Gå til innhold

BLIR DET FOR KORT PLANLEGGINGSTID?

Anbefalte innlegg

Gjest 31.12.2009
Skrevet

Så da er datoen satt, blir endelig gift 31122009. !!!

jeg og sambo har vært sammen siden 1998 (sykt fort tiden går)

har snart 2 barn sammen, blir mamma igjenn i oktober.

så er jeg ferdig med min utdannelse i mars til neste år.

vill så inderlig gjerne gifte meg og får tårer i øynene og sommerfuggler i magen når jeg tenker på det.

men har vi nokk tid??

veit jo ikke hvordan en tilværelse som 2 barnsmamma er. blir det for stressende, med bryllupsplanlegging og 2 små.

datteren min blir 2 i desember.

elsker samboeren min så inderlig masse å vill bli konen hans snarest mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dere ahr kjempe god tid,f or du kan jo begynne allerede nå å booke kirke, lokaler ol.

Skrevet

Du har jo over et år, det er jo mer enn det de fleste har når de planlegger brullyp.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Det går kjempefint:) Jeg er i ny jobb og har et barn selv,det går SÅ fint:) Er som sagt å få booka lokale og kirke som er det viktigste først,så er det bare å surfe litt etter kjoler etc:)

Skrevet

Det går helt sikkert kjempebra, om du tar ting litt etter litt og ikke utsetter alt til siste liten. Kanskje du kan alliere deg med noe familie/venner som kan tenke seg å hjelpe deg med de tingene som tar mest tid og krefter (f.eks. invitasjoner og bordkort, dekorasjoner, seviettbretting og annet plukkarbeid. Men hvor mye arbeid det blir med slikt kommer jo an på hvor høye krav du har til alt dette).

Lykke til, og husk at et bryllup "bare" er en fest, og den blir uforglemmelig for dere uansett! :klem:

(ja jeg vet jeg banner i kirken...)

Gjest lillelinn
Skrevet

syntes du har mega god tid jeg :D

her er det 4, innimellom 6 barn. katter, hunder og folk som vasser ut og inn, jeg har 9 mnd. syntes ikke jeg får gjort noe, for jeg har jo så god tid, tar det etter jul jeg :P

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hor fint å høre at jeg ikke har dårli tid. . så da ringer jeg kirken i morgen og prøve å finne lokale.

vill gjerne ha utsikt slik at vi kan se nyttårsrakettene, så har min kjære nemmlig bursdag 1 januar---

er nyttårsaften en poppulær dag å gifte seg på?

vi håper å få en spessiell kirke. pga dær giftet nemmlig oldeforeldrene til vår datter seg på nyttårsaften-- #sukk# romantiker.-...

håper alr går i box, gleder med til å fortelle henne dette. . . .

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi skal gifte oss om 6 mnd -her er ingenting i orden. Og vi bor for det meste i 2 forskjellige land, og skal gifte oss i et tredje land.

Men mulig bare vi som tar det easy! Men alt gå om man vil.

Skrevet

Om du har nok tid? Herregud, du har nesten halvannet år!! Så klart du har tid! Ei venninne planla bryllupet sitt på 1 mnd, og tok alt med knusende ro. Hun hadde riktig nok ikke barn men begge er i full jobb, så du burde fint klare det på halvannet år.

Skrevet (endret)

Gratulerer! Og: Du har kjempegod tid! Jeg ble fridd til nå i sommer, og vi gifter oss 31.12 - 2008! Hadde ikke lyst til å vente så lenge med bryllupet. Har et hav av tid, føles det som. Jeg har allerede ordnet det meste av det praktiske, det gikk på en måneds tid.

EDT: Og vi er begge i full jobb, og har holdt på med kjøp av ny og salg av gammel leilighet - som har krevd MYE tid og krefter. Bryllupssyslingen er nesten bare kos, og hjelper med å stresse ned fra den travle hverdagen. :)

Endret av angara
Skrevet

Hvorfor i all verden trenger du så lang planleggingstid??? :dåne:

Skrevet

Vi bestemte oss i begynnelsen av august og gifter oss i begynnelsen av november - altså rundt 3mnd planlegging. Og iløpet av august har vi booket kirke og lokale, sendt ut invitasjoner og kjøpt kjole med tilbehør til meg, klær til 3 barn og til mannen. Fotograf er booket og betalt og det samme er maten.. Syns nesten 3 mnd var FOR god tid.. For nå går det i slowmotion...

Skrevet

Det skulle være rikelig med tid det! Eneste er at det kan være en populær dato, og at det dermed kan være vanskelig å finne ledig lokale, catering, fotograf osv. Men det er vel en del å velge mellom. Men ring allerede rundt i morgen! Lokalet vi ville ha (på en helt vanlig lørdag), var opptatt et år i forveien.

Gjest Gjest_ghost_*
Skrevet

he he, sorry, må le.

Vi skal ha bryllup nå i september, og det fant vi ut for en måned siden.

Vi skal ha vielse i kirken, treretters middag og 16 gjester.

Jeg har allerede funnet kjolen, ringer, pratet med presten, funnet lokale, booket hotellrom, sko, smykker, frisør, brudebukett, ja you name it. alt er ordnet, og det på kun 1 måned.

Så jeg tror ikke du har det travelt..

By the way, har to barn selv... no prob. med å planlegge fordi!

Skrevet

Hehe du har så god tid at du aner ikke!

Vi skal gifte oss i August neste år, og begynte planlegginga i juni i år. 14 mnd før. Så kirke og lokale er i boks, det er det som hanster!

Nå føler jeg at jeg har alle planer klare, og hvet hvordan alt skal være, men det er for tidlig å "sette ideene ut i live"

Jeg kunne godt ha giftet meg nå jeg....

Så slapp av, planlegg i ett rolig tempo og kos deg!

Skrevet

Vi forlovet oss august 2006, bestemte dato desember 2006 og giftet oss august 2007.

DU HAR GOD TID :kaffekopp:

Hehe du har så god tid at du aner ikke!

Vi skal gifte oss i August neste år, og begynte planlegginga i juni i år. 14 mnd før. Så kirke og lokale er i boks, det er det som hanster!

Nå føler jeg at jeg har alle planer klare, og hvet hvordan alt skal være, men det er for tidlig å "sette ideene ut i live"

Jeg kunne godt ha giftet meg nå jeg....

Så slapp av, planlegg i ett rolig tempo og kos deg!

Skrevet

Du har kjempegodt tid!

Og tror ikke det blir noe problem med lokale. Nyttårsaften er IKKE en veldig vanlig dag å gifte seg på lenger (det var visst vanligere før). Eneste problemet vi har hatt er at en del steder har stengt. Men en del av de åpner om de får et brullup, men da må du regne med at de tar 20% ekstra.

Men vi fant da drømmelokalet til nyttårsaften 2008 selv om vi ikke begynte å planlegge før i slutten av juli i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...