flYflax Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Okay, dette er kansje litt teit. Jeg skal ha en fyr her på første date her hjemme, og jeg ANER ikke hva jeg skal servere.. Ikke veldig komplisert, ikke veldig tungt og ikke noe som søler veldig (Feks taco osv.. ) Noen som har noen gode forslag?
gard Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Hei Det er kanskje best å fiske litt slik at du finner ut hva han liker godt. Det er litt synd å servere sjømat så finner du ut at han f.eks. er allergisk eller hater det :-)
flYflax Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Det tenkte jeg ikke på! Takk... Da får jeg prøve å få litt ut av han.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Ikke lag noe avansert som du aldri har laget før, det kan lett bli litt blandete resultater på første forsøk Jeg synes forresten taco kan funke bra på date, det er litt uhøytidelig mat, lett å lage og smaker godt. Men ta noe du vet du kan lage, og som du selv liker, og spør ham på forhånd om han liker det
Gjest Deception Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Hjemmelaget lasagne fungerte utmerket her i gården.
PoisonIvy Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Jeg serverte hjemmelagde kjøttkaker første gang vi hadde "date" hjemme.. Det var en suksess. Menn savner alltid mammas mat, vet du
Gjest Siton Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Hjemmelaget pizza! Det er enkelt, godt, og griser ikke
Gjest Pet Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Tror jeg hadde satset på noe litt mer fancy enn pizza/taco. Ville nok blitt litt skuffet over å bli servert det på første date selv, også.
Gjest Portis Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Tror jeg ville valgt noe som man kan site å kose seg med lenge, og som gjör at han kan velge ting/velge bort ting. Hva med fondue eller raklett? Ellers så kan du jo kjöpe inn litt ingredienser til t.ex. pizza, og lage den sammen med ham. Da kan dere ha det litt morsomt med å lage maten, samtidig som han kan väre med å styre litt av hva som skal väre på den.
Gjest Tanita Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Moussaka med en lett gresk salat til og en god rødvin. Hermetiserte pærer med smelta after eight-sjokolade oppå og med vaniljeis til dessert.
Elle Melle Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Noe du er god på å lage og som du selv synes er godt. Poenget med en date er jo at han skal få et inntrykk av hvem du er som person, så hva du lager og hva du liker er kjekt for ham å finne ut av tenker jeg.
flYflax Skrevet 31. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2008 Noe du er god på å lage og som du selv synes er godt. Poenget med en date er jo at han skal få et inntrykk av hvem du er som person, så hva du lager og hva du liker er kjekt for ham å finne ut av tenker jeg. Nå blir jo nesten redd jo! Jeg har som sagt ikke gjort akkurat dette før så jeg gruer meg litt ja. Vurderer enten lasagne eller hjemmelaget pizza, som han kan være med å lage
Irmiel Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Noe jeg elsker, og som er enkelt å lage er kyllingform! Dette kan også han være med på å lage Ingredienser: 1 hel grillet kylling 3 dl matfløte 1 paprika 1 løk 100-150 gram revet ost (eller nok til å dekke formen) Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200grader. Skjær paprika og løk i skiver, og surr det i pannen til løken er gyllen. Ha dette opp i en smurt form. Så renser du kyllingen, og har den oppi formen. Dryss over osten og hell over fløten. Sett formen i ovnen og stek den til osten er gyllen.. sånn 15-20min. Server med ris -- Jeg laget denne på min første "hjemmedate". Den slo skikkelig godt an hos han, og han synes det var artig at han fikk rense kyllingen
Gjest Fru Mæla Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Hei, vil tipse deg om en KNALLGOD rett som har falt i smak hos MANGE i min vennekrets. I det siste blir det ofte det jeg serverer når vi har besøk. Passer både til en enkel setting, og en litt mer koselig setting. Ja er her den... Ingredienser: - Kyllingfilét - Bali Kyllingsaus - Matfløte - Tagliatelle pasta - Ost (Gjerne Jarlsberg eller pizzaost) Fremgangsmåte: 1) Skjær opp kyllingfilét i mellomstore biter ("golfballstørrelse) (Beregn ca. 1,5 kyllingfilét på hver, kommer ann på størrelsen). 2) Stek kyllingen i panne, krydre kyllingen med et krydder du liker (jeg bruker Natvig krydderblanding, det er godt å passer til det meste) 3) Putt kyllingbitene i en ildfast form 4) Sett ovnen på 225 grader 5) Lag Bali Kyllingsausen (dersom man bruker mer en 3-4 kyllingfiléer kan det lønne seg å ta to poser saus, avhenger av hvor store filéene er + hvor tynn man vil retten skal være) 6) Sett på vannet til pastaen 7) Hell sausen over kyllingen og "bland" 8) Du kan velge å putte mer i retten, (f.eks hvis det er noen grønsaker du er glad i eller noe slikt) 9) Strø ost over retten (Bruk en god ost, f. eks jarlsberg eller pizza ost. Disse ostene er det mer smak i, og da syns jeg retten smaker bedre) 10) Legg pastaen i vannet, og kok i ca. 10 min (avhenger av hvem merke pastaen er - les bakpå) 11) Stek retten på 225 grader i 10-15 min (til osten er smeltet) 12) La retten hvile i 5-10 minutter før servering Serveringstips: - Hvitløksbaguetter God fornøyelse Okay, dette er kansje litt teit. Jeg skal ha en fyr her på første date her hjemme, og jeg ANER ikke hva jeg skal servere.. Ikke veldig komplisert, ikke veldig tungt og ikke noe som søler veldig (Feks taco osv.. ) Noen som har noen gode forslag?
gard Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 Hei Hjemmelaget pizza gourmet style kan være fantastisk det. Søk etter Barmen sin oppskrift (den som han laget i NRK serien Barmeny)...her er det mange gode pizza forslag og bunnen og sausen kan lages på forhånd. Dersom du kapper opp ingrediensene på forhånd kan dere lage pizzaen sammen...eller han kan få komponere sin egen pizza. Jeg hadde gjester for en stund siden og jeg gjorde det på denne måten...da satte jeg gjestene igang med å lage hver sin pizza så fikk de delta litt i måltidet :-)
Gjest antigartner Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Jeg serverte faktisk fiskeboller i hvit saus første gang. Dette var en ukedag. (Det er liksom ikke helgemiddag.) Retten ble servert med kokte poteter og reker til. Det skal sies at min hjemmelagede hvite saus er veldig god og inneholder masse godt digg, både av grønnsaker og krydderier... Det gikk rett hjem
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Laget en enkel wok husker jeg. Han ble litt "skremt" av at jeg dekket med pinner, men har i ettertid sagt at det var en av de tingene han falt for -at jeg ikke var redd for å prøve "uvante ting" (pinnespising hadde ikke helt "tatt av" ennå.. det var på 90-tallet)
Gjest Sisu Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Jeg skal ha en fyr her på første date her hjemme, og jeg ANER ikke hva jeg skal servere.. Ikke veldig komplisert, ikke veldig tungt og ikke noe som søler veldig (Feks taco osv.. ) Noen som har noen gode forslag? Hva med å bli enige om en rett, og så lage den sammen?? Ta et glass rødvin mens dere lager maten... DET er koselig, det! Det gjorde jeg på en første date hjemme, med suksess. Nå er vi gift
Gir Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Jeg hadde gått for hjemmelaget pizza Hvis han er der når du lager kan han få være med å bestemme hva som skal ligge oppå, også har du laget deig etc på forhånd Lykke til da! hihi!
Beast Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Første gang jeg hadde typen over på middag lagde jeg sushi. Det var veldig vellykket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå