Gjest Gjest_mari_* Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg veier 63 kg og er 161cm høy. Trener ikke. Hvor mange kalorier må jeg spise for å få en jevn og varig vetknedgang?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Hvor mange kalorier spiser du i dag da? Du er jo ikke overvektig og har en normal BMI, så er ikke sikkert du behøver å gjøre annet enn å trene litt.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Vet ikke, kan ikke gi noe gjennonsnitt siden det varierer VELDIG. Noen dager spiser jeg kun noen få brødskiver, andre dager stapper jeg i meg alt mulig rart hehe .. Har prøvd å trene før uten å forandre på kostholdet men jeg gikk ikke ned i det hele tatt (selv om jeg trente hardt)
Gjest santon Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Jeg veier 63 kg og er 161cm høy. Trener ikke. Hvor mange kalorier må jeg spise for å få en jevn og varig vetknedgang? Hei! Du forbrenner ca 1600-1700 calorier hver dag litt avhengig av alder. Da må du spise mindre enn dette eller trene mer for å gå ned i vekt:) Her er kalkulatoren jeg brukte: http://www.slimdog.com/calometer.jsf Toni
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Takk for det. hvor mye mindre enn 1600 bør jeg spise? Forsøkte å slanke meg i fjor og da spiser jeg ca 800 til 1000 kcal pr dag men jeg gikk ikke ned noenting
AnetteR Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Problemet når man kutter ned kalorier til under dagsbehovet er at kroppen går i sparebluss, og forbrenner mindre kalorier pr dag. Særlig når man passerer 20 og 30 går kroppen raskere i sparebluss i stedet for å gå ned i vekt når man bare kutter kalorier. Jeg ville nok heller revurdert trening. Lange økter med moderat nivå er ofte best om du vil forbrenne fett. (gange/småjogging 1-2 timer). Styrketrening og eksplosiv trening bidrar ofte bare til mer muskler og ikke så effektiv fettforbrenning.
Lenestol Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg gikk på Grete Roede kurs for tre år siden. Var da 165 cm (..og er det fremdles heh heh heh), og 73 kg. Fikk der beskjed om å holde 1250kcal daglig i kursperioden for å gå ned i vekt. I ettertid har jeg ligget rundt 1300 kcal daglig på Vektklubb.no for å gå ned i vekt. ..er nå ca 68kg. Personlig synes jeg forresten at vektklubb.no er ganske greit når en ønsker å gå ned i vekt. Koster ikke skjorta heller. Har lært at dersom kroppen ikke får mer enn 1000kcal daglig over en periode, vil kroppen gå inn i en "sult"-tilstand. Dvs der den går inn i sparebluss fordi den oppfatter at det er lite mat å få tak i for tiden, og da sparer den på det den har. Er nok det som skjedde med deg da du bare lå på 800-1000kcal daglig. ...men må jo si at du høres ut så du er fin mht høyde og vekt da. ..bare så jeg har fått sagt det, lissm:)
Heritære Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 (endret) Det er flere måter å øke forbrenningen på og for meg så høres det ut som lav forbrenning er ditt problem, men nå har du jo selvsagt ikke så mye å ta av så da vil det uansett gå tregt. Det første du må gjøre er å spise oftere og heller små porsjoner. Mitt forslag: Frokost ca. 08:00 Mellommåltid: 10-11 inneholder frukt, youghurt, grønnsaker (en av delene eller en kombinasjon som ikke overstiger 100 kcal) Lunch: 12-13 Mellommåltid: 15-16 samme som over Middag: 17-18 Mellommåltid: 20-21, samme som over, men tenk litt etter hvor mye kcal du har fått ideg i løpet av dagen og bruk resten på siste måltid på kvelden. Prøv å ikke spis etter kl. 21.00 eller ihvertfall spis 1-2 timer før du skal legge deg. Trening vil selvsagt også hjelpe deg veldig hva gjelder å få økt forbrenningen din. Anbefaler deg å kombinere styrke og pulstrening 2-4 ganger i uka. Det finnes enorme muligheter på nettet til å finne ut hva du kan spise og hvor mye du bør spise i løpet av dagen. Lykke til Edit: jeg vet flere liker å sove lengre i helgene og legge seg senere, da forskyver du bare spisetidene, men prøv allikevel å holde deg til minimum 5 måltider pr dag. Endret 2. september 2008 av Heritære
Gjest ts Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 tusentakk for tilbakemeldinger Jeg kommer altså til å gå ned i vekt hvis jeg spiser 1600 kalorier for dagen og trener? Er styrketrening et "must"? eller kan jeg trene aerobic i steden?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 tusentakk for tilbakemeldinger Jeg kommer altså til å gå ned i vekt hvis jeg spiser 1600 kalorier for dagen og trener? Er styrketrening et "must"? eller kan jeg trene aerobic i steden? For meg er hvertfall styrketrening et must. det var etter jeg begyunte med det at kiloene begynte å forsvinne. grunnen til at det er så effektivt er at økt muskelmasse gir økt forbrenning generelt, mens kondisjontrening i hovedsak bare forbrenner der og da. så med økt forbrenning og 1500-1600 kalorier daglig bør det vel gå nedover etter hvert.
Gjest ts Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 men jeg har lest at jenter ikke kan legge på seg mer enn maks 2 kg muskler i året. og det er kun hvis de spiser nok proteiner. jeg har ikke så mye proteiner i kostholdet mitt, så selv om jeg hadde begynt å trene styrke hadde jeg nok ikke fått så mye større muskler. og da er vel poenget borte? Eller bygger man muskler av å trene styrke selv om man spiser for lite proteiner og??
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 men jeg har lest at jenter ikke kan legge på seg mer enn maks 2 kg muskler i året. og det er kun hvis de spiser nok proteiner. jeg har ikke så mye proteiner i kostholdet mitt, så selv om jeg hadde begynt å trene styrke hadde jeg nok ikke fått så mye større muskler. og da er vel poenget borte? Eller bygger man muskler av å trene styrke selv om man spiser for lite proteiner og?? Poenget med muskler (selv om du ikke ser de) er at de forbrenner kalorier! Å bytte ut et måltid med proteinshake er fint da musklene bygger seg opp av proteiner. Samt å spise en banan/rosiner etter trening for å gi musklene brennstoff (karbohydrater) er veldig lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå