Gå til innhold

Samboern sover hos eksen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Når han sover der kan han være borte i et døgn av gangen..

Hva hadde dere sagt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ok for deg?

Jeg hadde ikke akseptert det, men så er ikke ejg deg heller. Det er du som må bestemme om det er ok for deg eller ikke, og er det ikek ok for deg må du snakke med han om det. Og vil han ikke høre på deg, får fu tenke deg godt om om han er den du ønsker å leve sammen med.

Skrevet

Hadde jeg absolutt ikke godtatt.. Hvorfor vil han det egentlig?

Skrevet

Det hadde overhodet ikke vært greit. Hadde han ikke respektert det, hadde jeg gjort det slutt. Simple as that!

Skrevet

Det må jo du finne ut, om det er noe du kan leve med, og det avhenger kanskje litt av hvordan forhold de har ellers.

Er de mye sammen ? Har damen et bra forhold til sin kjæreste ?

Er de venner og har vært det lenge ?

Hvorfor sover han hos eksen ?

Skrevet

Han kunne da ha sovet hos deg???-Eller har du tilbudt han det?

Skrevet

Hvorfor gjør han det da? Hvorfor sover han ikke hos deg, eller på en annen plass?

For meg er det ikke naturlig å ha kontakt med ekser, og det er det ikke for samboeren heller. Så hos oss ville det IkKE vært ok. Men det varierer jo sikkert fra par til par.

Skrevet

Hvis det ikke hadde vært en spesiell grunn så hadde det ikke vært greit for meg om kjæresten sov over hos en eks. Jeg synes det er greit å være venner med ekser, men sove over hos hverandre synes jeg ikke noe om.

Gjest Tigress
Skrevet

Det må vel vere heilt greit dersom det er mest praktisk.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men hva synes du? Og hvorfor gjør han det i det hele tatt?

Skrevet

Det hadde ikke jeg synes var greit. Man kan godt være venn med ekser, men ikke sove hos dem. Det har ikke så mye med tillitt å gjøre, men respekt.

Skrevet

Min sov også hos sine ekser og såkalte "gode venninner". Han fortalte det ikke, før jeg spurte hvor han hadde overnattet da han var i et annet land. Men han ble fly forbanna da jeg snakket med en annen mann. Og han har aldri fortalt hva de gjorde når jeg har spurt. Respektløst spør du meg!

Hvordan vil din reagere om du gjør det samme?

Skrevet

Om kjæresten min dro til eksen for å ligge over der, ville jeg synes det var merkelig. Dersom han derimot sov over der for å f.eks. slippe hotell eller noe hadde det vært helt greit.

Skrevet

Jeg ville nå heller at min samboer sov på hotell enn hjemme hos en ex.

Men du sier jo ingenting om hvor denne ex`en bor da, om han er ute å reiser eller om det er i samme by.

Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. Å være venner med en eks er helt greit, men å sove hos hverandre, nei, der går grensa! Hadde han valgt å ikke respektere det, hadde det vært slutt mellom oss.

Skrevet
Min sov også hos sine ekser og såkalte "gode venninner". Han fortalte det ikke, før jeg spurte hvor han hadde overnattet da han var i et annet land. Men han ble fly forbanna da jeg snakket med en annen mann. Og han har aldri fortalt hva de gjorde når jeg har spurt. Respektløst spør du meg!

Hvordan vil din reagere om du gjør det samme?

Og siden han ble så fly forbanna på deg, vil jeg tro at han ikke bare var venner med disse.

Skrevet

Jeg har også sovet hos eksen, eller rettere sagt lånt leiligheten hans mens han var borte. I sommer fikk både jeg og mannen låne leiligheten hans, og var der i 4 dager.

Og mannen synes det er helt ok.

Skrevet

Om eksen har ny dama som han bor sammen med hva er du da redd for? Jeg ser ikke forsjellen på det å være venner med eksen og det å sove over i gjestesenga om det var hensiktsmessig en kveld.

Jeg maste nettopp på eksen min og kjæresten hans at de må få seg gjesteseng for det hadde vært så mye lettere å sove over når jeg er på besøk.

Skrevet

Først og fremst: Hvorfor sov han der?

Jeg lar eksen sove over hos meg når han trenger det og det er ok for kjæresten min. Eksen bor til vanlig et annet sted og har av og til behov for å overnatte her fordi han skal på noe sammen med datteren vår e.l.

Om det er ok eller ikke må være noe man avklarer i hvert enkelt tilfelle tror jeg.

Skrevet

Jeg melder meg i rekka med dem som ikke forstår hvorfor han skulle overnatte...

Var feks typen til eksen tilstedet? (Det blir litt mindre verre, da han sannsynligvis vil passe på dama si. Synes det er rart av ham å tillate at eksen til dama skal overnatte...)

Som Nabodama forteller om sin situajon, var han alene? Var kanskje eksen og typen bortreist eller noe?

Så er det dette med avstand. Bor de såpass langt unna at det ikke var aktuelt å sove hos deg? Var det ikke hotell i nærheten? Hadde han ikke råd til hotell?

Har dere pratet om dette? Vet han hva du føler om dette?

Håper du finner ut av dette og velger den løsningen som er rett for DEG :)

Lykke til :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...