kanskje får kjøpe fra denne organisasjonen som viser at man har gitt penger? Blomster og kort? Bryllup 2: Har en ønskeliste. Bryllupet er imidlertid i Helsinki (med ønskelister fra lokale butikker), og jeg kjenner heller ingen andre som skal gå, så det er vanskelig å få kjøpt noe fra listen. Kjøpe noe annet? I så fall hva? (Bør være noe som lett kan sendes fra Australia...) Forslag mottas med takk!
Jade Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Kan det hende at butikkene fra ønskelisten i bryllup 2 selger gavekort? Eller at de kan levere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå