Gjest Gjest_mia_* Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Sinna, frustrert og lei meg!!! Jeg fikk lappen for halvannen mnd siden. kjørt masse siden og nå forleden fikk jeg garasjeplass til bilen her i boretslaget. stor, ny stasjonsvogn. Er jo bra nå som det kun er tre uker til termin. Min samboer som vil ha garasjen, jeg synes det var unødvendig dyrt (og grudde meg til å måtte parkere inn i de trange portene...). men nå må jeg nå det da...kan ikke nekte å kjøre inn der heller så tenkte øve meg litt i dag.med han tilstede selvsagt.. Er trangt foran garasjen, vanskelig å snu bilen - og oppoverbakke akkurat ved inngangen til garasjen.veldig vanskelig for meg. men jeg prøver.. skjer ingenting galt, men bruker tid, ruser bilen og sliter endel, ja....blir litt stressa, spesielt med tanke på alle rundt som ser meg.. Men hadde jeg fått litt hjelp og støtte fra kjæresten så hadde kanskje selvtillitten steget en smule.. en liten kommentar som : "dette klarer du" , eller "der ja, nesten, en gang til..".. men niks.. han blir bare irritert han.. frustrert over meg og irritert på meg.. Står der og gneller. "barnemat, dette klarer jo hvem som helst" , "du vil jo ikke klare det du", "herregud du kommer til å ødelegge både bil og garasjeport", "taperaktig å ikke få til dette", "kvinnemenneske, ruser jo bilen nåe så grasalt.." han virket rett og slett sinna fordi JEG slet.. Ble jo bare enda mer redd for den garasjen og veldig lei meg jeg da.. full av hormoner nå..stressa og gråt etterpå.. uansett hva han tror så gjorde jeg nemelig så godt jeg kunne, og nå er jeg redd for garasjen rett og slett.. han er ute og vasker bil og jeg sitter her og depper..hehe.. måtte bare få ut dette også.. skikkelig lei og hormonell for tiden ja. hva gjør man for å få det til bedre da? kanskje bedre prøve alene? en skulle jo tro det var en betryggelse ha en trygg sjåfør ved sin side mens man øvde men...
Gjest Nishiki Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Aldri øvelsekjøring med kjæresten til stede. Regel nr 1 for godt samliv! Få en kompis eller en venninne til å være med deg, mye bedre!
Gjest missLady Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Huff! Dette kunne ikke vært noe morro. Synes det var dårlig gjort av han å ikke vær mer støttende.. Men til problemet, lære seg å parkere. Ja, øv deg uten han! Om du ikke vil øve alene, hva med å spørre ei venninne som kan passe på og som er støttende! Å parkere er ikke vanskelig når man har lært seg det! Så dette klarer du nok når du har fått gjort det et par ganger!! Så bare øv du, ikke noe å være redd for Ellers får du bare si til kjæresten din at om han ikke er mer støttende når du skal øve, så parkerer du bilen utenfor døra, og HAN må hver gang parkere bilen for deg
Gjest mia TS Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Aldri øvelsekjøring med kjæresten til stede. Regel nr 1 for godt samliv! Få en kompis eller en venninne til å være med deg, mye bedre! -bra regel!!! prøvde øvekjøre med han to ganger, det måtte jeg gi opp.. nå blir det inn og ut av garasjen.. usj, tror jeg prøver meg uten han.. kanskje bedre alene..kan jo være jeg klarer å slappe bedre av da.. *sukk*
Gjest Portis Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Enig med de andre =) Gjör dette heller alene eller sammen med en god venn som du vet stötter deg =) Hadde en kjörelärer fra nordnorge når jeg tok lappen på vogntog, og har aldri blitt så forbanna för i hele mitt liv hehe. Han stod og bannet og kjeftet på meg når jeg ikke klarte å rygge skikkelig eller noe slikt. Men vi lo godt av det etterpå da =)
Kara W Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Huff, skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg tok også lappen som gravid, og jeg har aldri kranglet så mye med mannen som når jeg kjører. Er blitt til at jeg aldri kjører når han er med. Jeg har to råd: 1 forklar ham på en rolig måte at du prøvde så godt du kunne, og at du blir skikkelig lei deg når han kjefter slik. Husker ikke han hvordan det var å nettop ha fått lappen? Sannsynligvis er han redd for at du skal ødelegge bilen, men dette er ikke riktig måte å oppføre seg på. Sjansene bare øker jo mer stresset du blir. 2 Få en god veninne med litt kjøreerfaring til å hjelpe deg. En du stoler på og ikke er redd for å "dumme deg ut" forran. Har du først klart det en gang, så øker selvfølelsen og det blir lettere for hver gang. Når det er sagt så har jeg fortsatt aldri parkert i garagen... Har stadig planer om å prøve en gang, men tørr liksom ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå